2012-02-13, 00:22
Medlem
Låt oss säga att ett antal Terrorister av någon anledning sprängt ett stort hål som delar Öresundsbron på mitten. Vad skulle detta dåd innebära mer än enorm kaos för alla som pendlar osv?
Citera
2012-02-13, 00:28
Medlem
Sjuknesss avatar
Kanske lite Off-Topic men kunde inte låta bli att länka denna relevanta video

http://www.youtube.com/watch?v=3mclp9QmCGs

Kolla 01:06 och framåt!
Citera
2012-02-13, 00:28
Medlem
Äh, måste det vara terrorister?

Hade det varit ett par danska rödnäsor som hade satt det i verk hade jag kunnat bjuda på en riktigt bra förklaring.
Citera
2012-02-13, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukness
Kanske lite Off-Topic men kunde inte låta bli att länka denna relevanta video

http://www.youtube.com/watch?v=3mclp9QmCGs

Kolla 01:06 och framåt!

Citat:
Ursprungligen postat av Kay-man

Hade det varit ett par danska rödnäsor som hade satt det i verk hade jag kunnat bjuda på en riktigt bra förklaring.

Ja jävlar vad den bron tåler stryk! De lär ju krävas mycket planering och de tyngre artilleriet. Jag funderar lite på vilket förödande effekt detta skulle medföra. Tänk så många som pendlar till och från jobb varje dag och alla lastbilar samt tåg som skulle stannat eller trängas på båtar. Det hade sannerligen blivit en grym rulle om en sådan katastrof.
Citera
2012-02-13, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kay-man

Jo danskar kan ju inte vara terrorister.
Citera
2012-02-13, 00:46
Medlem
Denoms avatar
Dådet hade inneburit att Öresundsregionen skulle stanna upp lite ett bra tag.
Citera
2012-02-13, 01:44
Medlem
CommonKnowledges avatar
Det är ju lite som i serien Bron/Broen. Min fråga är mer, vem skulle få ta hand om fallet? Svenska eller danska polisen?

Finns det markerat på bron var exakt gränsen går?
Citera
2012-02-13, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Det är ju lite som i serien Bron/Broen. Min fråga är mer, vem skulle få ta hand om fallet? Svenska eller danska polisen?

Finns det markerat på bron var exakt gränsen går?

"Polisen får fortsätta en biljakt efter en misstänkt person, även över landgränsen vid till exempel Öresundsbron, dock som längst fem kilometer"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Svenska_polisen

Står förvisso att "källa behövs" på den notisen.

Iof är de ju en jäkla skillnad mot vad diskuteras här. Skulle personligen tro att de kommer sättas ihop en mixad polis kommision av de hela, är iof inte så jäkla bekant med hur Sverige och Danmarks polis sammarbeten fungerar. De enda jag kommer på så här på rak arm är att vi låna ut x antal polis bilar under kravallerna mot Ungdomshuset i Köpenhamn.
Citera
2012-02-13, 08:57
Medlem
Malmö stad går då i Konkurs eftersom 30 000 svenskar pendlar och gästarbetar i Köpenhamn. Inte många Danskar gör det omvända eftersom svenska löner är så låga och pga av att det inte finns någhra jobb i Malmö. 30 000 nya arbetslösa i Malmö över en natt innebär alltså en katastrof för Malmös ekonomi.
Citera
2012-02-13, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Jo danskar kan ju inte vara terrorister.
Du tänker på muslimer bosatta i Danmark? Alla vet att en terrorist kommer från mellanöstern, har mycket skägg, turban och klänning. Det har USA lärt oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in