Citat:
Ursprungligen postat av Againandagain
Varför skulle jag lägga tid på att försvara ett företag som jag inte tjänat ett öre på?
Är du på toppen så kanske du tjänar pengar. Vad har det för relevans för dem som är på botten och i så fall betalar din inkomst?
Citat:
Det hade ju varit ren idioti.
Eller så är du på botten, förlorat pengar och vill lura in folk under dig.
Citat:
När era bekanta berättar att dom jobbar med försäljning, ber ni dom även då att kasta fram ett kontoutdrag?
Om påståendena är orimliga så ber jag såklart om bevis.
Citat:
Säger ni då att det är ett pyramidspel?
Det beror på om det är ett pyramidspel eller ej.
Citat:
Enda skillnaden är att vi väljer våra kunder och tar en direkt kontakt för att sätta ihop team. Vi säljer en resprodukt till personer som får välja om även dom vill sälja vidare eller enbart utnyttja produkten.
Du tycker inte det är lite konstigt att affärsidéen för dessa underbara produkter alltid går ut på att skaffa sig fler konkurrenter som ska skaffa ännu fler konkurrenter?
Skulle jag sälja någonting skulle jag vilja ha så få konkurrenter som möjligt, inte tvärtom.
Citat:
Vi tjänar ingenting bara på att rekrytera en person som inte köper produkten.
Du tjänar säkerligen ingenting, de på toppen av pyramiden tjänar såklart multum på de månatliga avgifter som "medlemskap" innebär.
Citat:
World Ventures har även blivit nominerade av Ernst & Young till "Entreprenour of the year". Ernst & Young är idag den mest respekterade finansiella institutionen. Men dom kanske också är klappmongon?

Detta är ett företag som funnits sedan 2005 och är etablerat i 22 länder.
Ernst & Young är definitivt inte "den mest respekterade finansiella institutionen", men det gör ingen större skillnad. WV var ett nominerat företag bland ett trettiotal andra i en mindre region av USA. Det är alltså inget världsomspännande pris det är tal om.
Därtill lär kraven vara objektiva och fristående från det faktum att WV är ett pyramidspel.
Citat:
Jag sätter punkt här för det finns ingen av er som någonsin kommer kunna öppna upp sina ögon och vidga sina vyer. Det är trist men det är så många människor fungerar.
Jag förstår att du tycker det är tråkigt att alla inte är korkade får. Svårare för bedragare som dig att tjäna pengar då.
Citat:
För att lyckas karriärsmässigt livet så måste man faktiskt ha ett lite mer öppet sinne än så. Oavsett vad ni kastar ur er så är detta mitt bästa beslut någonsin.. Som sagt - att resa upp till 40 % billigare, tjäna mer pengar och ha mer fritid är iallafall i mina ögon den bästa deal jag någonsin kommer få
Så pratar en bondfångare. Av mig kan du få köpa en magisk sten som kan förebygga sjukdomar, endast 50 000 kronor vill jag ha för den. Vill du inte köpa den måste det innebära att du inte har ett öppet sinne. Öppna ditt sinne!