2011-01-03, 18:55
Medlem
prettoanderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbrother
Hur gammal är du? Har du någon erfarenhet?
Tänkte iaf hålla ögonen öppna åt dig och säga till om jag ser något, eller hör något!
Tyvärr så arbetar i stort sett alla jag känner här, eller har träffat här, inom lager.
Jag måste ändå ringa jobzone i veckan och prata med han jag har där, så då skall jag höra med han
om dom har sådana jobb, hur många liknande tjänster det i så fall kommer in som kan erbjudas. Om dom är intresserad av en svensk att arbeta för dom. Men jag tycker verkligen du borde registrera dig i stort sett överallt. Finns ju så många bemanningsföretag! Skit i om manpower är lite horiga eller vad det nu än må var (tror dom betalar lite sämre än andra?), vad som helst är väl bättre tills vidare? Du måste ju få in pengar! Och lättare att få annat när du väl börjat arbeta. För i början vill dom nog bara testa dig också, jag fick värsta skit arbetsuppgiften på terminal innan jag fick avancera till bättre

Måste säga att det är väldigt hyggligt av dig! Det får bli så, jag reggar mig överallt. Jag menar, jag vill ju slava det är ju det som är grejen. Men ett lager är ju ändå ett lager, man ska ju helst vara lite "händig". det är ju en viss sorts personer som passar in där om du vet vad jag menar. Och jag är ju lite av en papphammar-karaktär. Dessutom kan jag inte köra truck för fem öre
Lite erfarenhet har man ju. Men mest från lökiga tonårsjobb dessvärre. får försöka kasta lite glitter på CV:t helt enkelt.

Mvh
Citera
2011-01-03, 21:31
Medlem
Gäller svenska truckkort i Norge? Är A1 i sverige motsvarande T1 i Norge?
Citera
2011-01-04, 00:43
Medlem
truperts avatar
Risker med att bo för många i en lägenhet? Kan depositionen ryka?
Vem kontaktar man om man skulle råka ut för en väldigt hög hyreshöjning (20%)? Motsvarighet till hyresnämnden eller ska man snacka med ordförande i föreningen?
Citera
2011-01-04, 00:55
Medlem
Tänkte höra med er hur mycket man kan tjäna som säljare ungefär? helst sälja abonemang?
Går man på arbetsintervju här eller måste man åka ner till norway?
Citera
2011-01-04, 01:09
Medlem
prettoanderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfgoran1
Gäller svenska truckkort i Norge?

Svar ja. t.ex truckutbildarna.se eller TYA-licenser gäller.
Citera
2011-01-04, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prettoanders
Svar ja. t.ex truckutbildarna.se eller TYA-licenser gäller.

Jag tog mitt i skolan, så jag antar att det också funkar?
Citera
2011-01-04, 19:17
Medlem
prettoanderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfgoran1
Jag tog mitt i skolan, så jag antar att det också funkar?
Osæker faktiskt, det finns en risk att det inte gør det och du bør kolla upp det nærmare innan du åker.
Om så skulle vara fallet ær det inte så illa, det finns att ta billigt och du har ju redan erfarenhet
edit: Ring skolan!
Citera
2011-01-04, 21:26
Medlem
pbrothers avatar
Mitt truckkort fungerar bara fint. Företaget jag fick det via utbildade via itiro.
Blir norska motsvarigheter av svenska klasserna. Men jag har kontrollerat för längesedan via itiro och dom kunde även ändra till ett norskt truckkort (dock behövs det ej då det fungerar finfint). Detta är kanske något andra utbildningsföretag kan erbjuda, som du kan fråga om!
Citera
2011-01-04, 22:24
Medlem
nattdunkel.-s avatar
Hur enkelt är det att flytta dit när man har barn, jag har en kid på 4 år och hur blir det med språket och hans utveckling, är det lätt att få dagisplats. Det är i Bergen.
Citera
2011-01-05, 00:28
Medlem
Är långt gången i en ansökninsgprocessen för ett riktigt "fint" jobb som nyexad, väntar helt enkelt bara besked på go/no-go. Det är på en av de största Investmentbankerna i Norden & med räntehandel, så till frågan om lön. Det är ingångslön och i Sverige (Sthlm) torde motsvarande jobb betala 35 kSEK och i Danmark (Kbh) mellan 38-45 kDKK. Givetvis exklusive bonus etc...
Eftersom jag vet att Norge är SVINDYRT (spec. efter att ha skummat lite i denna tråden) är jag nyfiken på vad man kan tänkas tjäna?
Citera
2011-01-05, 02:05
Medlem
hallå någon som har erfarenhet om säljar jobb i norge?
Citera
2011-01-05, 11:30
Medlem
Oscizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanGuinness
Är långt gången i en ansökninsgprocessen för ett riktigt "fint" jobb som nyexad, väntar helt enkelt bara besked på go/no-go. Det är på en av de största Investmentbankerna i Norden & med räntehandel, så till frågan om lön. Det är ingångslön och i Sverige (Sthlm) torde motsvarande jobb betala 35 kSEK och i Danmark (Kbh) mellan 38-45 kDKK. Givetvis exklusive bonus etc...
Eftersom jag vet att Norge är SVINDYRT (spec. efter att ha skummat lite i denna tråden) är jag nyfiken på vad man kan tänkas tjäna?

Inom finanssektorn för män ligger medellönen på 57800NOK, så du kanske kan räkna med en 38.000NOK beroende på ansvar, utbildningsbakgrund etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in