2020-07-11, 20:33
Medlem
Jag ligger ljusår efter många här om ILs liv och leverne. Bor väldigt långt ifrån och kan bara se på avstånd det som presenteras i media. Det som verkar konstigt får jag försöka få bättre information om genom officiella källor. Den här kvinnan förstår jag mig ändå inte på hennes företagande och hennes cirkulation som kändis. Jag har aldrig läst hennes s.k. blogg eller tittat på hennes framfart förrän hon skulle flytta till USA och bli världens eller Sveriges mäktigaste kvinna. Och jag har inte sett en enda av hennes produkter! Säger väl mer om mig än om henne kanske. Men att vara på väg till världstoppen och inom något halvår eller år stå vid konkursens rand väckte mer intresse.

Tydligen har hon blivit rik på klick och blivit känd för att marknadsföra något som framför allt yngre kvinnor är intresserade av. Och som alla inte alls var intresserade av. Hon hade ljugit om antalet klick och hon avslöjades. Är hon kanske mest en "dramaqueen"?

I våras (22/5 2020) gjordes i Leva & Bo ett initierat reportage om hennes nya enklare liv i den hälften så stora villan där hon och barnen skulle bo. Fina bilder och beskrivningar om det enkla livet som småbarnsmamma på "ön".

https://www.expressen.se/leva-och-bo/hemma-hos-5/kandishem/isabella-lowengrip-visar-upp-sitt-nya-hem-helt-annorlunda/
Citera
2020-07-11, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Flashbackare verkar tro att det räcker att vara en dålig mamma för att socialen ska komma och hämta barnen. Riktigt så funkar det inte. Man måste missköta dem något exceptionellt för att det ska bli aktuellt. Knarka, misshandla barnen, bara sitta hemma hela dagarna och spela tv-spel typ.

Så länge de är någorlunda hela, rena och mätta och dyker upp i skolan så kommer inga prussiluskor och norpar barnen.
Nja säg inte det. Barns inre otrygghet märks alltid. Hon kan förlora vårdnaden pga detta.
Citera
2020-07-12, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetektivBlomkvist
Nja säg inte det. Barns inre otrygghet märks alltid. Hon kan förlora vårdnaden pga detta.
Nej givetvis inte. Sverige har varken resurser eller mandat att se till att alla barn har optimala föräldrar, socialtjänstens uppgift är att se till att ingen har det alltför illa. Självklart förlorar man inte vårdnaden för att man byter pojkvän varje år eller är dålig på att laga mat. Tror du förresten att barnen skulle få det bättre i en fosterfamilj än hos en halvdan mamma?
Citera
2020-07-12, 09:18
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetektivBlomkvist

Sluta nu. Finns hur många dokumenterade fall som helst där folk som borde bli av med sina barn förlorar dem trots missbruk etc. Att hon dejtar olika män är inget som kommer ligga henne I fatet, då skulle hälften av alla singelmorsor bli barnlösa.
Citera
2020-07-12, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Vad är knorrmynning?

Ett uttryck myntat av satirkontot "griploov", en kroppsöppning där det manliga organet kan införas ;-)
Citera
2020-07-12, 13:25
Medlem
Larasofts avatar
Varför skulle Isabella vara en dålig mor? Barnen går på förskola, har det bra materiellt, hon har god kontakt med pappan som har dem halva tiden, hon fläker inte ut dem på nätet. Vad hon gör som irriterar er är att hon introducerat Sundvik ganska tidigt. Det är hon knappast ensam om.
Citera
2020-07-12, 13:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Varför skulle Isabella vara en dålig mor? Barnen går på förskola, har det bra materiellt, hon har god kontakt med pappan som har dem halva tiden, hon fläker inte ut dem på nätet. Vad hon gör som irriterar er är att hon introducerat Sundvik ganska tidigt. Det är hon knappast ensam om.
Men har dom god kontakt med sin mor eller är hon allt för upptagen med att vara Bellsy Bombs?
Citera
2020-07-12, 14:14
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Men har dom god kontakt med sin mor eller är hon allt för upptagen med att vara Bellsy Bombs?

Det vet varken du (?) eller jag så varför spekulera till hennes nackdel?
Citera
2020-07-12, 14:16
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Förmodligen för att det här är skvallertråden om Isabella Löwengip.
Citera
2020-07-12, 14:36
Medlem
Ringhals3s avatar
Besökte stora Åhléns i Stockholm idag. Löwengrips krämer återfanns inte på premiumavdelningen i gatuplanet bland de stora kända märkena men väl en våning under gatuplanet bland typ Nivea och Rexonapå en rätt neutral plats. 30% rabatt på hela hennes sortiment men dyrt ändå!

Vem vill köpa hennes krämer numera och identifiera sig med allt hon gör och står för?

Inte många! Senast om 24 månader är varumärket glömt och begravet!
Citera
2020-07-12, 15:19
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Vem vill köpa hennes krämer numera och identifiera sig med allt hon gör och står för?

Inte många! Senast om 24 månader är varumärket glömt och begravet!
Det spelar inte henne någon roll, hon har ju sålt allt.
Citera
2020-07-12, 15:27
Medlem
Citat:
Framförallt spelar det ingen som helst roll. Det krävs ungefär tusen gånger mer än så för att staten ska ta ifrån någon deras barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in