2012-03-01, 04:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JasonX555
Samt så slipper vi ha tråkiga jobb, typ städare/pizza
Att äga en pizzeria är grymt bra om man kör lite svart på det också. Du kan få uppemot 5 000 kronor i fickan på bara en dag.
Citera
2012-03-01, 04:45
Bannlyst
Kebab, pizza, afrodans, kändisar och kulturikoner såsom zlatan, ken ring och Sean Banan.
Reggeaclubbar. Finns en hel del faktiskt.
Citera
2012-03-01, 13:35
Medlem
En fördel som jag ser den - PK syntax error. Okej, det är bara en glimt underhållning mitt i allt elände, men roligt är det i alla fall.
Citera
2012-03-01, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itsuka
Kebab, pizza, afrodans, kändisar och kulturikoner såsom zlatan, ken ring och Sean Banan.

På vilket sätt är Sean Banan en kulturikon?
Ett stort jävla fån är vad han är.
Citera
2012-03-01, 13:42
Medlem
Aghartas avatar
Den främsta fördelen är att vi stärker den svenska genpoolen. Större variation av gener gör oss mindre sårbara mot epidemier. Som en bonus blir vi också allt vackrare, varje ny generation svenskar blir lite mörkare än den föregående och nu börjar det bli riktigt roligt att leva i Sverige.
Citera
2012-03-01, 19:53
Medlem
Mikael666s avatar
Menar TS invandring som den ser ut idag eller invandring generellt?

Personligen ser jag ingen som helst fördel med invandringen som den ser ut idag.
Men generellt så är jag för en vettig invandring. Kan tycka det är rätt smart att låta utbildade och drivna människor flytta hit.
Citera
2012-03-01, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itsuka

Vad med detta har fört Sverige framåt anser du?
Citera
2012-03-01, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael666
Menar TS invandring som den ser ut idag eller invandring generellt?

Personligen ser jag ingen som helst fördel med invandringen som den ser ut idag.
Men generellt så är jag för en vettig invandring. Kan tycka det är rätt smart att låta utbildade och drivna människor flytta hit.

Som TS menar jag rent generellt. Har invandringen medfört något gott, vill säga fått Sverige att kliva frampåt i utvecklingen.

Finns det något bra invandringen har medfört, bortsett från matkultur och "gener".
Citera
2012-03-02, 20:09
Medlem
Mikael666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rifum
Som TS menar jag rent generellt. Har invandringen medfört något gott, vill säga fått Sverige att kliva frampåt i utvecklingen.

Finns det något bra invandringen har medfört, bortsett från matkultur och "gener".

Det är väl svårt att säga p.g.a. att vi inte vet hur samhället hade sett ut utan t.ex. arbetskraftsinvandring från ex. Finland.

Jag tror att Sverige skulle vara sämre om vi hade haft stängda gränser, men det är så klart ett extremfall. Just nu känns det som vi är nära extremfallet åt andra hållet, vilket jag inte heller tycker är något vidare.
Citera
2013-07-21, 09:30
Medlem
Roburs avatar
Mitt i allt elände massinvandringen drar med sig uppenbarar sig något positivt - svensken tvingas på ett brutalt sätt vakna upp ur sin andefattiga nihilism och faktiskt börja bry sig om något annat än att tillfredsställa sitt eget konsumtionsbegär. Genom att sparkas ner flera trappsteg i Maslows behovspyramid tvingas svensken stänga av sin autopilot, ta ett steg tillbaka och reflektera mindre över nästa semesterresa och mer över fundamentala samhällsfrågor såsom värdegrund, etik och moral samt det faktum att man inte längre kan förlita sig på att staten vill ens bästa ens om man är en pliktskyldig skattebetalare. Det sociala kontraktet mellan svenskar och statsmakt har brutits av den senare.

Jag är övertygad om att många svenskar inför valet 2014 kommer att reflektera över hur Sverige hamnat i den situation man är i idag, vad som kan göras för att rädda landet och rösta utifrån detta. Jag tror på ett högt valdeltagande 2014 och på att de röstberättigade är mer pålästa än på mycket länge. På köpet kommer värdegrund, etik och moral att ha fått ett större plats i svenskars medvetanden liksom en hälsosam realism kring världsproblemen - Sverige kan i sin litenhet aldrig lösa all världens problem.
Citera
2013-07-21, 12:08
Medlem
Nej, invandringen har inte medfört någon positivt. Det enda positiva jag kan tänka mig är att de kommer hit för att utföra de skitjobb vi svenskar inte vill ha. T.ex. tömma bajamajor. Det har genom åren visats sig att vi tar in ett stort överskott. Behövs 50 personer för att tömma bajamajor i hela sverige, så tar detta land in 5000 stycken.
Citera
2013-07-21, 12:51
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rifum
Försök att hålla er till ämnet, så inte tråden spårar ur.
Jag frågar efter positiva saker med invandringen i Sverige, de negativa känner de flesta av oss redan till. Så vitt jag vet så har inte invandringen efter 1970 medfört något positivt för Sverige.

Någon som kan komma med bra exempel på bra saker som invandringen efter 1970 har medfört?
Invandring till vårt land är endast positiv om det handlar om kvalificerad arbetskraft som det råder brist på och som de privata företagen efterfrågar dvs att den som invandrar har ett arbete som väntar direkt vid ankomsten till Sverige. Då fungerar också integrationen på ett naturligt sätt och inga övriga kostsamma och konstgjorda åtgärder behövs som språkkurser och integrationstrams.
Gruppen invandrare sammantaget måste prestera bättre eller åtminstone lika bra som gruppen infödda svenskar. Allt annat är minus för Sverige och för svenskarna.
Den ovanstående beskrivningen utesluter alltså människor från t.ex mellanöstern och afrika då de inte har något att tillföra ett utvecklat samhälle som vårt. Det är endast de som invandrar som vinner på det, för det svenska folket är det minus ur alla aspekter.
Det finns alltså inget positivt med invandring från u-länder.
Är det svårt att fatta något så enkelt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in