2012-05-12, 12:04
Medlem
Uphills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Jovisst, så är det ju. Men innan jag tror på att detta faktiskt hänt och hanterar detta som fakta och gör säkra uttalande om ML:s personlighet om denna isåfall nästan gränslösa dumhet vill jag nog se kontrollerbara och kontrollerade säkra källuppgifter. OM det gått till så är det ju nästan som han bett om att få bli häktad för mordbrand genom att lämna säkra spår efter sig strax före branden! Hur rimligt låter det?

Mycket rimligare är väl då att någon som ville ML och/eller Dr Åsa illa, tex en galen och lättkränkt illasinnad stalker, disponerade/använde ML:s kreditkort och bil och gjorde detta inköp "inför kamera", lätt maskerad till ML för att sätta dit ML!
Blev ML lurad in i en fälla av honeytrap-art vid sambons bortvaro av ngn som hade bra koll på ML och Dr Åsa?
I kidnappningen av Alexander Å användes både livsfarliga droger för att söva ned honom och stor och mycket illasinnad list användes för att lyckas tex..

Citat:
Ursprungligen postat av Docke
Egentligen ser väl upplägget, som det är beskrivet i kvällspressen, med inköp av en massa tändbätska med kontokort, osv., så himla korkat, att inte ens en stalker borde ha kunnat organisera det. Det låter alltför dumt.
Betänker vi dessutom att det kanske finns bättre sätt att tutt eld på gamla kåkar. så talar det ju inte heller för något av alternativen.
Tänk om det verkligen var bensin i alla fall...
Men återstår frågan om svaret på uppgifterna att Mange fångats på kamera osv..

Det kanske var lika stort missförstånd som det där med bensinlukten...Det var någon annan på fotot... Och kreditkort, jodå,... fast bara ett som liknade DrBrasas, kanske ett annat Statiolkort eller MasterCard...
Från samma bank.
Så kanske är det just detta som gör, att vi ska misstro kvällspressen?

Och så drar Den falsksjungande duon Antistalk och Docke tramsvalsen ett varv till ja.

Ingen tanke på den häktades precedentia, nej

Urkundsförfalskning, brinnande bilar, trassliga fastighetsaffärer i rätten, allt är bara tillfälligheter ja.

Tramstramstrams...
Citera
2012-05-12, 12:05
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Egentligen ser väl upplägget, som det är beskrivet i kvällspressen, med inköp av en massa tändbätska med kontokort, osv., så himla korkat, att inte ens en stalker borde ha kunnat organisera det. Det låter alltför dumt.
Betänker vi dessutom att det kanske finns bättre sätt att tutt eld på gamla kåkar. så talar det ju inte heller för något av alternativen.
Tänk om det verkligen var bensin i alla fall...
Men återstår frågan om svaret på uppgifterna att Mange fångats på kamera osv..

Det kanske var lika stort missförstånd som det där med bensinlukten...Det var någon annan på fotot... Och kreditkort, jodå,... fast bara ett som liknade DrBrasas, kanske ett annat Statiolkort eller MasterCard...
Från samma bank.
Så kanske är det just detta som gör, att vi ska misstro kvällspressen?

Jag konstaterar att det fortfarande inte har presenterats några bevis för att ML köpte 20 liter tändvätska. Däremot finns det vittnen som säger att det stank bensin på brandplatsen. Det är en distinkt skillnad på lukt mellan bensin och tändvätska.

Den enda öppna källan till tändvätskehistorien (än så länge) är Richard Aschberg på AB. Det skulle inte förvåna ett förbannade dugg om hans källa i sin tur är stalkern. Riksstalkern har tidigare vid flera tillfällen lyckats manipulera AB till att skriva märkliga och felaktiga historier. Ett exempel på detta är när hon framställde sig som ett oskyldigt offer för en läkare som köpte hennes sexuella tjänster (se min signatur för vidare info om detta).

Historien om tändvätskan kan i och för sig stämma, eftersom riksstalkern vid flera tillfällen skickligt har lyckats få polisen att läcka. Men innan det kommer konkreta bevis så ställer jag mig skeptisk till att ML skulle ha varit så otroligt att korkad att han timmarna innan en mordbrand köper 20 liter tändvätska på sitt kontokort. Har han gjort det är han ju bottenlöst obegåvad.
Citera
2012-05-12, 12:08
Medlem
Citat:
Jovisst, så är det ju. Men innan jag tror på att detta faktiskt hänt och hanterar detta som fakta och gör säkra uttalande om ML:s personlighet om denna isåfall nästan gränslösa dumhet vill jag nog se kontrollerbara och kontrollerade säkra källuppgifter. OM det gått till så är det ju nästan som han bett om att få bli häktad för mordbrand genom att lämna säkra spår efter sig strax före branden! Hur rimligt låter det?

Mycket rimligare är väl då att någon som ville ML och/eller Dr Åsa illa, tex en galen och lättkränkt illasinnad stalker, disponerade/använde ML:s kreditkort och bil och gjorde detta inköp "inför kamera", lätt maskerad till ML för att sätta dit ML!
Blev ML lurad in i en fälla av honeytrap-art vid sambons bortvaro av ngn som hade bra koll på ML och Dr Åsa?
I kidnappningen av Alexander Å användes både livsfarliga droger för att söva ned honom och stor och mycket illasinnad list användes för att lyckas tex..

Antistalk, Tror Du att vi är idioter här på flashback?
Du verkar ha krupit underskinnet på dessa filurer, Brasa och Dråsa, och känner dem väl.

En nemesis, fiende, stalker, you name it, tar tillfället i akt att göra upp.
Det handlar endast om skadeglädje, ytterligare en komponent i detta psykologiska drama vi följer.
Dråsa har blivit någons hobby, i en märklig dynamik, där antistalk eldar på, med förvirrade inlägg på flashback.

Därför håller alla vettiga personer låg/normal profil för att inte dra till sig galningar. Det är Dråsas varumärke och hennes twittrande, och uppsökande av media som satt Brasa i skiten. "Fienderna" gottar sig, de behövde inte iscensätta något, de tog bara vara på tillfället. Det verkar inte som stalkern eller fienderna är analfabeter. Dråsa skaffade varumärke för att öka på penningflödet, det skall betalas på ett eller annat sätt. Läs mitt inlägg om hur Nemeses straffar. Psykologiska mekanismer förklaras i grekisk mytologi.

Jag och de flesta, men inte Du Antistalk, har fattat detta.

Att skylla på andra, honugsfällor gör inte saken bättre. Det stärker caset, för med de tankarna och vanföreställningar om konspirationer, stalker, Sjösala, Alexander Å, Baldring, Grannar, Kevingemaffia, m.m. inser alla och envar att de hjärnorna inte förstod allvaret med att tutta på ett hus i tätbebbyggelse. Vi som fattar, fattar att med det tänkandet är det rationellt att tutta på bilar och hus.

Jag tycker dina inlägg bidragit till tråden. Nu vet vi hur dessa och deras krets tänker. Det handlar ju om att begripa det obegripliga och förstå vad som driver en mordbrännare.
Citera
2012-05-12, 12:44
Medlem
Intressant att studera den energi som skapas hos någon/några bara genom att hävda en endaste tanke som talar för ML, nämligen att han rimligtvis inte var så dum att han köpte 20 flaskor tändvätska på en videoövervakad bensinmack-med sitt eget kreditkort-i sin egen bil, och sedan åkte och tuttade på Harrys hus.

Det skulle ju vara som att be om att raskt bli häktad för mordbrand inom kort hävdade jag.

Var och en kan ju sedan studera en del reaktioner och angrepp som då följer och göra sin egen bedömning.

Detta efter att tråden överösts i en galen mängd av angrepp av alla de slag på ML och Doktor Åsa.

Hmm
Senast redigerad av Antistalk 2012-05-12 kl. 12:46. Anledning: Stavfel
Citera
2012-05-12, 12:53
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:

Från att du sida upp och sida ner i denna tråd krävt bevis innan man öppnade mun, och manat alla att tänka efter innan dom ”skvallrade” i tråden som TROTS att den ligger under skvaller innehåller SÅ mkt fakta om ML och hans affärer.

Så gör du nu ett tvärkast, och gör just det du vädjat till trådens användare att INTE göra.
Du presenterar ett scenario som är en blandning av Knutbydramat med barnflicka/älskarinna och Kidnappningsdramat Aå. Där någon skulle ha drogat ML och förklätt sig till ML, använt hans kontokort och kört hans bil, och sen åkt och satt fyr på det berömda huset, allt detta har inte polisen kommit på, men just du har gjort det.
Citera
2012-05-12, 12:59
Medlem
Preputiets avatar
Citat:
Intressant att studera den energi som skapas hos någon/några bara genom att hävda en endaste tanke som talar för ML, nämligen att han rimligtvis inte var så dum att han köpte 20 flaskor tändvätska på en videoövervakad bensinmack-med sitt eget kreditkort-i sin egen bil, och sedan åkte och tuttade på Harrys hus.

Det skulle ju vara som att be om att raskt bli häktad för mordbrand inom kort hävdade jag.

Var och en kan ju sedan studera en del reaktioner och angrepp som då följer och göra sin egen bedömning.

Detta efter att tråden överösts i en galen mängd av angrepp av alla de slag på ML och Doktor Åsa.

Hmm
Men vi vet ju inte ens om Magnus inhandlat den mängden tändvätska. Skvallerjournalisten R. Aschberg ska man ta med en stor nypa salt. Currystalkern har tidigare försett R. Aschberg med information som är tvivelaktig. Läs A.Pictors inlägg ovan.
Citera
2012-05-12, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uphill
Och så drar Den falsksjungande duon Antistalk och Docke tramsvalsen ett varv till ja.

Ingen tanke på den häktades precedentia, nej

Urkundsförfalskning, brinnande bilar, trassliga fastighetsaffärer i rätten, allt är bara tillfälligheter ja.

Tramstramstrams...

Urkundsförfalskning, ja, brinnande bilar - det vet vi inget om - bara spekulatoner.
Det enda som påstås är att han sålt en bil som senare brann innan köpet skulle gå tilllbaka.
Jur trassliga affärerna är vet vi väl inte? Däremot anar vi att de blir allt trassligare med tiden under häktningen med fulla restriktioner, ochdet har coskå advokaten, enligt AB, sagt.

Hur många urkundsförfalskare blir mordbrännare?
Citera
2012-05-12, 13:04
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Som jag skrev. Det är intressant att studera den energi som byggs upp hos någon/några bara genom att hävda en endaste teori som talar för ML..

Det är inte att du talar för ML som är problemet. Utan att du gör det utan att backa upp det med ens den minsta mängd trolig bevisföring. Samtidigt som du bortser från precis totalt allt som talar emot ML. Du får gärna tala för ML hur mycket du vill, men det skulle vara mycket lättare för dig om du kunde backa upp dina påståenden och inte bara snacka en massa skit.
Citera
2012-05-12, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Preputiet
Men vi vet ju inte ens om Magnus inhandlat den mängden tändvätska. Skvallerjournalisten R. Aschberg ska man ta med en stor nypa salt. Currystalkern har tidigare försett R. Aschberg med information som är tvivelaktig. Läs A.Pictors inlägg ovan.

poängen i mitt inlägg handlar nu ju inte om mängden vätska som inköpts.

Inläggets poäng är:

Är det rimligt att ML skulle vara så korkad så att han själv köpte x liter tändvätska på sitt kreditkort, på en videoövervakad bensinmack, mitt i natten, i sin egen bil och sedan åkte och tuttade eld på Harrys hus?

Det skulle ju vara som om han bad om att raskt bli häktad för mordbrand och hur rimligt är det?
Citera
2012-05-12, 13:12
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Urkundsförfalskning, ja, brinnande bilar - det vet vi inget om - bara spekulatoner.
Det enda som påstås är att han sålt en bil som senare brann innan köpet skulle gå tilllbaka.
Jur trassliga affärerna är vet vi väl inte? Däremot anar vi att de blir allt trassligare med tiden under häktningen med fulla restriktioner, ochdet har coskå advokaten, enligt AB, sagt.
Hur många urkundsförfalskare blir mordbrännare?
Urkundsförfalskningen finns här, http://pdfcast.org/pdf/magnus-lundbe...dsf-rfalskning
Bevis om bilbrand finns inte, och får tillvidare betraktas som "skvaller"
Trassliga affärer vet vi mkt om, Länk till alla domar och tvister som INTE är "skvaller" https://www.flashback.org/sp36391531
Citera
2012-05-12, 13:14
Medlem
Preputiets avatar
Citat:
poängen i mitt inlägg handlar nu ju inte om mängden vätska som inköpts.

Inläggets poäng är:

Är det rimligt att ML skulle vara så korkad så att han själv köpte x liter tändvätska på sitt kreditkort, på en videoövervakad bensinmack, mitt i natten, i sin egen bil och sedan åkte och tuttade eld på Harrys hus?

Det skulle ju vara som om han bad om att raskt bli häktad för mordbrand och hur rimligt är det?
Jag tycker bara att du krånglar till det för dig själv när du kommer med honeytrapp-teorier. Bättre då att hålla fast vid det faktum att tändvätskeinköpet är dåligt styrkt ty uppgifter från sladdertackan Aschberg är lika osäkra som vilken som helst snaskig historia från Hänt Extra.
Senast redigerad av Preputiet 2012-05-12 kl. 13:19.
Citera
2012-05-12, 13:24
Medlem
Jag vidhåller min ståndpunkt för var och en att bedöma rimligheten av och som påståtts ha skett och utförts av ML i inlägg efter inlägg:

Frivilligt och under sin fulla sinnens bruk?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in