2012-02-07, 03:46
Medlem
Skalmeisters avatar
Måste svara ja på denna fråga, värderar livet på 77 st vuxna politiker mindre än livet på 77 ungdomar.

Vilken politik de drev spelar mig ingen roll alls eftersom jag kan erkänna att jag inte har nobelpris i allt vad politik berör och att de som sysslat med detta hela sitt liv förmodligen vet en hel del mer än mig. Olikt de som skrev innan mig som helt klart skulle bli den mest hyllade stadsministern i historien om de bara fick chansen.
Citera
2012-02-07, 04:23
Medlem
obans avatar
Frågan är felaktigt ställd. Det är inte meningen att du ska tycka om honom även om du delar hans åsikter. Det är meningen att etablissemanget ska hata honom så mycket att det spiller över i förföljelse och förtryck av andra konservativa. Detta ger i sin tur konservativa möjligheten att hävda att de inte har något att göra med Breivik, men att dom ändå förtrycks. Fler och fler människor ser då hur konservativa blir behandlade och sällar sig till dem.

Ungefär så resonerar han iaf i sitt manifest. Det går att förklara detta bättre, men inte vid denna tiden på dygnet.
Citera
2012-02-07, 07:09
Medlem
Flashbackhorans avatar
Men var inte en del av hanns plan att ge sig på ungdommar just för att förebygga för fram tiden, krossa så många som möjliga framtida sossar att få utvecklas och förstöra landet, eller har jag missförståt något hårt här? Så varför skulle ni ha stått och applåderat om det hade varit äldre sossar som hade dött, då är det ju redan för sent de har ju redan gjort den skada de har. Visst bra att de får betala för den skada de har gjort mot samhället men samtidigt förebygga måste väl vara ganska smart på sätt och vis, sen lär det vara en och annan sosse som fick lida hårt för det som hände och kanske fick sig en tanke ställare på vad de håller på med.

Visst är det vidrigt det han har gjort men hur kunnde han ha agerat annorlunda och egentligen varför skulle det vara bättre om han gav sig på vuxna, människor som människor egentligen.
Visst skulle de kanske vara mer rustade för en sån attack men samtidigt så kanske de hade mer ansvar över andra som skulle bli lidande pga att de dog, barn som blev föräldrarlösa tex så i det stora hela så kankse det var bra att det var den mål gruppen han gav sig på (även om jag hellst hade sett att han inte gav sig på någon förstås).

Ärligt visst är det vidrigt det han har gjort och efter som jag politiskt står långt i från honom så tycker jag inte att han gjorde rätt på något plan men ärligt jag kan förstå att människor som han födds, får man aldrig höras eller känna att man räknas slår man till slut bakut och säger i från ordentligt, kankse något för alla som försöker tysta tex SD att tänka på (inte för att jag gör någon koppling mellan ABB och SD nu, utan bara för att det är så uppenbart att folk inte ger dem en chans att höras eller synas).

Måste säga att jag imponeras en hel del av hans sätt att tänka och hur han kom fram till vissa saker tex att det var sossarna och inte muslimerna han skulle ge sig på, tror inte många andra hade tänkt det steget längre faktiskt utan stannat på att de hatar muslimer och agerat efter det.
Citera
2012-02-07, 09:59
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaMoon
So? =P dom är ändå fascister,dom är inte lika extrema som Italien var,men fortfarande skickar staten sitt våldsparti vänster på oliktänkande med stenar slag och våld,det är fascism i en mildare form ja men fortfarande är det fascism

Dom är landsförrädare som ockuperar och styr detta land med hjälp propaganda våld och andra icke demokratiska verktyg
Vadå dom är ändå fascister?
Citera
2012-02-07, 10:38
Medlem
theytookmyjubs avatar
Självklart är det stor skillnad i att mörda verifierade landsförrädare jämfört med att mörda 77 ungdomar vars åsikter säkerligen skulle ha ändrats flera gånger om innan de vuxit upp ordentligt. Med det sagt så tycker jag ändå inte att det hade varit rätt för det.

På vilket sätt har han hjälpt den nationalistiska rörelsen? Tvärtom har han skadat den, och det hade även mord på utvalda politiker gjort, även ifall det hade varit på landsförrädiska svin som inte förtjänade något annat.
Citera
2012-02-07, 10:48
Medlem
Citat:
"Fascismen hyser en positiv eller sanktionerande syn på våld som medel att uppnå målet, inbegripande heroism och manschauvinism" låter som vänstern i mina öron

Men kalla dom va fan du vill vänstern är fortfarande statens våldsparti som skickas ut för att få ordning i leden med våld,Du kan kalla det för my little pony ideologin om det gör dig glad,dom är ändå demokrati och frihetshatare och legitima mål som inte förtjänar nåd

"Statens våldsparti".

Herregud, vilken bok ska jag läsa för att tillgodogöra mig denna intressanta fakta?
För övrigt är väl Vänsterns hårda tag MOT Manschauvinism något som retar många?

Foliehatt.
Citera
2012-02-07, 11:16
Medlem
Flashbackhorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theytookmyjub
Självklart är det stor skillnad i att mörda verifierade landsförrädare jämfört med att mörda 77 ungdomar vars åsikter säkerligen skulle ha ändrats flera gånger om innan de vuxit upp ordentligt. Med det sagt så tycker jag ändå inte att det hade varit rätt för det.

På vilket sätt har han hjälpt den nationalistiska rörelsen? Tvärtom har han skadat den, och det hade även mord på utvalda politiker gjort, även ifall det hade varit på landsförrädiska svin som inte förtjänade något annat.

Men han var ute efter att förebygga framtida problem inte att lösa några här och nu, tror att hans plan var på en så där 60 år och då måste han ju ta de unga. Samtidigt så var säkert syftet att skrämma fler att ta den vägen som sosse ungdommarna gjorde att förstöra deras sammanhållning och splitra gruppen, lättare att skräma i väg unga än äldre de är fasta i sina gamla åsikter och vanor, en ung människa kan säker skrämas till att inte våga umgås i de kretsarna och välja andra vägar att gå, så han var nog ganska smart när han valde sin åldersgrupp.
Jag tror ärligt att när man kollar in hur han resonerar i de mesta så fanns det ett syfte i att ge sig på just ungdommar och jag tror inte att det enbart var för att ha ihjäl eventuella framtida skit politiker utan att även skräma iväg några som var på väg i den riktigningen (åter upprepar mig nu men ibland måste man vara övertydlig på FB )

När det gäller att han har gjort mer skada än nytta må så vara men vi vet fortfarande inte hur det ser ut i framtiden, vem vet egentligen vilka följder detta har gett i det stora hela och hur folk kommer att resonera längre fram? Just nu så har han gjort folk mer fientliga till nationalister men samtidigt så har han nog öppnat upp ögonen på en del människor som behövde öppna dem och se vad som egentlgien håller på att hända.
Citera
2012-02-07, 11:28
Medlem
Sebzors avatar
Breivik hade planer på att hyra en arena och bjuda in till muslimsk fest och spränga hela arenan.
Han slutförde dock aldrig planen för han tyckte det var politikernas fel och inte invandrarna själva.

Vad hade ni tyckt om han gjort det istället?
Citera
2012-02-07, 15:57
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
"Fascismen hyser en positiv eller sanktionerande syn på våld som medel att uppnå målet, inbegripande heroism och manschauvinism" låter som vänstern i mina öron

Men kalla dom va fan du vill vänstern är fortfarande statens våldsparti som skickas ut för att få ordning i leden med våld,Du kan kalla det för my little pony ideologin om det gör dig glad,dom är ändå demokrati och frihetshatare och legitima mål som inte förtjänar nåd

Du kan fråga valfri vänsterpartist om dom hyllar det fetstilta...
Citera
2012-02-07, 16:13
Medlem
Annanukis avatar
För det första - varför ligger tråden under "Terrorism"? Breivik är en sinnessjuk person och det tyder på att det är en ensam dåres verk, inte en del i ett större terror-nätverk. Självmordsbombningen i Stockholm december 2010 däremot var ett (blivande) terrordåd, då den klantige musselmanen var en del i en större krets.

För det andra - är det inte tämligen klarlagt att Breivik ville utplåna nästa generation av socialdemokratiskt ledarskap? Oavsett vilka 77 han dödat i ett liknande dåd har väl synen på Breivik varit att han är en galning. En stackare uppväxt upp hos en sinnessjuk ensamstående mamma, vilken obstruerade Andes pappas försök till umgänge med sonen. Skulle inte förvåna mig om det visar sig ha varit en incestuöst förhållande. USA är som vanligt 10-20 år före oss. De flesta av USA:s galningar som gjort likartade dåd är uppväxta med en ensamstående mamma. Något som diskuterades för en 10-15 år sedan i Sverige men som numer inte får nämnas på grund av feministmaffian som hugger på alla som vågar kritisera genusteorin.
Citera
2012-02-07, 16:23
Medlem
sebbe3ns avatar
Citat:

vänster är ju tusan raka motsatsen till manschauvinism. Herregud de är ju för ökat jämställdhet
Citera
2012-02-07, 16:32
Medlem
Annanukis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Breivik hade planer på att hyra en arena och bjuda in till muslimsk fest och spränga hela arenan.
Han slutförde dock aldrig planen för han tyckte det var politikernas fel och inte invandrarna själva.

Vad hade ni tyckt om han gjort det istället?

Så länge han hade lyckats spränga alltihopa och det inte skadade några omkringliggande byggnader så.

Personligen är jag inte motståndare till muslimer som personer, utan till islam som totalitär fascistisk ideologi och till islamister. Sekulariserade muslimer kan ju till och med umgås med oss otrogna. Jag känner några sådana och de är varken bättre eller sämre än andra människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in