2012-07-09, 22:00
Medlem
Det är trist hur trångsynta människor det faktiskt finns. Jag själv har bara positiva erfarenheter från World Ventures. Efter att ha jobbat med World Ventures i 4 månader så kunde jag säga upp mig ifrån mitt heltidsjobb. Att kunna tjäna mer pengar, bestämma själv när jag själv ska jobba och åka på billiga resor (ofta gratis genom företagets bonussystem) är iallafall ett drömjobb i mina ögon. Det krävs att man lägger lite tid i början för att få igång sitt nätverk och hjälpa andra att sälja vidare produkten. Sen så får man tillbaka för det man presterar. Gör man ingenting, tjänar man ingenting.

Alla ni som sitter och kommenterar vet antagligen inte ett smack om nätverksmarknadsföring och jag kan även slå vad om att inte en enda av er tidigare har jobbat med detta. Trots det så tror ni er vara experter i ämnet och dömer ut ett företag bara genom att spekulera. Jag vet att det finns många bluffföretag som lurar folk och enbart är ett pyramidspel. Så självklart förstår jag att det finns många som har en skeptisk syn. Men vi jobbar med en fantastisk produkt och har en grym compplan.

Att börja jobba med World Ventures är iallafall det bästa beslut jag tagit. Sen passar det självklart inte alla. Men om man vill tjäna extra pengar och resa mer så tycker jag absolut att man ska välja att börja jobba med nätverksmarknadsföring.
Citera
2012-07-09, 22:16
Medlem
Jerkoff-names avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Againandagain
Det är trist hur trångsynta människor det faktiskt finns. Jag själv har bara positiva erfarenheter från World Ventures. Efter att ha jobbat med World Ventures i 4 månader så kunde jag säga upp mig ifrån mitt heltidsjobb. Att kunna tjäna mer pengar, bestämma själv när jag själv ska jobba och åka på billiga resor (ofta gratis genom företagets bonussystem) är iallafall ett drömjobb i mina ögon. Det krävs att man lägger lite tid i början för att få igång sitt nätverk och hjälpa andra att sälja vidare produkten. Sen så får man tillbaka för det man presterar. Gör man ingenting, tjänar man ingenting.

Alla ni som sitter och kommenterar vet antagligen inte ett smack om nätverksmarknadsföring och jag kan även slå vad om att inte en enda av er tidigare har jobbat med detta. Trots det så tror ni er vara experter i ämnet och dömer ut ett företag bara genom att spekulera. Jag vet att det finns många bluffföretag som lurar folk och enbart är ett pyramidspel. Så självklart förstår jag att det finns många som har en skeptisk syn. Men vi jobbar med en fantastisk produkt och har en grym compplan.

Att börja jobba med World Ventures är iallafall det bästa beslut jag tagit. Sen passar det självklart inte alla. Men om man vill tjäna extra pengar och resa mer så tycker jag absolut att man ska välja att börja jobba med nätverksmarknadsföring.

Det är lite konstigt hur det alltid dyker upp nyregistrerade användare och avlossar sina i stort sätt likadana svar när det kommer till just sådana här företag.

När det sedan efterfrågas någonting som det alltid saknas, det vill säga bevis så blir det tyst. Fast du är väl annorlunda och beredd att slänga upp lite kontoutdrag?

Frågar någon mig vad ett pyramidspel är så ska jag rekommendera World ventures videor. Tydligare blir det inte, fina illustrationer och allt.

"Refer four, pay no more", i hur många steg funkar det innan jordens befolkning tar slut? Jag vet, vet du Againandagain?
Citera
2012-07-09, 22:50
Medlem
dotboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielxbf32
Väntar nu på det obligatoriska KLAPPMONGOT som alltid dyker upp i dessa trådar och berättar för oss alla hur fel vi har.

Jodå...slår aldrig fel
Alltid samma tugg, vore kul om något MLM/Pyramidspel i alla fall försökte komma med några nya sekt klyschor att köra med.
Citera
2012-07-10, 09:29
Medlem
sourcecodes avatar
Citat:

Grattis du blev trådens klappmongo #1

MLM genererar aldrig några större pengar.
Har du tur kanske du går plus minus noll på skiten.
Men om den nu skulle vara så hajpat och så välbetalande då kan du väl ta och skaka fram lite bevis på det hela t.ex en screenshot från överföringen från pyramidspelet in på ditt konto.

Dock är jag mer realist än så och förstår att du varken vet hur man gör en screenshot eller förstår att detta är ett pyramidspel.

Men jag blir mer än gärna motbevisad.
Citera
2012-07-10, 13:19
Medlem
Varför skulle jag lägga tid på att försvara ett företag som jag inte tjänat ett öre på? Det hade ju varit ren idioti. När era bekanta berättar att dom jobbar med försäljning, ber ni dom även då att kasta fram ett kontoutdrag? Säger ni då att det är ett pyramidspel? Enda skillnaden är att vi väljer våra kunder och tar en direkt kontakt för att sätta ihop team. Vi säljer en resprodukt till personer som får välja om även dom vill sälja vidare eller enbart utnyttja produkten. Vi tjänar ingenting bara på att rekrytera en person som inte köper produkten.

World Ventures har även blivit nominerade av Ernst & Young till "Entreprenour of the year". Ernst & Young är idag den mest respekterade finansiella institutionen. Men dom kanske också är klappmongon? Detta är ett företag som funnits sedan 2005 och är etablerat i 22 länder.

Jag sätter punkt här för det finns ingen av er som någonsin kommer kunna öppna upp sina ögon och vidga sina vyer. Det är trist men det är så många människor fungerar. För att lyckas karriärsmässigt livet så måste man faktiskt ha ett lite mer öppet sinne än så. Oavsett vad ni kastar ur er så är detta mitt bästa beslut någonsin.. Som sagt - att resa upp till 40 % billigare, tjäna mer pengar och ha mer fritid är iallafall i mina ögon den bästa deal jag någonsin kommer få

http://www.ey.com/US/en/Newsroom/News-releases/Finalists-for-Ernst---Young-Entrepreneur-Of-The-Year-2010-awards-in-the-Southwest-Area---North-annou nced
Citera
2012-07-10, 14:09
Medlem
sourcecodes avatar
Citat:
Varför skulle jag lägga tid på att försvara ett företag som jag inte tjänat ett öre på? Det hade ju varit ren idioti. När era bekanta berättar att dom jobbar med försäljning, ber ni dom även då att kasta fram ett kontoutdrag? Säger ni då att det är ett pyramidspel? Enda skillnaden är att vi väljer våra kunder och tar en direkt kontakt för att sätta ihop team. Vi säljer en resprodukt till personer som får välja om även dom vill sälja vidare eller enbart utnyttja produkten. Vi tjänar ingenting bara på att rekrytera en person som inte köper produkten.

World Ventures har även blivit nominerade av Ernst & Young till "Entreprenour of the year". Ernst & Young är idag den mest respekterade finansiella institutionen. Men dom kanske också är klappmongon? Detta är ett företag som funnits sedan 2005 och är etablerat i 22 länder.

Jag sätter punkt här för det finns ingen av er som någonsin kommer kunna öppna upp sina ögon och vidga sina vyer. Det är trist men det är så många människor fungerar. För att lyckas karriärsmässigt livet så måste man faktiskt ha ett lite mer öppet sinne än så. Oavsett vad ni kastar ur er så är detta mitt bästa beslut någonsin.. Som sagt - att resa upp till 40 % billigare, tjäna mer pengar och ha mer fritid är iallafall i mina ögon den bästa deal jag någonsin kommer få

http://www.ey.com/US/en/Newsroom/News-releases/Finalists-for-Ernst---Young-Entrepreneur-Of-The-Year-2010-awards-in-the-Southwest-Area---North-annou nced

En nominering betyder inte ett skit egentligen.
Och låt oss ta och kolla när det skrevs.. 2010.. Jadu det kan hända en jävla massa på 2 år.
Och även så nominerades personerna och inte företaget..

Väntar fortfarande på nån form av bevisning.
Jag har haft flera vänner som har varit insyltade i dom här jävla mlm(pyramidspels bolag) och inte en jävel har tjänat ens i närheten av dessa sk. Fantasisummor ni snackar och lovar om.
Citera
2012-07-10, 14:11
Medlem
cirkulations avatar
Det går inte att komma ifrån att utan klappmongon skulle pyramidtrådarna vara tråkigare.
Citera
2012-07-10, 14:23
Medlem
Jerkoff-names avatar
Citat:
Varför skulle jag lägga tid på att försvara ett företag som jag inte tjänat ett öre på?

Är du på toppen så kanske du tjänar pengar. Vad har det för relevans för dem som är på botten och i så fall betalar din inkomst?

Citat:
Det hade ju varit ren idioti.

Eller så är du på botten, förlorat pengar och vill lura in folk under dig.

Citat:
När era bekanta berättar att dom jobbar med försäljning, ber ni dom även då att kasta fram ett kontoutdrag?

Om påståendena är orimliga så ber jag såklart om bevis.

Citat:
Säger ni då att det är ett pyramidspel?

Det beror på om det är ett pyramidspel eller ej.

Citat:
Enda skillnaden är att vi väljer våra kunder och tar en direkt kontakt för att sätta ihop team. Vi säljer en resprodukt till personer som får välja om även dom vill sälja vidare eller enbart utnyttja produkten.

Du tycker inte det är lite konstigt att affärsidéen för dessa underbara produkter alltid går ut på att skaffa sig fler konkurrenter som ska skaffa ännu fler konkurrenter?

Skulle jag sälja någonting skulle jag vilja ha så få konkurrenter som möjligt, inte tvärtom.

Citat:
Vi tjänar ingenting bara på att rekrytera en person som inte köper produkten.

Du tjänar säkerligen ingenting, de på toppen av pyramiden tjänar såklart multum på de månatliga avgifter som "medlemskap" innebär.

Citat:

Ernst & Young är definitivt inte "den mest respekterade finansiella institutionen", men det gör ingen större skillnad. WV var ett nominerat företag bland ett trettiotal andra i en mindre region av USA. Det är alltså inget världsomspännande pris det är tal om.

Därtill lär kraven vara objektiva och fristående från det faktum att WV är ett pyramidspel.

Citat:
Jag sätter punkt här för det finns ingen av er som någonsin kommer kunna öppna upp sina ögon och vidga sina vyer. Det är trist men det är så många människor fungerar.

Jag förstår att du tycker det är tråkigt att alla inte är korkade får. Svårare för bedragare som dig att tjäna pengar då.

Citat:
För att lyckas karriärsmässigt livet så måste man faktiskt ha ett lite mer öppet sinne än så. Oavsett vad ni kastar ur er så är detta mitt bästa beslut någonsin.. Som sagt - att resa upp till 40 % billigare, tjäna mer pengar och ha mer fritid är iallafall i mina ögon den bästa deal jag någonsin kommer få

Så pratar en bondfångare. Av mig kan du få köpa en magisk sten som kan förebygga sjukdomar, endast 50 000 kronor vill jag ha för den. Vill du inte köpa den måste det innebära att du inte har ett öppet sinne. Öppna ditt sinne!
Senast redigerad av Jerkoff-name 2012-07-10 kl. 14:26.
Citera
2012-07-10, 14:40
Medlem
Danielxbf32s avatar
Citat:

Ok låt oss summera.

"varför skulle jag" rationaliseringsargument. Check.
"öppna ditt sinne" argument. Check.
"Sätter punkt" utan att ha presenterat något av substans. Check.
Hänvisning till någon diffus "nominering" tagen ur sitt sammanhang. Check.
Jämföra med vanliga näringsverksamheter. Check.

Klappmongo? CHECK.
Citera
2012-07-11, 01:21
Medlem
sourcecodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielxbf32
Ok låt oss summera.

"varför skulle jag" rationaliseringsargument. Check.
"öppna ditt sinne" argument. Check.
"Sätter punkt" utan att ha presenterat något av substans. Check.
Hänvisning till någon diffus "nominering" tagen ur sitt sammanhang. Check.
Jämföra med vanliga näringsverksamheter. Check.

Klappmongo? CHECK.

Inte meningen att kritisera men du glömde 2 punkter.

"Låter för bra för att vara sant". Check
"Höftar men en procent sats på något som inte har ett fast pris som man inte kan bevisa" check

Sen förstår jag inte hur man skulle tjäna pengar på att få saker till ett nedsatt pris. Du sparar pengar inte tjänar.
Citera
2012-07-11, 09:52
Medlem
Jerkoff-names avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sourcecode
Inte meningen att kritisera men du glömde 2 punkter.

"Låter för bra för att vara sant". Check
"Höftar men en procent sats på något som inte har ett fast pris som man inte kan bevisa" check

Sen förstår jag inte hur man skulle tjäna pengar på att få saker till ett nedsatt pris. Du sparar pengar inte tjänar.

Det är ju här pyramidspelet kommer in. Du måste betala 200 dollar i engångsavgift, sedan ska du betala 55 dollar i månaden(!).

För att undkomma denna dyra avgift så ska man "refer four- pay no more", fast detta gäller såklart enbart så länge dessa fyra är "active".

Fast ännu tjänar man inga pengar. För att ha möjlighet att göra det ska ännu mer deg betalas. Så det är bara att slänga upp ytterligare 100 dollar i engångsavgift och sedan 11 dollar i månaden. Nu krävs det bara ett enormt antal "undermedlemmar" för att få ut så mycket som en normal månadslön. Med andra ord, det är ett typiskt pyramidspel där ~95-99 % av alla medlemmar förlorar pengar.
Citera
2012-07-19, 08:48
Avslutad
Tyvärr är det väl alltid så med det som av de frälsta kallas MLM, men av oss andra kallas pyramidspel att de som faller för locktonerna antingen är just klappmongon eller fruktansvärt goda manipulatörer, som förstår att tex Worldventures eller Amway är båg men som ser en möjlighet till att lura till sig några snabba tusenlappar. Personligen så ringer varenda varningsklocka som finns när det dyker upp trögladdade HD-hemsidor från USA där glada människor vittnar om hur jävla soft dom lever efter det att dom fick upp ögonen för detta ymnighetshorn som man bara kan ösa livsstil och pengar ur.
En kompis till mig gick all in på Amway, och målade upp en bild av hur han skulle bli svinrik på bara fem år, och satte sedan 2013 som slutår för sitt Svensonliv. Nu, två år senare har han inga vänner kvar, lever på socialbidrag och är psykiskt helt knäckt, men jävlar vad med energybars och amerikanskt skit-tvättmedel han har i sin morsas garage om någon är sugen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in