Citat:
Ursprungligen postat av diana-II
Det krävs begåvning för att bli elitidrottare.Det är mycket träning i förhållandet till antalet endorfinkickar.
Svårt att se Kluft,Kajsa Bergström eller Ahlshammar ha den inställning,man tävlar med sig själv först och främst,för sitt land eller för sitt lag.
Politiker,en del entreprenörer och mäklare samt finanshajar är STORA psykopater,eftersom de egentligen inte bryr sig hur mycket de sätter andra på pottkanten.De har inget samvete.Så länge de själva mår bra och tjänar på något så är livet bra. De utgör en fara för hela samhällskroppen.
http://www.youtube.com/watch?v=sm3MxFAxnUM
Där är ett exemple på att försöka skada motståndarlagets "bästa" spelare för att det egna laget ska vinna matchen.
Viljan att vinna är allt när det kommer till "bli något" i sport. Visst krävs det begåvning och hårt jobb men är inte viljan att vinna där till 130% så kommer du ingen vart.
Det du säger om att finanshajar osv sätter andra på pottkanten, nu kan jag bara prata uteifrån en aktiehandlares perskeptiv då jag inte är de resterande sakerna (mäklare, poitker osv)(skulle inte kalla mig finanshaj heller för den delen). Men om jag lyckas göra hundra tusen på att blanka APPLE inte går jag och tycker synd om de som sitter med apple aktier i sin portfölj. Jag vann och jag dansar omkring i huset i någon timme (förra veckan gjorde jag det). kicken är allt, sen att man gör bra med pengar är alltid kul men att veta att jag VANN, jag hade en rätt marknadstro är värt så himmla mycket.
Om man ska gå och tycka synd om alla när man handlar aktier så kan man inte handla, då det är ett "nollsummerspel" (om vi struntar i courtage dvs), pengarna byter ju bara hand, stoppar du in pengar i marknaden så ska du vara berädd på att losa dem också. Jag kan inte beräknas sitta och tycka synd om folk som gör dumma investeringar.
Åter igen så tänker jag inte sitta och battle men kände att jag var lite otdlig i mitt föra inlägg då min far stod och skrek på mig att jag skulle vara klart för middag för 10 min sedan då jag satt i sängen och surfade flashback.
// QuiZi