• 1
  • 2
2012-02-22, 17:33
Medlem
Du kan ju alltid lägga till en slant och köpa en Blu-ray-läsare. Finns program till Mac som rippar Blu-ray utan kvalitetsförlust, ex. Makemkv. Med en sån kan man naturligtvis se och/eller rippa DVD-filmer och CD-skivor också.
Senast redigerad av Xe89 2012-02-22 kl. 17:36.
Citera
2012-02-23, 00:34
Medlem
08oss avatar
Jahapp TS, hur går det? Var du helt efterbliven och köpte en bärbar cd/dvd-läsare eller använde du din gamla dator?
Citera
2012-02-23, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nu står det ju faktiskt på DealExtreme att det är en Genuine Apple Drive, alltså att den ska vara original Apple. Men, för den lilla skillnaden det är i pris mellan att köpa från Långtbortistan med risk för att de kanske inte alltid har absolut rent mjöl i påsen med allt vad det kan innebära om något problem uppstår, och priset direkt från Apple här hemma i Sverige så ser jag inte att det är värt att chansa...

Dr Tinnitus

Det är en sak du måste lära dig med att handla från Kina. Genuine, OEM eller Original betyder inte att det är äkta grejer och chansen är otroligt liten att det skulle vara äkta grejer.
Dom är mycket medvetna om att det är ett helvete att skicka grejer till Kina och framförallt inte värd det. Genuine kan betyda att det ser exakt ut som en ÄKTA vara men i detta fall kan t ex superdrive-enheten vara utbytt mot någon billig skitgrej.
Citera
2012-02-24, 22:47
Medlem
SC4RECR0Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08os
Jahapp TS, hur går det? Var du helt efterbliven och köpte en bärbar cd/dvd-läsare eller använde du din gamla dator?

Har inte haft behov av det riiiktigt än, men jag har ändå inte har kvar min gamla dator. Var tvungen att lämna in den till försäkringsbolaget.
Kommer nog dock köpa en extern för det känns enklast om jag vill se på film eller snabbt föra över ett album till datorn. Kalla mig efterbliven om du vill ^^
Citera
2012-02-25, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
Det är en sak du måste lära dig med att handla från Kina. Genuine, OEM eller Original betyder inte att det är äkta grejer och chansen är otroligt liten att det skulle vara äkta grejer.
Dom är mycket medvetna om att det är ett helvete att skicka grejer till Kina och framförallt inte värd det. Genuine kan betyda att det ser exakt ut som en ÄKTA vara men i detta fall kan t ex superdrive-enheten vara utbytt mot någon billig skitgrej.

Jag tror du får läsa om mitt inlägg igen jag, så kanske du ser att jag faktiskt har ett varnande finger för konsthandel med i en rad. Så tro mig, jag är mycket medveten om ev. risker och att man inte kan lita på allt som sägs eller skrivs.

Skål

Dr Tinnitus
Citera
2012-02-26, 02:02
Medlem
08oss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC4RECR0W
Har inte haft behov av det riiiktigt än, men jag har ändå inte har kvar min gamla dator. Var tvungen att lämna in den till försäkringsbolaget.
Kommer nog dock köpa en extern för det känns enklast om jag vill se på film eller snabbt föra över ett album till datorn. Kalla mig efterbliven om du vill ^^
hehe okej, antog att du hade kvar din gamla dator, my bad. För att gå OnT så kanske denna?: http://topprodukter.se/p/samsung-ext...4344.html#user Ingen aning om kvalité eller något sådant men men
Citera
2012-02-26, 06:20
Medlem
tzjs avatar
Hårdvara - Mac ----- Programvara - Mac OS
/mod.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto