2012-02-21, 00:08
Medlem
kuntakinte55s avatar
Svenskar har ju inga pengar kvar när skatteverket skinnat oss på vår inkomst, tänker då på denna blattar-bråk video: http://www.youtube.com/watch?v=ltBMzSHLwDk

Citat:
Ursprungligen postat av galensnubbe
Inte någon som funderat på att flytta till dessa områden då? Tänk typ 20% skatt på sina inkomster.., inte illa. Det kan väl endå inte va SÅ jävla illa? Eller varför inte skriva sig på en adress där för att sedan bo nån helt annanstan? En etta i dessa områden kan inte kosta många kronor.
Kostnader för bevakning, utpressning, stöld, hot mm kommer att vara mycket högre än den sänkta skatten. Som Svensk anses du inte tillhöra en "utsatt grupp" även om du utsätts för allt detta. Som Ullenhag sa så är det komlicerat att utforma regelverket, antagligen blir det ett etniskt urval av vilka som ska få slippa skatt. Skatteverket kan införa en ny enhet som kan agera rasdomstol åt Ullenhag.
Citera
2012-02-21, 00:10
Medlem
0zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyinboz
HEN om jag får be. Eller Erik, det är en individ vi pratar om.
Ha ha vi garvar nu, men tänk att om 20 så kanske det är straffbart att använda hon/han...
Citera
2012-02-21, 00:12
Medlem
Chaplains avatar
Borde inte detta leda till att folk vill flytta till dessa områden? Svenskar flyttar dit, segregationen minskar.
Citera
2012-02-21, 00:13
Medlem
epic-norrmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chaplain
Borde inte detta leda till att folk vill flytta till dessa områden? Svenskar flyttar dit, segregationen minskar.

Kort och gott: NEJ!
Citera
2012-02-21, 00:16
Medlem
CatFactss avatar
Maria Borelius säger att man även ska utbilda dem med olika säljtänk. Lite svårt om de kanske inte kan svenska?

Nej, detta är enligt mig ingen bra idé. Sverige ska alltid prata om att vara så rättvis som möjligt men hur kan det bli det när olika saker gäller för olika personer? Om vi jämför med länderna där invandrarna kommer från ser vi ju att det har det jävla mycket bättre och någon gräns måste vi ju ha. Om vi ska leva i en demokrati så måste fan alla betala skatt. Sen kan idén att demokrati är det ultimata stadsskicket diskuteras ytterligare.
Citera
2012-02-21, 00:17
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Vad nu ?!!

I 20 år har politikerna sagt att invandringen bidrar till Sveriges uppbyggnad.

Aha... det måste vara därför invandrarområden belönas med lägre skatt..?

Hur skall Reinfeldt kunna försvara denna grodan från Ullenhag imorgon??
Detta har varit del av moderaternas valmanifest sedan innan valet och är ingen "groda". Detta har stöd i riksdagen. Reinfeldt kommer inte behöva förklara något då han är utsedd av mediatrojkan och driver den politik som treenigheten finansinstituten, media och moderatsossarna kommit överens om.

Det enda sättet att få stopp på expressen mot dystopin är att ställa landsförrädarna inför rätta på ett eller annat sätt och utdöma lämpligt straff. Det finns inget hopp om förändring hos makthavarna, media etc då detta är en del av deras långsiktiga agenda som de aktivt arbetat för under årtionden.
Citera
2012-02-21, 00:18
Medlem
CatFactss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chaplain

Varje morgon vaknar jag och hoppas att bilen startar pga kylan och snön. Jag vill inte behöva hålla tummarna att ingen har sprängt den. Vill du flytta till tex. Rosengård?
Citera
2012-02-21, 00:18
Medlem
screamerns avatar
Vilken jävla trattskalle den där Ullenhag.

Blir fruktansvärt trött på svensk politik när sånt här eventuellt går igenom.
Citera
2012-02-21, 00:19
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr13377
Att läsa detta fick mina ögon att blöda. Hur kan man lyckas skriva en sådan hemsk text, ser framför mig hur Ullenhag står och spottar på den svenska flaggan medan han helt frenetiskt runkar till senaste siffrorna från migrationsverket. Tror jag ska sluta läsa denna typen av nyheter man vill ju inte få självmordstankar.
Ullenhag "gör ju bara sitt jobb", och han tjänar bra på det. Integration handlar ju om att underlätta för de som inte är integrerade och han är minister för just detta. Hade Ullenhag arbetat med att skruva på gaskranen 1943 hade han även då "gjort sitt jobb" med samma entusiasm.

Tycker det behövs en ny ruta att kryssa i på deklarationsblanketten: "Jag vill inte betala för invandring och integration" (ger -30%, eller medför grundavdrag på 200 000kr, och dubblar pensionen)

Annars är det ju enkelt att i skatteverkets datasystem lägga in en automatisk kontroll om man heter Achmed, Muhammed eller liknande så sätts skatten till 0, då får man ju ett "strukturellt" stöd av de "utsatta grupperna" istället för zoner.
Citera
2012-02-21, 00:22
Medlem
min-farsas avatar
Ullenhag har kvalificerat sig till dom värsta av dom värsta klubben. Sent kommer landsförädare som han, Mona, Westerberg med flera glömmas.

Tittade i oranga kuvertet och förfasades över hur länge jag ansågs behöva jobba för att bekosta dessa sinnessjuka projekt. Synd för staten att jag skiter det ruttna pensionssystem ändå då jag har betydligt mer pengar på andra ställen men riktigt synd om dom som inte har så.

Antar att när systemet är pulvriserat kommer även medelsvennson att vakna och då kanske det blir andra bullar Erik.
Citera
2012-02-21, 00:27
Medlem
Artificioses avatar
Herregud, vad fan är det här? Hörde lite om det av en kompis och trodde seriöst det var ett skämt.
Vart fan är vi på väg gott folk? Vart fan är vårt underbara Sverige på väg?
Citera
2012-02-21, 00:28
Medlem
filharmonikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemsas
Det är kanske inte så konstigt eftersom vi svenskar röstade på pro-invandrarpartier.

Många av våra föräldrar har gjort det . Men tror att dagens ungdomar i större utsträckning röstar annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in