2012-02-21, 01:52
Medlem
Culprits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0z
Integrationsminister Erik Ullenhag (FP) vill göra svenska invandrarområden till både bidragsparadis och skatteparadis. Tydligen kallar dom det för "lågskattezoner".

http://www.friatider.se/invandrare-ska-slippa-betala-skatt

Jag tycker man borde dra in bidragen också i så fall. Eller är jag rasist nu?

Skämt åsido: Kan det finnas några fördelar med det här?
De kan prova den för tillfälligt man måste göra någonting efter misslyckande invandringspolitik.
Citera
2012-02-21, 01:53
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Sitt lugnt i båten!

En del fördelar kommer förslaget att föra med sig om det går igenom. Jag kan egentligen inte se varför alternativet att inte ha skattereducerade zoner i Rosengård, Bergskön och exempelvis Rinkeby skulle vara bättre. Förslaget kommer leda till några positiva samhällsförbättringar.
Sänkt skatt kommer såklart medföra att blattarna därstädes får det bättre. Det är det väll ingen som förnekar?

Citat:
Invandrarna kommer inte längre lika lätt kunna sitta i lägenheten ute i förorten och lyfta socialbidrag. Istället måste dem nu arbeta i uppstartade caféer, städbolag och matställen.
Källa på att skattelättnaderna kommer med några som helst motkrav?

Citat:
Arbetsförhållanden kommer enligt svenska förhållanden att vara halvt miserabla. Självfallet kommer intäkterna från dessa företag vara små eftersom dessa kommer tvinga varandra att konkurrerar genom lägsta pris. Det kommer leda till en fastlåsning i en låglönelivsstil för våra invandrare som växer upp idag. En äkta underklass kommer skapas.
Detta sker redan på nationell nivå. Dessa skattesänkningar handlar snarare om damage controll tills tillräckligt stor del av Sverige är nedgånget för att motstånd ska omöjliggöras.

Citat:
Antal våldsbrott kommer sannolikt minska som en effekt av flera invandrare spenderar 40 timmar i veckan på att arbeta istället för att planera brott.
Trams. BRÅ 1996:2 visar att överrepresenationen för blattarnas kriminalitet inte beror på förvärsfrekvensen:
Ytterligare en faktor som, förutom kön, ålder och bostadsregion.jskulle kunnat
vara med är socioel~onomisk status. Den har dock uteslutits av två skäl. Dels
går det inte att kontrollera för hur många faktorer som helst eftersom slumpen
då kan få för stort spelrum. Faktorerna kön, ålder och bostadsort har således
prioriterats före socioekonomisk status. Dels torde den socioekonorniska statusen
i högre grad än Lex. bostadsort genereras av individens brottslighet. En kategori
i indelningen av socioekonomisk status är Lex. arbetslösa. Det statistiska
samband som råder mellan arbetslöshet och brottslighet kan sannolikt till stora
delar sägas vara omvänt kausalt, dvs. man har svårare att få arbete om man lever
som kriminell.
...
Inom samtliga yrkesgrupper föreligger således en högre participation i brottslighet
för invandrare jämfört med svenskar. Generellt sett är det dubbelt så många
iRvandrare inomvarje grupp som registrerats för brottslighet. Kontroll för enbart
yrkestillhörighet med hjälp av standardpopulationsmetoden visar att invandrarna,
om de hade haft svenskarnas fördelning på yrkesgrupper, hade haft
participationen 11,2 för samtliga brott jämfört med svenskarnas 5,8. För brott
mot person blir motsvarande siffror 2,7 för invandrarna och 1,2 för svenskarna
samt för stöldbrotten 4,9 för invandrarna och 2,2 för svenskarna. Alltså i princip
dubbel representation genomgående. Det har tidigare konstaterats att invandrarnas
överrepresentation i brottslighet inte beror på ogynnsam fördelning när det gäller
. kön, ålder eller bostadsort. Till detta kan nu läggas att invandrarnas överrepresentation
i brottslighet inte heller kanftrklaras medatt inuandrqre är sämre lottade än
svenskar när detgäller socioekonomisk status.

Arbetande invandrare begår brott dubbelt upp mot svenskar rakt över. Invandrare från blatteområden begår såklart mer brott än samlingsnamnet invandrare som även fångar upp vettiga folkslag som späder ut de samhällsskadliga folkslagen i statistiken.
http://www.pdf-archive.com/2011/05/08/br-1996-2-invandrares-och-invandrares-barns-brottslighet-1/

Citat:
Alternativet att inte ha skattereducerade zoner ser vi nu, det fungerar katastrofalt i en accelererande nedgående spiral.
Alternativet är att stoppa massinvandringen och låta invandrare återvända. De har fått "skydd" och borde vara tacksamma.

Citat:
Hellre att invandrarna får låga löner och tvingas arbeta ungefär som livegna slavar i sina låglönezoner än att jag via skattesedeln tvingas förse MENA med pengar för att pilla sig i naveln.
Det ena utesluter inte det andra.
Senast redigerad av servus 2012-02-21 kl. 02:03.
Citera
2012-02-21, 01:54
Medlem
TheLangolierss avatar
Citat:
Sitt lugnt i båten!

En del fördelar kommer förslaget att föra med sig om det går igenom. Jag kan egentligen inte se varför alternativet att inte ha skattereducerade zoner i Rosengård, Bergskön och exempelvis Rinkeby skulle vara bättre. Förslaget kommer leda till några positiva samhällsförbättringar.

Invandrarna kommer inte längre lika lätt kunna sitta i lägenheterna ute i förorten och lyfta socialbidrag. Istället måste dem nu arbeta i uppstartade caféer, städbolag och matställen. Arbetsförhållanden kommer enligt svenska förhållanden vara halvt miserabla. Självfallet kommer intäkterna från dessa företag vara små eftersom dessa kommer tvinga varandra att konkurrerar genom lägsta priser. Det kommer leda till en fastlåsning i en låglönelivsstil för våra invandrare som växer upp idag. En äkta underklass kommer skapas.

Antal våldsbrott kommer sannolikt minska som en effekt av att fler invandrare spenderar 40 timmar i veckan på att arbeta istället för att planera brott. Alternativet att inte ha skattereducerade zoner ser vi nu; det fungerar katastrofalt i en accelererande nedgående spiral.

Hellre att invandrarna får låga löner och tvingas arbeta ungefär som livegna slavar i sina låglönezoner än att jag via skattesedeln tvingas förse MENA med pengar för att pilla sig i naveln.

Nej. Allt kommer bli värre och ungefär totalt tvärt emot allt du säger. Oro, missförhållanden, kriminalitet. Allt kommer öka. Hat mot svenskar, nordiska människor.

Initialt kommer de visa lite bilder på glada städgubbar som är nöjda osv, därefter kollapsar allt.

Om du tror att tex somalier helt plötsligt kommer börja arbeta så tror du fel. Socialbidragen kommer småningom helt och hållet upphöra att utbetalas. Detta är planen.

Blir det bra det?
Citera
2012-02-21, 01:56
Medlem
Krocketklubbas avatar
Min tanke lyder. Att sitta och skriva att svinen ska ut och asen ska skjutas är i min mening inte speciellt begåvat om man önskar att se en förändring i dagens samhälle. Rasism och nynazism har man ju tragglat på med ett vidare tag och det har väl rätta mig om jag har fel inte vart speciellt framgångsrikt om nu strävan efter en förändring i samhället är målet?

Det ända som händer är att politikerna blir räddare och drar åt snaran ännu hårdare runt er själva. Den svenska flaggan har blivit tabubelagd mycket på grund av det men absolut inte enbart. när jag gick i högstadiet så fick man inte ha en en svensk flagga på kepsen för då var man rasist och hör å häpna så fick vi inte sjunga nationalsången när jag gick ut nian på grund av att folk kunde ta illa upp..Kort och koncist, någonting är väldigt fel.

Min ideologi är att man ska hjälpa dom man kan i den mån man kan och det är helt utan intresse för mig vilket land dom kommer ifrån. Men det ska framför allt inte tillföra Sverige något negativt, vilket jag tycker är ganska sunt tänkande. Man ska ge dom man har rum och tillfälle att starta ett nytt liv. Har själv en hel del kamrater som inte är svenskar som är bra mycket framgångsrikare än mig inom arbetslivet och det missunnar jag dom inte över huvudtaget. Dom har tagit sin chans med öppna armar och bidrar till det samhälle dom lever i vilket väl är precis som så det ska vara, om jag inte är helt ute och cyklar dvs. Alla som bor i landet ska jobba i den mån dom kan tills det har uppnått pensions ålder vare sig du är norsk, en mesig svenne eller kurd! Men vad jag framför allt vill ha sagt är att det är verkligen helt omöjligt att hjälpa alla, det är går inte hur än mycket man vill det.

Sist men inte minst det går inte att göra en förändring av något slag varken här på flashback eller hemma vid köksbordet. Att göra en förändring är i mina ögon att göra en förbättring till någon annans eller min egen favör, inte att gnälla.

Du som direkt tänker döda, kan återgå till att göra det du antagligen inte gjorde innan du läste den här texten och vara snäll att inte reflektera över det du precis läst.

Jag är en svensk man men är åttondels norsk om jag inte har blandat ihop det totalt. Hoppas jag inte retar upp någon helsvensk!

Mvh krocketklubba
Citera
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Håller inte med, naturligtvis är bästa och enklaste lösningen att deportera merparten mörkerfolk.
Mest humant för alla.
Absolut. Men en sådan öppen, ren och human lösning är aningen mycket önsketänkande även om den såklart är önskvärd då madie-bankerna-partiet-trojkan kommer att slåss frenetiskt in i det sista.

Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Min tanke lyder. Att sitta och skriva att svinen ska ut och asen ska skjutas är i min mening inte speciellt begåvat om man önskar att se en förändring i dagens samhälle. Rasism och nynazism har man ju tragglat på med ett vidare tag och det har väl rätta mig om jag har fel inte vart speciellt framgångsrikt om nu strävan efter en förändring i samhället är målet?

Det ända som händer är att politikerna blir räddare och drar åt snaran ännu hårdare runt er själva. Den svenska flaggan har blivit tabubelagd mycket på grund av det men absolut inte enbart. när jag gick i högstadiet så fick man inte ha en en svensk flagga på kepsen för då var man rasist och hör å häpna så fick vi inte sjunga nationalsången när jag gick ut nian på grund av att folk kunde ta illa upp..Kort och koncist, någonting är väldigt fel.

Min ideologi är att man ska hjälpa dom man kan i den mån man kan och det är helt utan intresse för mig vilket land dom kommer ifrån. Men det ska framför allt inte tillföra Sverige något negativt, vilket jag tycker är ganska sunt tänkande. Man ska ge dom man har rum och tillfälle att starta ett nytt liv. Har själv en hel del kamrater som inte är svenskar som är bra mycket framgångsrikare än mig inom arbetslivet och det missunnar jag dom inte över huvudtaget. Dom har tagit sin chans med öppna armar och bidrar till det samhälle dom lever i vilket väl är precis som så det ska vara, om jag inte är helt ute och cyklar dvs. Alla som bor i landet ska jobba i den mån dom kan tills det har uppnått pensions ålder vare sig du är norsk, en mesig svenne eller kurd! Men vad jag framför allt vill ha sagt är att det är verkligen helt omöjligt att hjälpa alla, det är går inte hur än mycket man vill det.

Sist men inte minst det går inte att göra en förändring av något slag varken här på flashback eller hemma vid köksbordet. Att göra en förändring är i mina ögon att göra en förbättring till någon annans eller min egen favör, inte att gnälla.

Du som direkt tänker döda, kan återgå till att göra det du antagligen inte gjorde innan du läste den här texten och vara snäll att inte reflektera över det du precis läst.

Jag är en svensk man men är åttondels norsk om jag inte har blandat ihop det totalt. Hoppas jag inte retar upp någon helsvensk!

Mvh krocketklubba
Naivt trams rakt igenom. Inget politrukerna gjort hitintills har fungerat och detta kommer inte att göra det heller. Det har redan testats i Frankrike och misslyckats. Att du känner något neger som lyckats bättre än dig är irrelevant då det är gruppen medelprestation som är intressant inte individen. Osv osv osv jag orkar inte förklara hur du har fel på alla plan för 4380e gången just nu. God natt.
Senast redigerad av servus 2012-02-21 kl. 02:08.
Citera
Medlem
Citat:
Sitt lugnt i båten!

En del fördelar kommer förslaget föra med sig om det går igenom. Jag kan egentligen inte se varför alternativet att inte ha skattereducerade zoner i Rosengård, Bergskön och exempelvis Rinkeby skulle vara bättre. Förslaget kommer leda till några positiva samhällsförbättringar.

Invandrarna kommer inte längre lika lätt kunna sitta i lägenheterna ute i förorten och lyfta socialbidrag. Istället måste dem nu arbeta i uppstartade caféer, städbolag och matställen. Arbetsförhållanden kommer enligt svenska förhållanden vara halvt miserabla. Självfallet kommer intäkterna från dessa företag vara små eftersom dessa kommer tvinga varandra att konkurrerar genom lägsta priser. Det kommer leda till en fastlåsning i en låglönelivsstil för våra invandrare som växer upp idag. En äkta underklass kommer skapas.

Antal våldsbrott kommer sannolikt minska som en effekt av att fler invandrare spenderar 40 timmar i veckan på att arbeta istället för att planera brott. Alternativet att inte ha skattereducerade zoner ser vi nu; det fungerar katastrofalt i en accelererande nedgående spiral.

Jo om det inte hade varit så att de fortfarande kommer få lika höga bidrag och lika stort utnyttjande av välfärden, bara till ett lägre pris.
Förstår du inte? Hade vi slopat bidragen också så hade det ju varit OK, och att de inte hade fått utnyttja sjukvården m.m. Men nu får de ju det..
Citera
2012-02-21, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLangoliers
Nej. Allt kommer bli värre och ungefär totalt tvärt emot allt du säger. Oro, missförhållanden, kriminalitet. Allt kommer öka. Hat mot svenskar, nordiska människor.

Initialt kommer de visa lite bilder på glada städgubbar som är nöjda osv, därefter kollapsar allt.

Om du tror att tex somalier helt plötsligt kommer börja arbeta så tror du fel. Socialbidragen kommer småningom helt och hållet upphöra att utbetalas. Detta är planen.

Blir det bra det?

Det hade ju såklart varit det bästa, eftersom då hade folket flyttat hem.
Bidragen kommer aldrig upphöra, de kommer fortsättas att pressas ut från våra högutbildade svenskar som sliter dag ut och dag in.
Citera
2012-02-21, 02:02
Medlem
Christopher.s avatar
Låter idiotiskt. Blir att skriva sig i Rinkeby om detta går igenom, staten kommer förlora så mycket pengar att det är idiotiskt. Nej det ska vara lika för alla, ska man sänka skatten så bör det gälla för hela staten.
Citera
2012-02-21, 02:06
Medlem
TheLangolierss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Det hade ju såklart varit det bästa, eftersom då hade folket flyttat hem.
Bidragen kommer aldrig upphöra, de kommer fortsättas att pressas ut från våra högutbildade svenskar som sliter dag ut och dag in.
Borgarna har alltid kämpat hårt för att avreglera socialbidragen.

Nej, de kommer inte åka hem. De kommer härja runt i slummen och begå brott.

Vad hade du tänkt dig att de skulle "åka hem till"? Först när Sverige blir värre än Somalia så kommer de åka hem.
Citera
2012-02-21, 02:09
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Absolut. Men en sådan öppen, ren och human lösning är aningen naiv, även om den såklart är önskvärd.

Naivt trams rakt igenom. Inget politrukerna gjort hitintills har fungerat och detta kommer inte att göra det heller. Det har redan testats i Frankrike och misslyckats. Att du känner något neger som lyckats bättre än dig är irrelevant då det är gruppen medelprestation som är intressant inte individen. Osv osv osv jag orkar inte förklara hur du har fel på alla plan för 4380e gången just nu. God natt.

Ja alltså,när du inte ens förstår det jag skriver tror jag inte du kommer ta dig speciellt långt men för all del pröva, det ska man alltid göra!
Citera
2012-02-21, 02:10
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLangoliers
Borgarna har alltid kämpat hårt för att avreglera socialbidragen.

Nej, de kommer inte åka hem. De kommer härja runt i slummen och begå brott.

Vad hade du tänkt dig att de skulle "åka hem till"? Först när Sverige blir värre än Somalia så kommer de åka hem.
Det är svårt att tänka sig hur en snusförnuftig och uppenbar sanning som den du framför inte går in i skallen på vissa. Särskilt verklighetsfrånvända kosmopolitiska frimarknadsliberaler kan ta till sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Krocketklubba
Ja alltså,när du inte ens förstår det jag skriver tror jag inte du kommer ta dig speciellt långt men för all del pröva, det ska man alltid göra!
Återkommer i morgon efter jobbet.
Senast redigerad av servus 2012-02-21 kl. 02:14.
Citera
2012-02-21, 02:12
Medlem
Detta är nog positivt då ni hela tiden säger er att invandrarna ska integreras m.m. hur ska detta ske när alla svenskar flyr från dessa invandrartäta områden på grund av deras nationalism. Detta kanske för samman svenskarna med invandrarna igen? Om detta är orättvist, nej. Ni har ju alltid chansen att flytta till invandrartäta områden? Ser absolut inget problem med detta förutom svartsjuka svenskar som är källan till att detta integrationsproblem har uppstått från första början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in