Citat:
Ursprungligen postat av GalenelaG
Ah ok! Men då har jag en förnämlig chans att fråga dig lite mer frågor, som sagt jag utgår bara ifrån det jag läst på forum och jag har ingen personlig erfarenhet av utövande med magi eller liknande, men är nyfiken och älskar att läsa!
Dock läste jag detta på denna sida som verkar förövrigt inte vara speciellt seriös med tanke på layouten, men ändå.
http://www.joyofsatan.org/
Men jag antar att dessa inte är då LHP? För som du säger så använder dem sig utav denna nio fot cirkel för att skydda sig själva och dem är då möjligen rädda för namnet Jehova?
Ser ni som går LHP ner på dem som går RHP? Finns det en rivalitet mellan er och/eller avsky?
Tack för svar och åter igen ha en trevlig helg!
MVH
Jag är inte insatt i just joyofsatan men de verkar helt klart vara en reaktion mot kristendom även om de påstår annat av vad jag kan döma ut av sidan. Ja de är så insyltade i det kristna synsättet och ta avstånd till det att de fullständigt tappat poängen med LHP helt och blivit dogmatiska och hatfulla. Det är ingen bra grund om man vill utvecklas som individ genom ceremoniellt arbete. Men det är många liknande grupper där ute och alla är lika patetiska.
LHP är mycket så jag kan inte sitta och säga vad som är rätt eller fel egentligen i de olika gruppernas tolkning. Men när det blir extremitism och dogmatiskt för att fly från hjärnspöken är mycket av poängen med LHP borta. Och den är just att frigöra sig dogmatiskt, kulturellt, moraliskt och socialt. (
Aghori är ett bra exempel när detta lyckas. Detta, för att fast de står utanför samhället på alla sätt accepteras de). Att då göra som dessa unga grabbar (ja det är princip alltid yngre män som startar dessa grupper) är att låsa sig i alla dessa punkter snarare än att lösa upp dem. Hatobjektet har kedjat fast dem.
Om joyofsatan är rädd för Jehova vet jag inte. Uppmaningen att inte använda Jehova tolkar jag som att om man går in i ritualen med rädsla för demoner eller vad man nu vill åkalla bäddar man för en katastrof på så sätt att det är rädslan som sätter hindret, inte Jehova. Och det är vad jag menade i mitt förra inlägg. Antingen utför man ritualen med full kraft eller inte. Ånger och rädsla är förödande för resultatet. Anledningen till det med "Jehova" här är att många använder sig av skrifter som "The Lesser Key of Solomon" och liknande som finns i mycket av västerländsk esoterism och är starkt judeo-kristna i sin idévärld och språkbruk.
För övrigt tycker jag att L Ron Hubbard (

men faktiskt en av hans få sunda principer) hade en bra syn på demoner och vad de är. Fast det blir lite för krångligt att ta upp här. Men som sagt, jag ser inte varför just Jehova skulle vara mer effektivt att skrämma demoner än vad Krishna är. Det beror på var man är enligt min erfarenhet.