2012-02-15, 14:15
Medlem
någon som kan bekräfta att det handlar om sj*man / m*lm? (iaf deras lägenhet)
Citera
2012-02-15, 14:15
Avslutad
TV bilder finns nu uppe på www.aftonbladet.se
Citera
2012-02-15, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Men om någon hoppat från offrens balkong landar väl gärningsmannen på någons uteplats? Jag tycker att det ser ut så. Men det verkar knöligt..ser ut att vara inglasade balkonger.

Nej det är en asfalterad gågata under den aktuella balkongen. Det är säkert 8-10 meter ner dessutom.
Citera
2012-02-15, 14:19
Medlem
8711s avatar
Citat:
Men om någon hoppat från offrens balkong landar väl gärningsmannen på någons uteplats? Jag tycker att det ser ut så. Men det verkar knöligt..ser ut att vara inglasade balkonger.

Så kan det mycket väl vara. Hoppat och landat där poliserna står och därifrån lämnat platsen och därav syns det fotspår i snön som undersöks. Inglasade balkonger är inget hinder.

Personen som bor på bottenvåningen är inte nödvändigtvis hemma heller.
Citera
2012-02-15, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nisse397
Nej det är en asfalterad gågata under den aktuella balkongen. Det är säkert 8-10 meter ner dessutom.

Okej, Tack för info.
Men en eventuell gärningsman kanske inte vågade riskera att möta några andra i trappuppgången och därför tog balkongvägen? Det var ju en tidpunkt när många är i rörelse.
Senast redigerad av Mariooo 2012-02-15 kl. 14:28.
Citera
2012-02-15, 14:23
Medlem
dondes avatar
hörde något om stökiga fester där enl nisse397, kan det varit en granne som stört sig länge nog på dom och gick ner/upp i vrede efter en natts oljud?
Citera
2012-02-15, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donde
hörde något om stökiga fester där enl nisse397, kan det varit en granne som stört sig länge nog på dom och gick ner/upp i vrede efter en natts oljud?

Det tror jag inte. Det känns definitivt inte som om människorna som bor i huset tillhör den kategorin. Det tidigare stöket kan jag inte ge några konkreta exempel på eftersom jag sällan märkt av något själv. Det mesta har jag hört av grannar i efterhand. Det har definitivt inte varit särskilt ofta iaf. Dessutom så har jag svårt att tänka mig personerna i lägenheten som särskilt våldsamma. Snarare tvärt om. Jag tror dom har haft fel person på besök helt enkelt.
Citera
2012-02-15, 14:28
Medlem
8711s avatar
Citat:
- Två personer hittades skadade, till synes livlösa. Upplivningsförsök inleddes men avbröts efter ett tag, säger Sven-Erik Olsson, presstalesperson vid Stockholmspolisen, till Sveriges Nyheter.

Ny bild:

http://eyewitness.se/2012/02/misstankt-dubbelmord-i-tullinge/
Citera
2012-02-15, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisse397
Om man räknar från marken så är det max 3m till andra våningens golv och sedan plussar vi på för balkongräcket så är vi max uppe i 4m. Sedan finns det fastigheter som börjar med ett halvplan/halvtrappa upp då får vi lägga på 1,5m till o då hamnar vi på 5,5m. För att försvåra för oss andra dödliga så kan våningarna märkas lite olika, tre våningshus brukar "bara" ha just tre våningar 1, 2, 3. Högre hus fyra våningar och över med hiss kallars ju våning ett för nb och om han då hoppar från andra våningen på ett sådant hus får vi lägga till 3+3+1m för balkongräcket o då är vi uppe på 7m. Om det inte skulle vara nog så finns det ju även höghus som börjar med ett halvplan/trappa då blir det ju 1,5+3+3+1m således 8,5m högt. Jag kollar inte på bilder som länkas från uppfostrings o proppaganda media så om någon vet vilken sorts fastighet det är i detta fall så förtydliga gärna och ursäkta för detta låååånga utlägg ang höjder:-)
Senast redigerad av skitpadig 2012-02-15 kl. 14:55. Anledning: felräkning/tänk
Citera
2012-02-15, 14:52
Medlem
hedlong420s avatar
Fastigheten har 8 våningar inkl markplan. Entré, 1, 2, 3, 4, 5, 6, vind (övervåning på vissa lägenheter på sjätte plan)
Upp till första balkongens golv är det max 3 meter som någon nämner, har själv hoppat ner från första våningens balkong i den nämda fastigheten utan att slå mig det minsta. Så att hänga sig ut från andra våningen och landa i den nyfallna snön ser inte jag som ett problem.
Senast redigerad av hedlong420 2012-02-15 kl. 14:54.
Citera
2012-02-15, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hedlong420
Fastigheten har 8 våningar inkl markplan. Entré, 1, 2, 3, 4, 5, 6, vind (övervåning på vissa lägenheter på sjätte plan)
Upp till första balkongens golv är det max 3 meter som någon nämner, har själv hoppat ner från första våningens balkong i den nämda fastigheten utan att slå mig det minsta. Så att hänga sig ut från andra våningen och landa i den nyfallna snön är absolut inga problem.

Det var väl inte i morse va? Om man tittar på balkongen som ligger till vänster om porten så ser det rätt högt ut.
Citera
2012-02-15, 14:58
Medlem
hedlong420s avatar
Citat:
Det var väl inte i morse va? Om man tittar på balkongen som ligger till vänster om porten så ser det rätt högt ut.

Nej då, det var minst 10 år sen!
Den balkongen ligger nog högst av de 5 som finns, eftersom det lutar ganska mycket där. Det är en hyffsat uppförsbacke innan man kommer upp till området.
Runt knuten på höger sida om porten så finns det tre balkonger på rad. ÄR det någon av dom så är det inga problem att hoppa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in