Intressant tråd att läsa! Jag har själv relativt nyligen kommit till Oslo. Har varit här lite över 3 veckor.
Första dagarna jag kom hit så chillade jag bara och tog det lugnt, och provade söka 2-3 jobb ute på finn.no men som för alla andra så gav det inget. Jag har ingen lagererfarenhet men har truckkort från tidigare tjänst som produktionstjänst (posten). Mitt svenska truckkort fungerar för övrigt utmärkt i Norge
(någon som nyligen skrev att deras inte var OK för bruk här?). Efter att ha gått till bemanningsföretag fick jag arbete efter 2 dagar. Har varit där nu 2 veckor, och byter snart till bättre avdelning för provvikariat som kan bli fast anställning direkt via företaget. Sedan har manpower hört av sig för att erbjuda mig några olika platser att arbeta på - men tackat nej då jag redan har. Och för det bemanningsföretag jag arbetar för har även andra backup jobb (långtidsvikariat) planerade åt en om det inte funkar där jag är nu. Så arbete verkar det finnas gott om, eller har man bara haft lite flyt?
För övrigt måste jag rekommendera, för alla ni som vill arbeta på lager, att registrera ert CV på jobzone.no och sedan ringa dom för att fråga efter intervju, dom har väldigt mycket logistik/lagerjobb, på det viset är dom en av dom största som jag förstått det. Adecco har relativt få arbeten inom lager/transport som jag har förstått av andra här.
Vart kommer alla svenskar att hänga under nyår? Någon speciell krog som ni veteraner i denna stad kan rekommendera för ett gott/vått nyårsfirande?