Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-01, 10:38
Medlem
Hej!

Jag skulle igår installera Windows 8 men lyckades inte. Det är så att skärmen stänger av mitt i installationen.

Jag började med att ladda ner iso-filen. Bootade upp datorn i mitt gamla Windows 8 Developer Preview och installerade därifrån. Installationen sa åt mig att jag hade för lite plats så jag tog bort lite filer och fortsatte installationen. Allt gick bra tills ungefär mitt i installationen då skärmen stängdes av. Jag lät den hålla på ungefär en timme men tillslut insåg jag att något hade gått snett så jag startade om datorn. Då stod det att installationen hade misslyckats och att datorn försökte återställas. Därefter har jag testat att installera från ett USB-minne samt CD-skiva med samma resultat. Det är inte fel på skärmen eftersom jag har datorn inkopplad till TV som stängs av samtidigt och jag kan starta Windows 7 och då fungerar allt utmärkt.

Någon som har någon aning om vad felet kan vara?
Citera
2012-03-01, 13:57
Medlem
SthlmFTWs avatar
Tror inte att du kan få sådana väldiga svar här.
du får nog åka in med den till någon butik där de kan hjälpa dig.
Citera
2012-03-10, 02:45
Medlem
Har felsökt lite mer och insåg att problemet antagligen är hårdvarurelaterat. Postade därför ett nytt inlägg här.
Citera
2012-03-10, 09:39
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solstigen
Postade därför ett nytt inlägg här.

Som är raderad pga korspostning. Fortsätt din diskussion här istället för att korsposta trådar.

//Mod
Citera
2012-03-13, 21:25
Medlem
Harley-Walkyrias avatar
Min pojkvän installerade Windows 8 Developer Preview, eller vad det nu heter på vår dator och jag är jävligt trött på det. Så nu undrar jag hur man avinstallerar det så vi får Windows 7 igen.
Oehört tacksam för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in