2012-02-13, 20:46
Medlem
Jag skulle vilja bli Svensk mästare i en udda och konstig sport som knappt några andra i Sverige kör. Några förslag?
(och förlåt om en liknande tråd redan finns...)
Citera
2012-02-13, 21:31
Medlem
xbox360masters avatar
Schackboxning är nog ganska ovanligt, vet dock inte hur många som kör.
Citera
2012-02-13, 22:58
Medlem
Fickludds avatar
Dra igång den gamla paradgrenen Nordisk kombination i Sverige igen! Idag har vi, så vitt jag vet, inga utövare i den grenen.
Citera
2012-02-14, 01:22
Medlem
ZRydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Dra igång den gamla paradgrenen Nordisk kombination i Sverige igen! Idag har vi, så vitt jag vet, inga utövare i den grenen.

Ingen svensk mästare 2012 iaf. Men om en nykomling glider in på gamla Sandströms trälagg och ska sopa hem ett guld tror jag nog att någon av våra få backhoppare lackar ur rättar till ordningen

Men egentligen är det ett riktigt bra förslag. Ovanstående kan det dock ligga lite sanning i...
Citera
2012-02-16, 00:26
Medlem
Fickludds avatar
Det vore kul om Flashback kunde starta en kampanj för nordisk kombination. I synnerhet nu när skidförbundets backhoppningssektion - där nordisk kombination ingår - har anställt Kjetil Strandbråten som ny landslagschef. Förutom att ha varit huvudtränare och assisterande huvudtränare för de norska backhopparna har han även varit norsk landslagstränare, landslagschef och sportchef för nordisk kombination.

Dock uttalar sig backhoppningens grenchef Gunilla Back mycket njuggt om en nysatsning på nordisk kombination:

Citat:
– Det är bara backhoppning som gäller än så länge. Det finns början till en plan för nordisk kombination också, men det är för tidigt att uttala sig om det. Backhoppningen är prio ett. Det är en bonus för oss att Strandbråten har förståelse för kombination, men även om han de senaste tre åren jobbat med det så är han sprungen ur backhoppningen, säger Gunilla Back, grenchef för Svensk Backhoppning.

Kan vi inte få henne att ändra sig?
Citera
2012-03-30, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd

Finns ju knappt några svenskar i dag som känner till nordisk kombination, fastän det tillsammans med längdskidåkning och backhoppning avgörs på samma världsmästerskap. 2015 är det ju dags för Falun igen, då måste det vill finnas svenskar igen. Inte så länge sedan även nordisk kombination och backhoppning fanns med på Svenska skidspelen i Falun, nu är det bara längdskidåkning där.
Citera
2012-03-31, 17:47
Medlem
Markmags avatar
Du kan ju börja på dragkamp. Ganska udda och det är med på Sm veckan.
Citera
2012-04-03, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markmag
Du kan ju börja på dragkamp. Ganska udda och det är med på Sm veckan.

Dragkamp är väl Sverige fortfarande ganska duktiga i, eller?
Citera
2012-04-04, 19:56
Medlem
percees avatar
För att få räknas som officiellt SM så ska sporten på något vis vara ansluten till riksidrottsförbundet.
När vi körde aggressive inline SM back in the day, så fick det heta inofficiella SM pga byråkrati issues..
Citera
2012-04-04, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av percee
För att få räknas som officiellt SM så ska sporten på något vis vara ansluten till riksidrottsförbundet.
När vi körde aggressive inline SM back in the day, så fick det heta inofficiella SM pga byråkrati issues..

Då blir det väl RM (riksmästerskap) har jag för mig.
Citera
2012-04-04, 20:52
Medlem
percees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackperson
Då blir det väl RM (riksmästerskap) har jag för mig.
Aiight, men det smäller ju inte riktigt lika högt att säga RM-guld
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in