Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Nu tycks myndigheterna fått upp ögonen för hennes blogg. Och i sann pk och jantelagsanda försöker de få det till som om hon gör något olagligt.
http://www.aftonbladet.se/sofismode/article2072306.ab
Detta stycke ur artikeln vill jag citera här:
Utredningen i gång
"Grundström säger att Konsumentverket har fått ett tips om Blondinbellas blogg och tycker att det är ett lämpligt ärende att titta på.
– Detta prioriteras just nu hos oss men vi kommer att fortsätta leta efter andra bloggar och tidningar där gränserna mellan reklam och redaktionelltext har suddats ut."
Någon avundsjuk och missunsam jävel har alltså tipsat Konsumentverket när denna person kommit på något i Isabellas blogg som
möjligtvis kan vara ett lagbrott.
Detta att gränsen mellan reklam och redaktionell text suddas ut har ju pågått hur länge som helst utan att något större väsen utbrutit. Man behöver inte gå längre än till tidningen där ovanstående artikel står.
Finns ju massvis med tillfällen då en viss produkt används medvetet i ett sammanhang just med syftet att göra reklam för den. UTAN att man talar om det.
Att det finns en sådan lag visste jag faktiskt inte om, om det är väl det första upprörande i denna tråden. Jag äcklas mer av människor som hävdar sig veta bättre än alla andra och tycker synd om människor som inte är på deras "intelligensnivå". Det är inget sjukt samhälle där man kan tjäna pengar på att skriva texter som tilltalar andra, det är inget sjukt samhälle där man konsumerar mycket. Samhället blir sjukt först när någon lägger sig i människors fria vilja att göra något av de två ovanstående. När man refererar till att det är fel att konsumera det eller skriva om det, vilket det finns människor som gör - och därför vill förbjuda det.
Att hon däremot, av det lilla jag såg i debatt - verkar vara lika intressant och tilltalande för mig som en svettig strumpa - är något helt annat.