Citat:
Citat:
Jag erkänner det som går att bevisa, förändringar inom arter går att bevisa, förändringar till nya arter går inte att bevisa.
Men om evolutionsteorin stämmer, så ska en art kunna dela sig till två separata arter som inte kan få avkomma med varandra, något sådant har aldrig bevisats vad jag vet.
Ja om linjen går vid att den nya arten inte kan få fertil avkomma med sina nu främmande kusiner, så skulle det vara bevis på evolutionsteorin, men ingen har kunnat observera detta vad jag vet.
Men om evolutionsteorin stämmer, så ska en art kunna dela sig till två separata arter som inte kan få avkomma med varandra, något sådant har aldrig bevisats vad jag vet.
Ja om linjen går vid att den nya arten inte kan få fertil avkomma med sina nu främmande kusiner, så skulle det vara bevis på evolutionsteorin, men ingen har kunnat observera detta vad jag vet.
På vilket sätt har man bevisat/observerat detta?
Citat:
Kan du ge en källa på där man observerat eller bevisat att en fluga blivit en ny art (en ny art enligt bibelns och Ernst Mayrs definition).
Citat:
På vilket sätt påverkar tiden? Det är väl antal generationer som påverkar förändringar i gener?