2015-02-22, 16:25
Medlem
BleAivanos avatar
De ska enligt uppgift vara lite diviga, i alla fall när det kommer till den lista med
krav de ska på vad som ska finnas i logerna i samband med konserterna.

Listan ska vara väldigt lång och ska bl.a. innehålla krav på att ett visst typ av bord som
ska vara väldigt ovanligt i Sverige vilket innebär att det är svårt att få tag på.
Citera
2015-03-06, 20:48
Medlem
Jag trodde hela tiden att Klara var äldst för hon har en storasysterattityd. Tycker ibland att hon är lite för dominant. Johanna borde få lite mer plats. Johanna har så fin röst. Klara med men den är lite kärv, fast det kan ju va snyggt. De är duktiga.
Citera
2015-03-07, 00:54
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Johanna skulle bli ännu snyggare om hon satte upp sitt hår lite 1940-tals stil, även om det kanske inte skulle passa deras musikstil.

Klara ser rarare ut nu än förut eftersom hon kapat munkluggen.

Här ett inslag från 2014

Här ett ganska nyligt framträdande från i år i UK

Just my five cents.

Hallååååååå Fleet Foxes! Det måste ju vara en match made in heaven, med Fleet Foxes och First Aid Kit!
Citera
2015-03-07, 01:56
Medlem
proxyLains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filosofia97
Johanna borde få lite mer plats. Johanna har så fin röst. Klara med men den är lite kärv, fast det kan ju va snyggt. De är duktiga.

Har inte tänkt så mycket på det där tidigare, men såg dom live för ett tag sedan och Johanna av det lilla jag hörde verkar något oväntat ha en förbannat bra röst. Det är ju dock Klara som man lägger märke till. Faktiskt lite synd.
Citera
2015-03-07, 08:43
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag vet inte vad det är, men jag har extremt svårt för dem. Det är något falskt i att de låter som och skriver som om de vore djupt rotade i den amerikanska södern. Har svårt för det...

Men, det är ju kul att de lyckas. Vi har flyt i musikexporten västerut nu
Citera
2015-03-07, 09:59
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag vet inte vad det är, men jag har extremt svårt för dem. Det är något falskt i att de låter som och skriver som om de vore djupt rotade i den amerikanska södern. Har svårt för det...

Men, det är ju kul att de lyckas. Vi har flyt i musikexporten västerut nu
Ungefär så resonerar min sambo också. Han har inget egentligt emot dem eller deras musik, men han har väldigt svårt för dem. Att det låter alldeles för bra, av den anledningen har han svårt för dem. För välproducerat och amerikanskt paket, då genererade det mest honom en axelryckning och slätstruket resultat och ett kul ändå för dem och Sverige.

Själv gillar jag dem. Inget jag springer benen av mig för när det gäller konsert och skivköp, men de funkar bra att lyssna på till ett glas vin efter maten en fredagkväll.
Citera
2015-03-07, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proxyLain
Har inte tänkt så mycket på det där tidigare, men såg dom live för ett tag sedan och Johanna av det lilla jag hörde verkar något oväntat ha en förbannat bra röst. Det är ju dock Klara som man lägger märke till. Faktiskt lite synd.
Johanna har en fin röst men hon har lite problem att få rösten att hålla. Hon har ibland problem med sina stämband. Nu kan det bero på att hon måste ta i för att sjunga stämmor med Klara. Klara är den bästa sångerska jag hört live, helt otroligt stark och klar röst. Att Klara är lite bossig kan nog vara sant men jag tror att båda har ett starkt ego. Får se hur länge de håller på med FAK jag tror att Klara har en del på gång med Jo Rose. Kan inte vara helt lätt att hålla på nu när Klara bor i England. Johanna får sjunga med något stockholmsgäng kanske. Vi får se.
Citera
2015-03-07, 16:31
Medlem
Strombolizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Dom två bästa americana/roots-rock banden genom alla tider var å ena sidan britter (Stones) och å andra sidan 80% kanadensare (The Band). Och John Fogerty hade inte satt sin fot i den djupa södern när han skrev låtar som Born on the bayou och Proud Mary. Ibland blir fascinationen och elden starkare när artisterna står en bit ifrån myten och myllan och inte mitt i den.
Sedan så är jag inget stort fan av just FAD. Dom är habila men inte värda hypen. Lite beigea och humorlösa. Tre plus av fem.
Citera
2015-04-11, 13:17
Medlem
Underbart vackra & sensuella damerna Johanna & Klara!

http://www.imagebam.com/image/8a38db402988414

Sveriges bästa & hetaste musikexport!
Citera
2015-04-12, 18:01
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
De ska enligt uppgift vara lite diviga, i alla fall när det kommer till den lista med

Listan ska vara väldigt lång och ska bl.a. innehålla krav på att ett visst typ av bord som
ska vara väldigt ovanligt i Sverige vilket innebär att det är svårt att få tag på.

De flesta stora band har ganska långa kravlistor, jag tycker det är ganska förståeligt med tanke på hur jobbigt turnélivet verkar vara. Man är aldrig i en stad mer än några timmar, man spenderar all sin tid antingen på flygplan, inne i turnébussen, i logen eller i ett hotellrum. Då är det fullt förståeligt att man vill ha det fint inrett i logen och ha mat och dryck man gillar, soffor som är bekväma och sådana saker.

Och när band börjar sälja ut stora ställen med biljettpriser på flera hundra kronor får artisterna bra betalt per spelning också, så lika bra passa på och "leva livet" lite och ställa lite lyxiga krav. Jag menar, låt säg att man spelar framför 3,000 personer och biljetterna kostar 400kr styck. Det blir 1,2 miljoner i biljettintäker för en enda spelning. Självklart går inte alla de pengarna till artisterna, men ändå.
Senast redigerad av jamesdean 2015-04-12 kl. 18:07.
Citera
2015-04-13, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
De flesta stora band har ganska långa kravlistor, jag tycker det är ganska förståeligt med tanke på hur jobbigt turnélivet verkar vara. Man är aldrig i en stad mer än några timmar, man spenderar all sin tid antingen på flygplan, inne i turnébussen, i logen eller i ett hotellrum. Då är det fullt förståeligt att man vill ha det fint inrett i logen och ha mat och dryck man gillar, soffor som är bekväma och sådana saker.

Och när band börjar sälja ut stora ställen med biljettpriser på flera hundra kronor får artisterna bra betalt per spelning också, så lika bra passa på och "leva livet" lite och ställa lite lyxiga krav. Jag menar, låt säg att man spelar framför 3,000 personer och biljetterna kostar 400kr styck. Det blir 1,2 miljoner i biljettintäker för en enda spelning. Självklart går inte alla de pengarna till artisterna, men ändå.
Jag tror inte att de är så krävande och har långa listor. Det skulle knappast gå att spela mer än 100spelningar/år om de vore krävande för arrangören. Tvärt om så har jag läst folk som haft med dem att göra som tycker att de är ovanligt vänliga och tillmötesgående.
Citera
2015-04-14, 00:36
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano

Publicera raidern här så vi får se hur kräsna damerna är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in