2012-02-21, 00:34
Medlem
Hall! Det r s att jag infrskaffade mig en 13" Macbook Pro i julas fr att kunna jobba i Logic Pro, och nu har det blivit dags att skaffa sig lite mjukvara till datorn. Har tnkt att kpa Komplete 8 (http://www.thomann.de/se/native_inst...omplete_8.htm), och undrar d om jag kommer ha plats med det p datorn, eller om jag br skaffa en extern hrddisk att ha det p.. eller vad r smidigast att gra i mitt fall?

Tack p frhand
Citera
2012-02-21, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravado
Hall! Det r s att jag infrskaffade mig en 13" Macbook Pro i julas fr att kunna jobba i Logic Pro, och nu har det blivit dags att skaffa sig lite mjukvara till datorn. Har tnkt att kpa Komplete 8 (http://www.thomann.de/se/native_inst...omplete_8.htm), och undrar d om jag kommer ha plats med det p datorn, eller om jag br skaffa en extern hrddisk att ha det p.. eller vad r smidigast att gra i mitt fall?

Tack p frhand

Du skriver inte hur stor hrddisk du har, och hur snabb hrddisken r (rpm/ssd)
Hur mycket av hrddisken brukar du anvnda fr annat?
T.ex musik, filmer, och annat data, eller har du extern hrddisk fr det?
Citera
2012-02-21, 16:18
Medlem
Citat:
Du skriver inte hur stor hrddisk du har, och hur snabb hrddisken r (rpm/ssd)
Hur mycket av hrddisken brukar du anvnda fr annat?
T.ex musik, filmer, och annat data, eller har du extern hrddisk fr det?

Ber om urskt fr det.

13 tum: 2,4 GHz

2,4 GHz Dual-Core Intel Core i5
4 GB 1333 MHz
500 GB (5400 varv/minut)
Intel HD Graphics 3000
Inbyggt batteri (7 timmar)

Har precis formaterat om hrddisken, och all film / musik har jag p en extern hrddisk. I vrigt s kommer jag vl att ha HoN & WoW p Macen, och ngra andra program t.ex Skype.
Eftersom Komplete tar upp ca 150GB(?) s vill jag inte riskera att datorn ska bli alldeles fr sl, utan att logic kan flyta p utan strre problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in