Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Ja fast det där gäller ju för merparten av de livstidsdömda. De allra flesta verkar ju ha mördat sina kvinnor . . . . . .
Det vanligaste mordet är tyvärr mord inom en relation. Och som jag skrivit tidigare är det ett tvärsnitt av befolkningen (grovt räknat) som har ihjäl sin partner och därför är de flesta dömda för det just vanliga medborgare utan kriminell identitet och hyffsat etablerade i samhället varför deras återfallsrisk är nära noll.
Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Och javisst detta är flashback - det ör naturligtvis kvinnornas eget fel, är väl bäst att tillägga. Stackar karlar som måste sitta så länge i fängelse . . .
Jag håller inte med dig om att det är kvinnornas fel. Jag tycker din människosyn är vidrig. Det är riktigt att jag inte tror att JEB skulle ha dömts till livstid om han dömts idag, detta baserar jag på den ändrade lagstiftningen och ändrade praxis på området. Jag tror väldigt få skulle säga emot mig i detta. Tilläggas bör att bara för att jag inte har några större sympatier för uppmärksamhetstörstande anhöriga så betyder inte det att jag har några som helst sympatier för gärningsmannen. Han kan gott sitta på livstid vad mig anbelangar.