Tjena, jag hade tänkt att göra en liten studio här hemma, jag bor hos mina föräldrar i en lägenhet och det bor både gamla och unga personer i vårt hus.
jag har en akustisk gitarr, bas, el-gitarr och en mikrofon. jag hade tänkt att ta sång lektioner och börja sjunga. Och så hade jag tänkt att skaffa ett digitalt trumset också, men jag vet inte vad jag behöver för att det inte ska dunka i golvet när jag t.ex spelar och använder bas-pedalen till trummorna, behöver jag en slags matta eller något så att det inte ska låta ner till grannarna eller vad ska jag göra? och vad behöver jag för att det inte ska låta in till mina grannar när jag t.ex sjunger eller spela gitarr?
jag har kollat runt på youtube och google, och där har de typ ljud-absorberande skumgummi på väggarna, hjälper det?
jag har snackat med mina föräldrar om skumgummit på väggarna, men de är tveksamma över om det kommer bli märken i tapeterna när man tar ner de, för man sätter typ fast de på väggen med ett slags limm har jag sett. Vad ska jag göra/Hur ska jag göra?