2012-03-01, 20:18
Medlem
RedBloodyRosess avatar
Hejsan, hade tänkt börja åka lite bräda..
Först behöver jag ju självklart en, så första frågan blir om denna är något att ha:
http://www.boardstore.se/item?department=11&id=49495

Någon annan här inne som har erfarenhet av märket Cliché?

Och vad har ni för tips till en 20årig kille som fått för sig att han vill börja skatea?
Citera
2012-03-01, 20:34
Medlem
CitizenErazeds avatar
Tror nog den funkar utmärkt
Däremot så skulle ja nog rekommendera att köpa något billigare som första bräda. För i början så sliter man så jävla mycket på brädan.
Denna till exempel, fanns lite PlanB brädor på rea. Dom kan ja garantera att dom funkar fint!
Så sparar du några hundra med.
http://www.boardstore.se/item?category=86&element=94&id=47776
Citera
2012-03-01, 20:42
Medlem
RedBloodyRosess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CitizenErazed
Tror nog den funkar utmärkt
Däremot så skulle ja nog rekommendera att köpa något billigare som första bräda. För i början så sliter man så jävla mycket på brädan.
Denna till exempel, fanns lite PlanB brädor på rea. Dom kan ja garantera att dom funkar fint!
Så sparar du några hundra med.
http://www.boardstore.se/item?category=86&element=94&id=47776

Tack för att du tog dig tid att svara!
Den du länkade verkar dock tyvärr bara vara en bräda, dvs. utan hjul och alla andra tillbehör.. så om jag köper den så kommer det förmodligen gå på mer än den jag länkade i och med att jag måste köpa med massa extra och sen montera ihop själv :P
Citera
2012-03-01, 20:48
Medlem
CitizenErazeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedBloodyRoses
Tack för att du tog dig tid att svara!
Den du länkade verkar dock tyvärr bara vara en bräda, dvs. utan hjul och alla andra tillbehör.. så om jag köper den så kommer det förmodligen gå på mer än den jag länkade i och med att jag måste köpa med massa extra och sen montera ihop själv :P
Jaha oj, ja tänkte inte på det. Kollade bara på brädan I och med att du frågade om märket "cliché.
Citera
2012-03-01, 20:55
Medlem
Köp en komplett bräda, så "slipper" du montera skiten. Det spelar inte så stor vad för bräda du köper, så länge du inte köper en plastbräda från Barnens hus!
Citera
2012-03-01, 20:57
Medlem
Jafan89s avatar
Mitt råd till dig är gör inte som jag gjorde när jag fick för mig att lära mig skata, betalde 1 kkr för en riktigt bra bräda, för att sedan inse att det inte var någonting för mig.

Så för att sammanfatta:

Jag hade betalat typ 600-900 kronor för mycket, när jag istället kunde ha fått en billig nybörjarbräda istället för mindre änn halva priset.

Fast såklart, jag lärde mig att åka och lite tricks, så det var inte det värsta slöseriet jag begått.
Citera
2012-03-01, 21:07
Medlem
CitizenErazeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Mitt råd till dig är gör inte som jag gjorde när jag fick för mig att lära mig skata, betalde 1 kkr för en riktigt bra bräda, för att sedan inse att det inte var någonting för mig.

Så för att sammanfatta:

Jag hade betalat typ 600-900 kronor för mycket, när jag istället kunde ha fått en billig nybörjarbräda istället för mindre änn halva priset.

Fast såklart, jag lärde mig att åka och lite tricks, så det var inte det värsta slöseriet jag begått.
Ne absolut inget slöseri även om det kanske var en del för en första bräda.
Men en skateboard är nått man bara har hemma skejtare eller inte, som en gitarr. Man vet aldrig när den kommer att användas igen
Citera
2012-03-07, 22:23
Medlem
Metabolisms avatar
Brädan blir säkert bra.

Några tips jag kan ge dig är väl att inte ge upp om något inte skulle gå vägen. Har skatat i ungefär 7 år nu och stött på en jädra massa "Ups and downs" men bara plöj dig igenom dom och öva så mycket du bara orkar så ska du se att det blir utdelning Skateboard är så jävla roligt för det finns alltid nya grejer att utforska!

Lycka till!
Citera
2012-03-08, 19:58
Medlem
Jag har haft hjul och bräda från Cliché som varit helt ok vad ja minns.

Kör på och testa om skateboard är något för dig, tänk på att det tar väldigt lång tid i början innan du riktigt lär dig att åka bra.
Citera
2012-03-24, 22:54
Medlem
En sak att tänka på när man börjar är att man inte ska lacka ur för mycket när man inte sätter grejer, när jag var yngre hade jag en tendens att lacka ur jävligt hårt och kasta/knäcka brädor, helt i onödan. Kanske var det Jackass/Viva La Bam och allt annat sånt skit som förvrängt min unga hjärna och syn på skateboard

Om du bommar nått trick, tänk istället "Äh fan, det sitter nästa gång" istället för att skrika och kasta brädor, det blir bara onödigt dyrt.

Ett annat tips är att skaffa dig ett par ordentliga skateskor om du inte redan har, alltid skönast med nya dojjer. Kan rekommendera Lakai Manchester eller Nike SB Janoski
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in