2012-02-19, 22:17
Medlem
Jobbade för något år sen ute på Ekerö, där ryktet gick att en person som ofta besökte min arbetsplats hade suttit för mordbrand, fick aldrig detta dock bekräftat.

Vet ej heller dock när detta skulle ha inträffat, men jag gissar på mitt på 90-talet.

Någon som vet vem jag syftar på? Personen i fråga jobbar troligtvis i byggbranschen då han körde en vit Cheva-pickup.
Citera
2012-02-19, 22:45
Medlem
Mandelbrots avatar
Skulle det kunna ha varit en mordbrand av försumlighetskaraktär?
I så fall kanske denna från 1999 där ingen omkom men sex villor/radhus totalförstördes.
Citat:
Sex villor på Ekerö ligger förkolnade efter en våldsam radhusbrand i går.
Citat:
På taket i det hus där branden började, 50 meter från familjen Nordins hus, befann sig ett par byggjobbare. De höll på med reparationsarbete. Grannar har berättat att de använde gasolbrännare.
Rätt vad det var började det ryka ur ventilerna på villan. Trots att brandförsvaret snabbt fick larm hade branden spridit sig när de första räddningsbilarna kom fram.
Sen fortsatte elden med rekordfart.
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9905/22/aik2.html
Citera
2012-02-19, 22:49
Medlem
Tveksamt, enligt uppgift så hade denna person avsiktligt bränt någon inne.
Citera
2012-02-19, 23:00
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AssetManagement
Tveksamt, enligt uppgift så hade denna person avsiktligt bränt någon inne.

I så fall var det uppenbart fel brand jag hittade.
Citera
2012-02-19, 23:58
Medlem
Citat:
Jobbade för något år sen ute på Ekerö, där ryktet gick att en person som ofta besökte min arbetsplats hade suttit för mordbrand, fick aldrig detta dock bekräftat.

Vet ej heller dock när detta skulle ha inträffat, men jag gissar på mitt på 90-talet.

Någon som vet vem jag syftar på? Personen i fråga jobbar troligtvis i byggbranschen då han körde en vit Cheva-pickup.
Okej. Det behövs mer info här från dig.
Vem handlar det om till att börja med? Kan du lägga ut namnet maskat eller ange annat som hintar om vem det är utan att egentligen outa honom? (Jag tänker att du vet vad han heter och har dylik persondata på honom, då han, som du berättar, besökte din arbetsplats tidigare.)

Den där rykteskällan nödgar också viss försorg. Kan du kolla med dito igen för att höra mer exakt när mordbranden/mordbrandstiden varade?! (Att utgå från en spekulation om att det kunnat utspela sig på 90-talet leder inte direkt framåt ...)
Citera
2012-04-26, 23:42
Medlem
LordMacleods avatar
Citat:

Skicka mig ett PM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in