Jag ligger ljusår efter många här om ILs liv och leverne. Bor väldigt långt ifrån och kan bara se på avstånd det som presenteras i media. Det som verkar konstigt får jag försöka få bättre information om genom officiella källor. Den här kvinnan förstår jag mig ändå inte på hennes företagande och hennes cirkulation som kändis. Jag har aldrig läst hennes s.k. blogg eller tittat på hennes framfart förrän hon skulle flytta till USA och bli världens eller Sveriges mäktigaste kvinna. Och jag har inte sett en enda av hennes produkter! Säger väl mer om mig än om henne kanske. Men att vara på väg till världstoppen och inom något halvår eller år stå vid konkursens rand väckte mer intresse.
Tydligen har hon blivit rik på klick och blivit känd för att marknadsföra något som framför allt yngre kvinnor är intresserade av. Och som alla inte alls var intresserade av. Hon hade ljugit om antalet klick och hon avslöjades. Är hon kanske mest en "dramaqueen"?
I våras (22/5 2020) gjordes i Leva & Bo ett initierat reportage om hennes nya enklare liv i den hälften så stora villan där hon och barnen skulle bo. Fina bilder och beskrivningar om det enkla livet som småbarnsmamma på "ön".
https://www.expressen.se/leva-och-bo/hemma-hos-5/kandishem/isabella-lowengrip-visar-upp-sitt-nya-hem-helt-annorlunda/