2019-06-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Ska barnen pendla varje vecka lär det bli kaos och ingen ordning på skolgången.

Nä det blir barnen som blir lidande.
Vet inte om man får pendla så med barn om dom har skolplikt?
Citera
2019-06-18, 22:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Rear dom ut det här i lågpris varuhus så har hon säkert ännu svårare att få sålt det till amerikanarna.

Skämtar du? I ett land där fler och fler arbetar i företag där man har särskild personal som hjälper anställda att söka diverse bidrag från det allmänna borde det väl finnas stadig efterfrågan på lågprisvaror. Hårbalsamet är rätt drygt också, det gör sitt jobb även med en liten klick.
Citera
2019-06-18, 22:46
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Rear dom ut det här i lågpris varuhus så har hon säkert ännu svårare att få sålt det till amerikanarna.

Reat ut produkterna till blad annat lågprisvaruhus har man ju hållit på med under en längre tid. Amerikanarna kollar nog upp hur försäljningen går av hennes produkter i Sverige.
Citera
2019-06-18, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
På Lidingö, där Bella bor, är den båten absolut ingenting, den kostar ungefär som en vettig bil i dessa trakter. Bellas båt är något som man ger till barnen, så att de har något att göra på sommaren, de få stunder de är hemma i Sverige. Sådana leksaker finns i mängder på Lidingö, Stocksund, Djursholm, Värmdö och Dalarö och öarna där i kring. Detta är något som Bellas följare inte begriper.

Det skall bli intressant att se vem kör båten åt henne, om hon skall ha den en längre tid, det blir nog mest bryggsegling. "Kom barnen, vi går och fikar i båten och tar några bilder"
Inte riktigt va! nog för att det finns betydligt dyrare båtar. Men hennes båt skulle anses bra i vilken svensk marina som helst.
Citera
2019-06-18, 23:14
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Instämmer!

Hon har serverat skatteverket själv, så blir nog knasigt att komma undan nu med hennes eventuella undanflykter när väl skatteverket slår till hos fröken.
Bra att tidningarna skriver om det också

Jo men detdär att Skattevernet specifikt utreder och granskar Blondinbella och hennes ekonomiska förehavanden är sannolikt bara en trådsanning!

Skatteverket har bara kommit med allmäna uttalanden om bloggare.
Citera
2019-06-18, 23:39
Medlem
trottwells avatar
Citat:
På Lidingö, där Bella bor, är den båten absolut ingenting, den kostar ungefär som en vettig bil i dessa trakter. Bellas båt är något som man ger till barnen, så att de har något att göra på sommaren, de få stunder de är hemma i Sverige. Sådana leksaker finns i mängder på Lidingö, Stocksund, Djursholm, Värmdö och Dalarö och öarna där i kring. Detta är något som Bellas följare inte begriper.

Det skall bli intressant att se vem kör båten åt henne, om hon skall ha den en längre tid, det blir nog mest bryggsegling. "Kom barnen, vi går och fikar i båten och tar några bilder"

Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Inte riktigt va! nog för att det finns betydligt dyrare båtar. Men hennes båt skulle anses bra i vilken svensk marina som helst.

Det är just det som är poängen, Bellas följare har sina båtar i vilken svensk marina som helst, hon själv försöker desperat att ge sken av att hon är superdunderlyxig och rör sig i helt andra kretsar, hon pratar om en privat brygga, hon har ingen privat brygga, hon har en båtplats på en brygga som hon delar med andra, en båtplats!!
I de kretsar som Bella försöker komma in i, där är hennes båt ingenting märkvärdigt, vid riktiga sjötomter (Bella har ingen sjötomt) på Lidingö, Stocksund, Djursholm, Värmdö och Dalarö och öarna där i kring, är hennes båt bara en vanlig båt för kortare utflykter, jag har i hela mitt liv haft sjötomt på en av nämnda orter, där är det ingen som höjer på ögonbrynen åt en Bellabåt.
Senast redigerad av trottwell 2019-06-18 kl. 23:44.
Citera
2019-06-18, 23:52
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Det är just det som är poängen, Bellas följare har sina båtar i vilken svensk marina som helst, hon själv försöker desperat att ge sken av att hon är superdunderlyxig och rör sig i helt andra kretsar, hon pratar om en privat brygga, hon har ingen privat brygga, hon har en båtplats på en brygga som hon delar med andra, en båtplats!!
I de kretsar som Bella försöker komma in i, där är hennes båt ingenting märkvärdigt, vid riktiga sjötomter (Bella har ingen sjötomt) på Lidingö, Stocksund, Djursholm, Värmdö och Dalarö och öarna där i kring, är hennes båt bara en vanlig båt för kortare utflykter, jag har i hela mitt liv haft sjötomt på en av nämnda orter, där är det ingen som höjer på ögonbrynen åt en Bellabåt.

Jag finner dig lite småaktig. Ulla-Bella har fixat en trevlig båt att göra litevdagsutflykter i, som hundratusentals andra svenskar. Kul för henne.
Citera
2019-06-19, 00:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

De flesta behöver inte vara noga med att båtens märke syns på var och varannan bild heller. Här ska det tom vara flytvästar där det tydligt står.

Men kul för henne. En nära på miljonen kul leksak att ha i sommar. Efter det gratis käk från en annan sponsor. Det där med skatteförmåner tror jag ingen bryr sig om.
Citera
2019-06-19, 09:45
Medlem
Citat:
En ny motorbåt för 700.000-800.000 kr är inte vilken båt som helst någonstans i Sverige.
Jag är inget fan av henne men någon hejd på överdrifterna får det vara.
Citera
2019-06-19, 11:24
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
En ny motorbåt för 700.000-800.000 kr är inte vilken båt som helst någonstans i Sverige.
Jag är inget fan av henne men någon hejd på överdrifterna får det vara.

Det finns uppenbarligen en del av Sverige som du inte har inblick i.
Citera
2019-06-19, 11:29
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Det finns billigare båtar men en båt för 800k väcker inte mer uppmärksamhet än en bil för 800k i ett välmående område.

Försök impa på någon Östermalms eller Djursholmsbo med en bil för 800k! Det står en i varje gathörn!

Det räcker inte med gathörn, tex på Karlavägen i Stockholm står sådana bilar i långa rader, titta på parkeringarna på Valhallavägen och Narvavägen, hur många som helst, åk till sjömacken på Dalarö, ingen blir imponerad av Bellas båt, inte av hennes bil heller.
Senast redigerad av trottwell 2019-06-19 kl. 11:31.
Citera
2019-06-19, 11:52
Medlem
Citat:
Det räcker inte med gathörn, tex på Karlavägen i Stockholm står sådana bilar i långa rader, titta på parkeringarna på Valhallavägen och Narvavägen, hur många som helst, åk till sjömacken på Dalarö, ingen blir imponerad av Bellas båt, inte av hennes bil heller.

vem blir impad av en plastbåt, även om den kostar miljoner? träbåt ska det vara och man ska sköta om den själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in