Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-11, 22:20
Medlem
Konkursansökan socialcity Ab enligt ratsit.se

Vad händer nu då?
Citera
2012-09-16, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Aktiva Föräldrar .. nånting http://www.allabolag.se/8024229414

Jag ser 2 alternativ-
1 de har slutat använda postboxen
2 bbgruppen är en fet bluff och har lånat adressen

Från Affärsdata
Citera
2012-09-30, 03:45
Medlem
Oavsett vad du vet så kommer förhoppningsvis att tänka efter, Jag har upplysningarna som är intressanta,

Altiernativt att ni betalar kronofogde direkt. Hade vi föredragit. Ser fram emot betalning inom 1 dag annars är det 12% ränta per månad. Skulden är redan fastsställd,...

Får jag säga till er om jag hittar adressbyte?
Oavsett hur jag hittar det.... kan ni ringa mej???

0738243537 När som helst.
Citera
2012-10-04, 12:40
Medlem
Hej på er!

Vill börja med att säga att "lobbyphp" inte är en användare som tillhör mig samt att jag skriver på telefon så det blir lite grötigt. Vi tar saker från början, det stämmer att mobiros domän ägdes av mig dock ej min verksamhet utan tejp webbyrås som jag och en annan bolagsman lämnade direkt när vi upptäckte fuffens. Men korrekt den ägdes mig men huruvida verksamheten sköttes vet jag inte. Tlvs bolaget registrerades som ärende redan i nov -11 som ett tänkt dotterbolag till adsite. Adsite gick åt pipan efter att richard wigrund och Adrian Persson valde att ta till falska bokningar i redovisningen så att en faktura försvann helt! Den största bolaget haft! Dock ej deras fel helt, för med anställda kommer ett ansvar och det var dåligt av oss att inte kunna ta det fullt ut. Bbgruppen finns inte men domänen har där också varit min ägo. Ni som varit anställda får väldigt gärna komma förbi mig i min lägenhet o prata för min önskan var inte det som skedde. "jejja2000" du vet att vi hade enormt bra stämning och roliga dagar när det flöt innan problemen med efab, mecatek och communication1. Jag är ingen gangster eller liknande utan ångrar saker som gick snett, idag harvar jag igenom livet med snart 2 konkurser bakom mig men kan också sen börja om! Det har hänt mkt 2012 och jag kan garantera att något nytt matnyttigt kommer ni inte få fram för inget kommer hända. Vill ni fråga något skicka ett sms: 072 167 72 28 eller maila tobiasfrilans@gmail.com så lovar ja att svara eller komma till er eller om ni kommer till mig.
Citera
2012-10-04, 13:36
Medlem
Citat:
Bbgruppen finns inte men domänen har där också varit min ägo.

1 Om nu inte något finns, varför lägger man då upp en publik företagssida för det?
2 Du står fortfarande som teknisk kontakt (och förmodligen även ägare) för domänen...

Det har inte gjorts någon förändring av den sedan den reggades 2012-04-26
Citera
2012-10-05, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
1 Om nu inte något finns, varför lägger man då upp en publik företagssida för det?
2 Du står fortfarande som teknisk kontakt (och förmodligen även ägare) för domänen...

Det har inte gjorts någon förändring av den sedan den reggades 2012-04-26
korrekt! Som jag skrev domänen är i min ägo lika så ca. 291 domäner till. Alla är dock inte mina då jag byggt sidor, hjälpt till eller liknande förlopp. Men som jag skrev smsa så ringer jag upp och svarar på frågor. Viktor Svensson är inte ren från detta utan har dels gjort sig skyldig till avtalsbrott och en fodran finns på han. Zellor AB grundas på källkoden till Adsite vilket ej är lagligt med hänvisning till skrivna kontrakt på GSP i Skövde. Säger åter igen att "lobbyphp" är inte jag och iflipp såldes och lades ner snabbt! Fakta innan ni skriver, enklast vore väll om ni ringde? Istället för att gissa?
Citera
2012-10-05, 02:54
Medlem
Du har alltså ingenting med med BB Gruppen att göra, du har bara gjort deras hemsida (om jag fattat rätt).
Varför står då BB Gruppen som ägare till TLVS Medias hemsida för då?

Varför står även BB Gruppen som ägare till entreprenorden.se?
Enligt kontaktsidan på den så är det TLVS Media som driver den.
http://entreprenorden.se/contact.php

Lite lustigt att det står att BB Gruppen har orgnr: 556865-0062. Om inte google ljuger för mig så är det adsites orgnr.
Lite konstigt är det ju med den där postboxen 818 också.
Det verkar vara mycket som går till den.
Den stod även som avsändaradress på en faktura som TLVS Media har skickat.

Det var inte du som var lobbyphp sa du. Konstigt att lobbyphps sida på foretagande.se har denna direktlänken.
http://www.foretagande.se/iflipp/

På denna sida kan man också se kopplingen.
http://www.wn.se/member.php?u=13844

Men men kan ju vara en tillfällighet.
Iflipp såldes inte och lades inte ner, den stänges ner av webbhotellet.

Det var allt för idag.
Citera
2012-10-05, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av techsto
korrekt! Som jag skrev domänen är i min ägo lika
nej du skrev
Citat:
Bbgruppen finns inte men domänen har där också varit min ägo.

Har varit= är inte längre i min ägo..eller?

Domännamnet är infakto reggat på dig och har så varit sen det först reggades...
Så snälla .. försök inte bluffa med saker som vi kan bevisa med enkla whois-slagningar

har domänen VARIT eller är den fortfarande i din ägo??

Vidare: varför lades ens sidan bbgruppen.nu ut om nu det så kallade företaget aldrig funnits?
Citera
2012-10-08, 00:13
Medlem
va bra då ringer jag dig techsto så kanske du kan svara på lite frågor.
Senast redigerad av wiril 2012-10-08 kl. 00:17.
Citera
2012-10-08, 01:07
Medlem
Är han skyldig dig pengar så vet jag vad han kommer svara.
Först så ber han om ursäkt och påstår att han har blivit en bättre människa.
Sen vill han skriva ett kontrakt på en avbetalningsplan eller något liknande.
Sedan när det är dags att betala så skickar han ett falskt banköverföringskvitto.

Tänk på att de bör stå med lite viktiga saker i kontraktet som han säkert inte vill stå med.
Tex vilka datum som avbetalningarna ska göras och vilken dröjsmålsränta och vilka avgifter som ska läggas till då han inte betalar. Har man inte med de så tror jag faktiskt juridiskt sett han aldrig behöver betala tillbaka. Då han har kontrakt på att han ska betala tillbaka fast de står aldrig när och då kan han ju alltid hänvisa till framtiden.

Jag har nyligen fått fram lite mer information om denna man.
Vissa saker är inte helt bekräftade än men förhoppningsvis så blir de de imorgon.
De sakerna skulle väl plussa på ett par år extra i buren för honom.
Citera
2012-10-08, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagVetAllting
Är han skyldig dig pengar så vet jag vad han kommer svara.
Först så ber han om ursäkt och påstår att han har blivit en bättre människa.
Sen vill han skriva ett kontrakt på en avbetalningsplan eller något liknande.
Sedan när det är dags att betala så skickar han ett falskt banköverföringskvitto.

Tänk på att de bör stå med lite viktiga saker i kontraktet som han säkert inte vill stå med.
Tex vilka datum som avbetalningarna ska göras och vilken dröjsmålsränta och vilka avgifter som ska läggas till då han inte betalar. Har man inte med de så tror jag faktiskt juridiskt sett han aldrig behöver betala tillbaka. Då han har kontrakt på att han ska betala tillbaka fast de står aldrig när och då kan han ju alltid hänvisa till framtiden.

Jag har nyligen fått fram lite mer information om denna man.
Vissa saker är inte helt bekräftade än men förhoppningsvis så blir de de imorgon.
De sakerna skulle väl plussa på ett par år extra i buren för honom.

PMa gärna mig. Han inväntar stämning ifrån min sida med. Jag tycker vi drar en gemensam satsning i rätten.
Citera
2012-10-08, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av techsto
Hej på er!

Vill börja med att säga att "lobbyphp" inte är en användare som tillhör mig samt att jag skriver på telefon så det blir lite grötigt. Vi tar saker från början, det stämmer att mobiros domän ägdes av mig dock ej min verksamhet utan tejp webbyrås som jag och en annan bolagsman lämnade direkt när vi upptäckte fuffens. Men korrekt den ägdes mig men huruvida verksamheten sköttes vet jag inte. Tlvs bolaget registrerades som ärende redan i nov -11 som ett tänkt dotterbolag till adsite. Adsite gick åt pipan efter att richard wigrund och Adrian Persson valde att ta till falska bokningar i redovisningen så att en faktura försvann helt! Den största bolaget haft! Dock ej deras fel helt, för med anställda kommer ett ansvar och det var dåligt av oss att inte kunna ta det fullt ut. Bbgruppen finns inte men domänen har där också varit min ägo. Ni som varit anställda får väldigt gärna komma förbi mig i min lägenhet o prata för min önskan var inte det som skedde. "jejja2000" du vet att vi hade enormt bra stämning och roliga dagar när det flöt innan problemen med efab, mecatek och communication1. Jag är ingen gangster eller liknande utan ångrar saker som gick snett, idag harvar jag igenom livet med snart 2 konkurser bakom mig men kan också sen börja om! Det har hänt mkt 2012 och jag kan garantera att något nytt matnyttigt kommer ni inte få fram för inget kommer hända. Vill ni fråga något skicka ett sms: 072 167 72 28 eller maila tobiasfrilans@gmail.com så lovar ja att svara eller komma till er eller om ni kommer till mig.

Jo visst var det kul vissa dagar. Men hade du tänkt smartare hade det ju inte blivit så här. Hade du sagt precis som det var med de ekonomiska förhållanden. Och gjort vad lagen kräver att man gör när man märker att ett bolag går dåligt kanske vi inte behövt dra det så här långt. Samt att om du kursat bolaget själv då du märkt att det gått dåligt hade vi fått från lönegarantin. Du hade kanske klarat dej.

Men att fly löser inga problem. Därför hoppas jag att vi ses imorgon i Skövde. Glöm inte bort tiden nu. För jag vet att du fått kallelse dit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in