2020-12-12, 19:34
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Och det vet inte du heller.
Exakt vad vet jag inte "heller".
Citera
2020-12-12, 19:35
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Så du tycker alltså, precis som han säger, att belägg inte behövs?
Definiera Robots användning av "belägg". Samt motivera Robots krav på att sådant/sådana belägg presenteras.
Citera
2020-12-12, 19:37
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja, vetenskap är inget jag har stor insikt i. Det enda jag försökt satt mig in i är hur vetenskap och forskning fungerar.
Däremot har jag alltid velat haft belägga för saker. Jag har aldrig kunnat tro på något ( blind tro ).
Det ligger inte för mig.

Du säger det. Jag för min del tänker att du tror många många saker utan belägg, bara på auktoritet.
Citera
2020-12-12, 19:39
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Vetenskapen och dess teorier och slutsatser ändras ju allteftersom nya upptäckter görs.
Och du menar att denna vetenskap är vad som ska tros i motsats till Bibeln som inte förändras och som har anspråk på att vara Guds pålitliga ord.
Anspråksfullt!
Citera
2020-12-12, 22:40
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Och du menar att denna vetenskap är vad som ska tros i motsats till Bibeln som inte förändras och som har anspråk på att vara Guds pålitliga ord.
Anspråksfullt!

Han tror ju at teorier är vetenskap lixom trots att jag kan komma på en teori på en sekund och kalla den för vetenskap med det betyder ju inte att teorin är vetenskap som genom test-studier bevisat nånting vilket är riktig vetenskap vilket dock aldrig teorier blir eftersom teorier är ju det som inte går att bevisa med vetenskapliga tester.

Bibeln är fylld med vetenskapsbaserad psykologi som beskrivs genom symbolism som också är vetenskap... man betyder medvetande i symbolismen och kviinna betyder kropp... så det går inte att läsa bibeln ordagrannt då det blir fel när det står tex att kvinnan ska vara tyst i kyrkan lixom så betyder det ju inte att kvinnor ska vara tysta om dom går till kyrkor.. utan det betyder egentligen att man inte ska låta kroppens begär tala när man blir religiös på riktigt och avstår de dödliga synderna för att bli upplyst och komma in i templet av guld där gudarna finns.. vilket inte är nån kyrka då allt handlar om våra insidor.
Senast redigerad av KungPungPat 2020-12-12 kl. 22:50.
Citera
2020-12-12, 22:45
Medlem
FAST vem släpper in "Jehovas" och ger sig in i ngn slags diskussion!? Då tipsar jag om att installera ett "tittöga" i dörren. OM det ringer på dörren och därute ser man två damer i medelåldern som ser lite prudentliga ut så vet man vad det handlar om och man öppnar INTE!
Citera
2020-12-13, 00:44
Medlem
Citat:
Du säger det. Jag för min del tänker att du tror många många saker utan belägg, bara på auktoritet.
Mycket möjligt. Det är därför jag intresserat mig för HUR vetenskap fungerar, så jag slipper tänka på VEM som säger något.
Så jag kanske är utan belägg, men de jag lyssnar på har belägg, samt att de är bättre utrustade än jag att tolka de beläggen.
Så indirekt har jag belägg. På samma sätt som att jag indirekt har belägg för att bilverkstaden fixar min bil, utan att jag vet något om de som jobbar där.
Det är ingen hundraprocentig metod, men den är den bästa jag vet. Alternativet, att jag själv utbildar mig inom alla områden känns lite långsökt.

Jag ser alltså inget fel i att lita på auktoriteter, så länge de är auktoriteter inom det område som menas, samt att de kan visa resultat.
Citera
2020-12-13, 00:48
Medlem
Citat:
Anspråksfullt!
Nja, hittills leder naturliga förklaringar stort. Men det kan ju ändras.
Men då idet inte ens gått att hittills belägga någon Guds existens eller att någon Gud är inblandad i någon skrift, ja då håller jag mig starkt skeptisk. ( de flesta gör så med gudar de inte tror på )
Citera
2020-12-13, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det står i princip att om du vill vara värdig så avstår du dessa 7 synder och då blir du frälst.. men om du inte klarar det så blir du en av syndarna som får träffa uomjordingarna i kapitel 9 i uppenbarelseboken.. utomjordingar som är rädda för de upplysta men samtidigt så får dom tillåtelse av gudarna att i princip göra vad dom vill med syndarna som bäddat som dom vill ligga genom djurplågeri genom att äta kött tex.
Det är detta som jag inte förstår i bedömandet om Bibeln är bra för mig eller inte. Jag tror på Bibeln egentligen men undrar en sak. Bill Gates och alla satanister vill få bort köttindustrin, betyder det då att Bibeln som säger att alla köttätare ska straffas är dålig för mig som köttätare? "Ja" kanske det självklara svaret är men inte om man ser till vilka som vill få bort köttet. Det är satanister som vill få bort köttet.
Citera
2020-12-13, 12:28
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreatFAIL
Det är detta som jag inte förstår i bedömandet om Bibeln är bra för mig eller inte. Jag tror på Bibeln egentligen men undrar en sak. Bill Gates och alla satanister vill få bort köttindustrin, betyder det då att Bibeln som säger att alla köttätare ska straffas är dålig för mig som köttätare? "Ja" kanske det självklara svaret är men inte om man ser till vilka som vill få bort köttet. Det är satanister som vill få bort köttet.

Behandla andra som du vill bli behandlad av andra så går allt bra för dig. Det står i alla religiös skrifter inklusive bibeln.

Så om du vill torteras och mördas om och om igen så är det självklart att du ska äta kött och sen återfödas som ett djur i bur som blir torterad i liv efter liv som avslutas av känslolösa mord.

Klart att det står varningar i bibeln lixom.. och att om du inte vill behandla djur som du hade velat bli behandlad om du var djuret.. så har du ignorerat den varningen och får stå ditt kast när du märker att döden inte är något slut på något lidande eller liv.. utan en övergång till nästa kropp om du inte tar självmord dock för då blir du ett spöke typ som inte får nån kropp nåmer utan du får flyga runt som en medveten gas bara och önska att du hade kroppen kvar.
Senast redigerad av KungPungPat 2020-12-13 kl. 12:31.
Citera
2020-12-13, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreatFAIL
Vilken bibel pratar du om?
Citera
2020-12-13, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Behandla andra som du vill bli behandlad av andra så går allt bra för dig. Det står i alla religiös skrifter inklusive bibeln.

Så om du vill torteras och mördas om och om igen så är det självklart att du ska äta kött och sen återfödas som ett djur i bur som blir torterad i liv efter liv som avslutas av känslolösa mord.

Klart att det står varningar i bibeln lixom.. och att om du inte vill behandla djur som du hade velat bli behandlad om du var djuret.. så har du ignorerat den varningen och får stå ditt kast när du märker att döden inte är något slut på något lidande eller liv.. utan en övergång till nästa kropp om du inte tar självmord dock för då blir du ett spöke typ som inte får nån kropp nåmer utan du får flyga runt som en medveten gas bara och önska att du hade kroppen kvar.
Det är djupt. Jag tror på detta och det känns som att Bibeln talar till mig. Jag förstår Bibeln bra. Tyvärr äter jag mycket kött och mår bra av ketogen kost. Synden är sockret tror jag. Det vill säga snabba egoistiska glädjerus som inte är till gagn för någon. Metaforerna i Bibeln är beskrivna på ett fint sätt. Jag har nyligen upptäckt det på en djupare nivå från att ha läst David Icke's bok "...och sanningen ska göra er fria" som är en text tagen från Bibeln. Johannes Paulus som säger det tror jag.

Svara även på det här om du vet.

Citat:
Book of Revelations 13:16-18
And he causeth all, both small and great, rich and poor, free and bond, to receive a mark in their right hand, or in their foreheads:
And that no man might buy or sell, save he that had the mark, or the name of the beast, or the number of his name.
Here is wisdom. Let him that hath understanding count the number of the beast: for it is the number of a man; and his number is Six hundred threescore and six.
Det står, save he that had the mark. Och borde inte gud hjälpa oss som inte vill ta det kommande vilddjurets chipp (vaccin)?
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Vilken bibel pratar du om?
Gamla.
Senast redigerad av TheGreatFAIL 2020-12-13 kl. 13:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in