2012-02-12, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grugrug
Håller med! Det är någon slags mental felkoppling hos folk kombinerat med mediadrevet. Men faktum är att MJ och WH var slut som artister. Det man minns är deras storhetstid.

Dessutom så verkar nu även dottern gå samma väg. WH var väl havande med dottern ständig påtänd. Detta har också satt sina spår, det och den destruktiva livsstilen som BB och WH utsatte henne för. Shit happens!

Precis, och det är JÄVLIGT läskigt hur lätt folk blir påverkade av media, verkligen! Hade en polare som ständigt och enbart lyssnade på Michael Jackson under ett tag efter att han dog..men innan gjorde han inte det, trots att man vet att alla älskar michael jacksons musik...snubbens död möjliggjorde alltså att folk skulle som du sa minnas deras storhetstid och börja uppskatta deras musik på nytt, trots att dem var slut som artister.
Citera
2012-02-12, 13:37
Medlem
Makss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Exceptionellt argumenterande!

Skulle inte kalla det för ett argument, hellre då en (min) åsikt.
Citera
Medlem
Tuesdays avatar
Är jag verkligen ensam om att ha haft kvar några låtar med Whitney - och Michael - i lurarna, fram till 2012?
Citera
Medlem
theoones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maks
Stop o belägg, du klagar över att personen du citerar inte har alla hästar hemma, men du själv då?

"hon bidrog inte med ett skit till musiken"
Ne, säkerligen inte, ingenting..... Dom flesta nutida artister växte upp med henne och har haft henne som inspiration, under ett annars ganska fattigt 80-tal, vad gäller sångröster och musikalitet.

Blev tårögd och svimmade när jag såg vad du skrev.

Inspirerats av hennes 4-chord låtar som aldrig har gjorts innan...[/quote]

Jasså, inte var det meningen att du skulle svimma inte, men de skulle ja också gjort om ja inte hade något att komma med.
Citera
2012-02-12, 13:38
Medlem
Vet vi att det var en överdos hon dog av? Jag har kollat runt på olika nyhetsplatser, men ingen anger överdos som dödsorsak, vi får väl sansa oss lite och ange detta som en möjlig dödsorsak bland andra?
(visserligen en lågoddsare, dock bara en gissning)
Citera
2012-02-12, 13:39
Medlem
hoodrobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sivur
Precis, och det är JÄVLIGT läskigt hur lätt folk blir påverkade av media, verkligen! Hade en polare som ständigt och enbart lyssnade på Michael Jackson under ett tag efter att han dog..men innan gjorde han inte det, trots att man vet att alla älskar michael jacksons musik...snubbens död möjliggjorde alltså att folk skulle som du sa minnas deras storhetstid och börja uppskatta deras musik på nytt, trots att dem var slut som artister.

Haha vad fan är det som är "JÄVLIGT läsigt"? Man kan inte gå runt och ha stenkoll på alla artister som finns och när man hör mycket om någon artist är det väl inte så konstigt om man blir nyfiken på att lyssna på den och höra hur han/hon låter? Sen om det faktiskt råkar vara en megastjärna som miljoner av människor gillar (för att musiken är bra) så är det väl inte så konstigt om man gillar låtarna och börja lyssna på dom?

Herregud, sluta vara så jävla bittra och lek så jävla smarta. Ni har inte sett igenom människan om ni tror det. Folk gillar bra musik och om man nu börjar tycka om en artist efter att den har dött så vem fan bryr sig?
Citera
2012-02-12, 13:40
Medlem
theoones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Vet vi att det var en överdos hon dog av? Jag har kollat runt på olika nyhetsplatser, men ingen anger överdos som dödsorsak, vi får väl sansa oss lite och ange detta som en möjlig dödsorsak bland andra?
(visserligen en lågoddsare, dock bara en gissning)

Det som man läst är ju att det fanns tabletter i rummet, dock inget olagligt. Men det som gäller just nu är väl att hon eventuellt ska ha drunkat i badkaret.

Vi får avvakta helt enkelt till dom gör något medicinskt uttalande.
Citera
2012-02-12, 13:41
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Är du oförmögen att läsa korrekt, eller vad är grejen? Läs det här ett par gånger till.

Jag syftar såklart på att jag VET att Whitney antagligen tagit en hel drös med droger på eget initiativ, men som genuint fan av sångaren ifråga vill man ju såklart inte slås av tanken att hon kanske inte var den fina flicka man vill att hon skulle vara.

Hahaha...Vadå inte slås av tanken att hon inte kanske var den fina flicka?? Hur gammal är du...10? Du resonerar ju som en litet barn som försöker intala sig själv att jultomten är faktiskt på riktigt. Det är ju för fan allmänt känt hur Whitneys situation såg ut och du påstår att du inte har en fantasibild av bruden.
Citera
Medlem
theoones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Är jag verkligen ensam om att ha haft kvar några låtar med Whitney - och Michael - i lurarna, fram till 2012?

nej de är du inte.
Citera
Medlem
Himmler-Von-Hitlers avatar
LOL om dödsorsaken inte var drogrelaterat! Nåt för moralfittorna att undra över...
WH skulle aldrig försökt sig på nån jävla comeback. Utan köpt ett gård på landet med hästar eller whatever och gått i pension och umgåtts med sin dotter/familj. Hålla sig långt borta från skiten!

Men nu är facit här. Kossan valde förmodligen att knarka och skita i sin dotter...
Att man kan gå från att vara världens bästa sångdiva till knarkkärring och fördärva både miljoner och hälsa och sjunga som en kråka är beundransvärt!

Men det är över nu...
Citera
2012-02-12, 13:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Hahaha...Vadå inte slås av tanken att hon inte kanske var den fina flicka?? Hur gammal är du...10? Du resonerar ju som en litet barn som försöker intala sig själv att jultomten är faktiskt på riktigt. Det är ju för fan allmänt känt hur Whitneys situation såg ut och du påstår att du inte har en fantasibild av bruden.

Jag börjar tro att jag blir trollad här. Nåja, jag lämnar diskussionen därhän.
Citera
2012-02-12, 13:42
Medlem
Makss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theoone
Blev tårögd och svimmade när jag såg vad du skrev.

Inspirerats av hennes 4-chord låtar som aldrig har gjorts innan...

Jasså, inte var det meningen att du skulle svimma inte, men de skulle ja också gjort om ja inte hade något att komma med.

Jag tycker att det är du som är väldigt tyst i ämnet om hur hon inspirerade folk, med sin geniala musik som omöjligt någon annan har gjort före/ kommer göra efter henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in