2008-03-17, 16:58
Medlem
Biscayes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Nu tycks myndigheterna fått upp ögonen för hennes blogg. Och i sann pk och jantelagsanda försöker de få det till som om hon gör något olagligt.

http://www.aftonbladet.se/sofismode/article2072306.ab

Detta stycke ur artikeln vill jag citera här:

Utredningen i gång

"Grundström säger att Konsumentverket har fått ett tips om Blondinbellas blogg och tycker att det är ett lämpligt ärende att titta på.
– Detta prioriteras just nu hos oss men vi kommer att fortsätta leta efter andra bloggar och tidningar där gränserna mellan reklam och redaktionelltext har suddats ut."

Någon avundsjuk och missunsam jävel har alltså tipsat Konsumentverket när denna person kommit på något i Isabellas blogg som möjligtvis kan vara ett lagbrott.

Detta att gränsen reklam och redaktionell text suddas ut har ju pågått hur länge som helst utan att något större väsen utbrutit. Man behöver inte gå längre än till tidningen där ovanstående artikel står.

Finns ju massvis med tillfällen då en viss produkt används medvetet i ett sammanhang just med syftet att göra reklam för den. UTAN att man talar om det.

Aftonbladet "talar om det" av precis denna anledning d v s de känslor du visar upp. Det som upprör, positivt som negativt, säljer.
Citera
2008-03-17, 17:22
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biscaye
Aftonbladet "talar om det" av precis denna anledning d v s de känslor du visar upp. Det som upprör, positivt som negativt, säljer.

Så sant som du har sagt det.
Citera
2008-03-17, 23:28
Medlem
perezhiltohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biscaye

Lite löjligt tycker jag.
Citera
2008-03-17, 23:37
Medlem
Dieter_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perezhiltoh
Lite löjligt tycker jag.

Kan så vara, men likväl är det så det är. Tyvärr.
Citera
2008-03-18, 00:16
Medlem
kavajmongots avatar
Lite skvaller är väl att just namnet Löwengrip är taget, för att det utstrålar rikedom och välfärd. Hon heter egentligen Isabella Rydberg.
Citera
2008-03-18, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Hon är 17 år och har sprutat in restilan i läpparna, se hur stel i ansiktet hon är, kan knappt le. Påpekar man detta till henne blir hon jättesur dessutom.

Enligt henne själv så handlar det om ett "naturligt ingrepp". Hon vägrar dock förklara vad detta "naturliga ingrepp" är för något.
Citera
2008-03-18, 04:57
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Nu tycks myndigheterna fått upp ögonen för hennes blogg. Och i sann pk och jantelagsanda försöker de få det till som om hon gör något olagligt.

http://www.aftonbladet.se/sofismode/article2072306.ab

Detta stycke ur artikeln vill jag citera här:

Utredningen i gång

"Grundström säger att Konsumentverket har fått ett tips om Blondinbellas blogg och tycker att det är ett lämpligt ärende att titta på.
– Detta prioriteras just nu hos oss men vi kommer att fortsätta leta efter andra bloggar och tidningar där gränserna mellan reklam och redaktionelltext har suddats ut."

Någon avundsjuk och missunsam jävel har alltså tipsat Konsumentverket när denna person kommit på något i Isabellas blogg som möjligtvis kan vara ett lagbrott.

Detta att gränsen mellan reklam och redaktionell text suddas ut har ju pågått hur länge som helst utan att något större väsen utbrutit. Man behöver inte gå längre än till tidningen där ovanstående artikel står.

Finns ju massvis med tillfällen då en viss produkt används medvetet i ett sammanhang just med syftet att göra reklam för den. UTAN att man talar om det.

Att det finns en sådan lag visste jag faktiskt inte om, om det är väl det första upprörande i denna tråden. Jag äcklas mer av människor som hävdar sig veta bättre än alla andra och tycker synd om människor som inte är på deras "intelligensnivå". Det är inget sjukt samhälle där man kan tjäna pengar på att skriva texter som tilltalar andra, det är inget sjukt samhälle där man konsumerar mycket. Samhället blir sjukt först när någon lägger sig i människors fria vilja att göra något av de två ovanstående. När man refererar till att det är fel att konsumera det eller skriva om det, vilket det finns människor som gör - och därför vill förbjuda det.

Att hon däremot, av det lilla jag såg i debatt - verkar vara lika intressant och tilltalande för mig som en svettig strumpa - är något helt annat.
Citera
2008-03-18, 06:38
Medlem
MiniMarängs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Någon som vet mer om hennes Mr X?

Enligt en blogg skall det vara självaste Johan Kinnander!

http://www.dan.se/fran-google-till-blondinbella-ab.html

Vet att jag har läst kommentarer på hennes blogg för ett tag sen där folk påstod att han ska heta Nils Bildt, vilket borde vara Carl Bildts son? Hon säger även i någon film hon har på youtube att hon ska "umgås med Nils" under helgen.
Citera
2008-03-18, 08:20
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Enligt henne själv så handlar det om ett "naturligt ingrepp". Hon vägrar dock förklara vad detta "naturliga ingrepp" är för något.

Man kan ju gott hävda att allting är naturligt, i och med att det existerar och vi är en del av naturen. Silikonimplantat, ansiktslyft och så vidare är alltså fullt naturligt
Citera
2008-03-18, 08:42
Bannlyst
tjejen är blåst

jag har mailat henne och det är klart hon är inte smart. Eller hon är väl som alla andra blonda blåsta våp
Citera
2008-03-18, 08:43
Bannlyst
hahahhhaaa

Citat:
Ursprungligen postat av herrmicke
Dessa "efterblivna" personer som du tycker har ett negativt inflytande på samhället har snarare gjort något beundransvärt. De har lyckats göra namn av sig själva istället för att sitta undanstoppade på någon kommunal aktivitet för handikappade.

Förövrigt luktar det bara moralpanik över dig. Det har alltid funnits någon som ska "fördärva" dagens unga. På 30-talet var det jazzen, på 50-talet var det Elvis, på 60-talet var det Beatles, på 70-talet kom punken och på 80-talet var det videon och hårdrocken. Hade du levt då hade du stått och fördömt allt det ovan nämnda istället för de TV program och de bloggar du nu förfasas över.

Ta det lugnt... Ingen generation kommer sluta läsa böcker bara för att Löwengrip har en blog som handlar om shopping, eller för att TV4 visar ett program om handikappade.

Vem fan vill vara så blåst som Ebba? Hon fick kicken från VR och denna blondinbella huu man får rysningar av den
Citera
2008-03-18, 09:21
Medlem
LooLees avatar
Här har ni "Mr X":

http://static.glife.se/dynamic/imagecollection/30650/aedef89a-499a-449d-bf02-951b0d52478e.jpeg

Han kommer tydligen från Örnsköldsvik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in