2012-03-07, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av datoriprogram
Sedan har den höjda pensionsåldern inte mycket med moderaterna som parti att göra. Det kommer att ske med vilket regering som helst i framtiden.
Nej, avskaffa regeringen i sådana fall.
Citera
2012-03-07, 22:41
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datoriprogram
Jag antar att du trollar, men ibland vet man inte. Känns lite väl överdrivet att faktiskt önska hans död - och detta bara för att han står emot SD? Suck. Men låt oss inte gå OT.

OnT: Kommer detta märkas i debatter? Har någon redan märkt en skillnad? Han kanske har blivit lite mer agressiv i sin stil - kanske det hela började den dagen då han gick in i en mer livad retorisk stil (mycket gester och starkare röst etc)?

Tvärtom, tycker mig ha sett att han har blivit mer håglös i debatter på senare tid. Skillsmässor är bra, men sliter inledningsvis.

Inget att dra för mycket politiska slutsatser ur.

PS. Som någon sa - nu är han fri att flytta ut till Rinkeby! Det är framtidens svenska modell som han håller på att bygga upp i snabb takt.
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2012-03-07 kl. 22:49.
Citera
2012-03-07, 22:47
Medlem
Cloinsps avatar
Snacka om att hålla uppe fasaden då S satt i skiten. Nu kommer det bara gå neråt för M och deras äckliga ALLIANS.... Kan inget annat än uttrycka hysteriskt glädje för landet och det svenska folket. Länge leve solidariteten
Citera
Offsures avatar

Moderatormeddelande

Postat av Offsure 2012-03-07, 22:58
Medlem
Eftersom den här tråden ligger i Politik Inrikes ska man hålla diskussionen till politiska effekter av denna händelse. Skvaller hänvisas till Kändisskvaller.
Trams resulterar i varning.
/mod
2012-03-07, 23:02
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
alltså, sveriges stadsminister är en ganska offentlig person och har "typ" sveriges viktigaste jobb att ta hand om, en skilsmässa kan påverka en person väldigt mycket känslomässigt, vilket innebär att detta kan påverka hans jobb. så ja. det är en ganska stor nyhet.

att jämföra detta med avkomman från två socialfall är löjligt.
Jag är helt övertygad om att dom "socialfallen" vet vad Fredrik har för titel. Testa och Googhla så ska du se att du också lär dej.

Statsministerns privatliv kan påverka hans jobb, så visst är det en nyhet.
Citera
2012-03-07, 23:03
Medlem
SFC1977s avatar
Hur tror ni det kommer påverka M opinionsiffror?

Jag tror att det kommer få en negativ effekt i början.
Kommer förmodligen backa minst 4-5% enheter.
Långsiktigt kan det svårare att sia om, förmodligen kommer dom att backa lite 1-2%.
Citera
2012-03-07, 23:09
Medlem
Empireofthesuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallymusen
Skönt och höra hoppas Filippa slutar leva på Fredriks pengar så hon måste börja strippa eller nåt liknande

Kanske bara ett pr trick så Fredrik får sympatiröster?

Folk som röstar pga sympati lär ju glömt bort det till valet om 2 år..
Citera
2012-03-07, 23:14
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Hur tror ni det kommer påverka M opinionsiffror?

Jag tror att det kommer få en negativ effekt i början.
Kommer förmodligen backa minst 4-5% enheter.
Långsiktigt kan det svårare att sia om, förmodligen kommer dom att backa lite 1-2%.

M är svagt på nedgång med eller utan detta. Det kommer inte att påverka direkt signifikant.

Dock kommer det att påverka i längden om han går in i en håglös okoncentrerad period pga skillsmässan. Det finns risk för detta, det ser man på honom.
Citera
2012-03-07, 23:14
Medlem
qzectbumo.s avatar
Intressanta är ju hur de själva tar det, jag menar de är ju inte mer än människor. Vi vet redan att Anders Borg inte tänker ställa upp efter valet 2014 (helt säkert vet vi inte, men det är vad han själv tidigare har sagt) frågan nu är om Fredrik heller kommer göra det.

Så länge det inte är något skumt från Fredriks sida som lett till separationen ser jag inte hur det skulle kunna påverka opinionssiffrorna särskilt negativt eller positivt för den delen. Jag tror man kommer ha svårt att se en statistiskt säkerställd förändring på mer än 2-3%-enheter. Det är ju snarare också bara vanlig varians. Så förändringen skulle ju knappt kunna gå att hänvisa just till separationen.
Citera
2012-03-07, 23:27
Medlem
Durgas avatar
Den tajmningen var väl bara för perfekt , spontant tänker man direkt på Saudi spektaklet och vad som finns under den understa stenen.
Citera
2012-03-07, 23:32
Medlem
Filippa var alltid för snygg för Fredrik, detta var oundvikligt. Eller så klarade inte han av att Filippa var sjukskriven, hon måste ju följa arbetslinjen. Jag tror att det här kommer att slås upp ganska stort i medierna, för familjen Reinfeldt har ju ändå gått ut i media och försökt vara "den perfekta familjen", där alla är aktiva inom politiken. Blir spännande att se hur Freddan klarar denna storm.
Citera
2012-03-07, 23:32
Medlem
AmiralSjostedts avatar
Mina tankar går till familjen Reinfeldt denna kväll. Även om äktenskapet är en överflödig borgerlig produkt är separationer av ondo för barnen.

Nu tvingas dom själva uppleva vad en skillsmässa är och deras förtryckarkollegor kan inte hjälpa dom. Deras politik har kastat många av kategorin "den lilla människan" i skillsmässor pga skral ekonomi.

Politiskt? Tja gratis tidningsreklam nu och ännu mera när dom viker ut sig med sina nya partners.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in