Låt oss säga att ett antal Terrorister av någon anledning sprängt ett stort hål som delar Öresundsbron på mitten. Vad skulle detta dåd innebära mer än enorm kaos för alla som pendlar osv?
Hade det varit ett par danska rödnäsor som hade satt det i verk hade jag kunnat bjuda på en riktigt bra förklaring.
Ja jävlar vad den bron tåler stryk! De lär ju krävas mycket planering och de tyngre artilleriet. Jag funderar lite på vilket förödande effekt detta skulle medföra. Tänk så många som pendlar till och från jobb varje dag och alla lastbilar samt tåg som skulle stannat eller trängas på båtar. Det hade sannerligen blivit en grym rulle om en sådan katastrof.
Iof är de ju en jäkla skillnad mot vad diskuteras här. Skulle personligen tro att de kommer sättas ihop en mixad polis kommision av de hela, är iof inte så jäkla bekant med hur Sverige och Danmarks polis sammarbeten fungerar. De enda jag kommer på så här på rak arm är att vi låna ut x antal polis bilar under kravallerna mot Ungdomshuset i Köpenhamn.
Malmö stad går då i Konkurs eftersom 30 000 svenskar pendlar och gästarbetar i Köpenhamn. Inte många Danskar gör det omvända eftersom svenska löner är så låga och pga av att det inte finns någhra jobb i Malmö. 30 000 nya arbetslösa i Malmö över en natt innebär alltså en katastrof för Malmös ekonomi.
Du tänker på muslimer bosatta i Danmark? Alla vet att en terrorist kommer från mellanöstern, har mycket skägg, turban och klänning. Det har USA lärt oss.