2012-03-08, 05:17
Medlem
BullzeyePrOs avatar
Är det någon fara att dricka lite alkohol när man tar cipralex? Har precis börjat med medicinen så tar Xanor vid behov och brukar då skölja ner 1-2 mg med en bärs eller så som farsan alltid har hemma. "Supa" är inte min grej, men ta en öl kan vara skönt någon gång tillsammans med benzo. Men frågan är alltså om jag bör dricka alkohol när jag tar cipralex? Varför/varför inte? Vad kan skadas?
Citera
2012-03-08, 05:38
Bannlyst
Tror inte du skadas av att dricka alkohol, frågan du bör ställa dig själv "varför tar jag ångestdämpande när jag ändå dricker alkohol som skapar ångest?"
Citera
2012-03-08, 06:21
Medlem
Mavvelitos avatar
Du kan läsa det på fass.se
Man ska ju inte blanda tabletter med alkohol, vissa är mer farliga än andra, dock så är inte Cipralex någon större fara att blanda med det lilla du dricker.
Citera
2012-03-08, 14:58
Medlem
lithionits avatar
xanor är livsfarligt att blanda med alkohol, kan leda till medvetslöshet, andningdepression och paradoxala reaktioner att man blir aggresiv, kan göra jättesjuka saker utan nåt omdöme kvar.

Cipralex däremot är helt ofarligt med alkohol SSRI överhuvudtaget är det, vissa blir lättare fulla när de tar ssri. I mitt fall så har det inte påverkat nåt alls när jag bara hade det, nu har jag även lamotrigin och mirtazapin (i höga doser) och kör all in varje helg, ibland 8-10 öl :P (idiotiskt jag vet)
Normal dödlig dos dos alkohol är 3-4 promille, dom hade jämfört i snitt 3,6 promille om man är omedicinerad 3,5 promille om man tar ssri.

Men du får ju testa hur det känns, men ta absolut inte xanor och drick! ex. litium och tca är farliga att blanda med alkohol (i stora doser) kan även orsaka medvetslöshet och andningspåverkan.
Citera
2012-03-09, 05:31
Medlem
BullzeyePrOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
xanor är livsfarligt att blanda med alkohol, kan leda till medvetslöshet, andningdepression och paradoxala reaktioner att man blir aggresiv, kan göra jättesjuka saker utan nåt omdöme kvar. Men du får ju testa hur det känns, men ta absolut inte xanor och drick! ex. litium och tca är farliga att blanda med alkohol (i stora doser) kan även orsaka medvetslöshet och andningspåverkan.
Haha jo jag vet, men detta är väl om man intar högre mängder av både benzon och alkoholen? Ville bara boosta effekten lite av xanoren.
Citera
2012-03-09, 09:21
Medlem
Indra-09s avatar
[quote=lithionit]xanor är livsfarligt att blanda med alkohol, kan leda till medvetslöshet, andningdepression och paradoxala reaktioner att man blir aggresiv, kan göra jättesjuka saker utan nåt omdöme kvar.[quote]

Jag måste ibland ta Xanor för att ta´mig ut på fest. Men, då blir det inga mängder alkohol. 1-2 öl eller 1 cider är inga probs.
Men att ta benzo som boost
Citera
2012-03-09, 12:26
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullzeyePrO
Haha jo jag vet, men detta är väl om man intar högre mängder av både benzon och alkoholen? Ville bara boosta effekten lite av xanoren.

alltså, xanor är väldigt potent om man jämför med ex. sobril. Håll inte på att utmana ödet, är det värt att riskera att dö bara för att boosta xanoren? Dessutom har xanor lång halveringstid typ 4 dagar innan allt är ute ur kroppen så om du tar en hög dos xanor ex. på onsdagen kommer det finnas kvar i kroppen. Bättre isåf att dricka mer alkohol än att blanda.

Kan relatera själv, för jag var stilnoctberoende. Innan jag kände till farmakokinetik, kunde bli lite psycho om jag drack om jag tagit det kvällen innan.
Citera
2012-03-10, 13:45
Medlem
BullzeyePrOs avatar
[quote=lithionit] Håll inte på att utmana ödet, är det värt att riskera att dö bara för att boosta xanoren?QUOTE]
Ja det är det. Bryr mig inte ett skit om jag dör längre, oroar mig mer för att typ bli senil eller nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in