2015-04-09, 21:52
Avstängd
urverksapelsins avatar
Har sett Office space om och om igen de senaste veckorna. Den ger samma skratt varje gång.
Citera
2021-10-07, 01:07
Medlem
rtyuios avatar
En lista av de filmer jag sett flest gånger om och om igen...

Terminator 1,2
Die Hard 1,2,3
Indiana Jones 1,2,3
Alien 2
The Wolf Of Wall Street
Source Code
Måndag Hela Veckan (Groundhog Day)
Nyckeln Till Frihet
True Romance
Matrix 1
Fight Club
Den Gode, Den Onde, Den Fule
Memento
Gladiator
Avengers, Avengers Infinity war
Spaceballs

Finns några till som jag inte kommer på just nu.
Senast redigerad av rtyuio 2021-10-07 kl. 01:21.
Citera
2021-10-07, 14:39
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Gökboet kan man se om och om igen. En fantastisk film, med lysande skådespelarinsatser av framförallt Jack Nicholson, men även Brad Dourif och Louise Fletcher spelar lysande.
Citera
2021-10-07, 14:43
Medlem
"Friday" Med Chris Tucker och Ice Cube är för jävla rolig och skämten blir bara bättre ju fler gånger man ser den.
Citera
2021-10-08, 22:49
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Leaving Las Vegas är en film jag kan se om flera gånger. Tårtgeneralen är en trevlig bakissöndagsfilm annars.
Citera
2022-01-22, 21:11
Medlem
Bartman777s avatar
Jag kan se alla filmer jag tycker är bra flera gånger.
Jag förstår inte varför det skulle vara ett problem.

Tycker jag den är bra så ser jag ju den gärna igen, precis som jag gärna lyssnar på en och samma låt flera gånger om jag tycker den är bra. Det betyder inte att jag behöver se på filmen eller lyssna på låten två gånger på rad, utan kör något annat emellan.

Så enda filmerna jag bara kan se en gång, är de som är så dåliga att jag inte ens hade valt att se dom från första början om jag visste vad det var för något.

Men jag tycker det är ett intressant fenomen... jag vet många som säger att de bara ser filmer en gång. Sen betydligt färre som kan se filmer flera gånger. Jag gissar att det har att göra med av vilken anledning man ser film, vad man vill få ut av det. Och det skiljer sig väl från person till person.

När jag ser en viss film för femte gången så är det kanske inte för att jag vill bli överraskad med vad som händer i filmen. Jag gillar förmodligen känslan som filmen ger mig, eller den kanske tar mig tillbaka till en tid som jag vill uppleva igen. Det kan också vara att jag helt enkelt gillar storyn som utspelar sig.

Oftast för egen del, så är det att filmen ger mig en specifik känsla som jag vill uppleva.
Citera
2022-01-22, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallonkungen
Visst, det finns bra filmer; Reservior Dogs, Fanny & Alexander, Kids, Bully osv, men jag orkar bara se dem en gång... Sedan finns det filmer som kanske inte är så bra men jag kan se dem hur många ggr som helst! Är det någon som känner igen sig?

Repo Man - Jag vet inte hur ofta jag såg den en sommar, ibland två gånger om dagen.
Big Trouble in Little China - Cool film med min gamla idol Kurt Russel.
Conan the Barbarian - Tja, är man gammal rollspelare så är man.
The Burbs
Videodrome
Big Lebowski - OK, det är en Riktigt Bra Film

Om man får svara serier säger jag GOT
Citera
2022-01-22, 22:14
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Om man får svara serier säger jag GOT

Om det är serier vi kör på så kan jag lägga till följande;
- True Detective (season 1)
- The Expanse (season 1 - 4)
- The Shield (Hela, typ?)
- Black Sails(Hela)

I filmväg skulle jag nog säga att dom filmerna som är värda att se om är typ;
- Once upon a time in America
- Gudfadern (1 & 2)
- Die Hard (1)
- The usual suspects
- True Romance
- The Shining
- Shawshank Redemption
- Se7en
- Braveheart

Finns säkert en hel del som jag utelämnade där. Jag förvånade mig själv med antalet action filmer.
Citera
2022-01-22, 22:23
Medlem
Har säkert varit uppe i tråden förut men Blues Brothers kan man se hur många gånger som helst, dyker upp så många fantastiska artister som man inte lägger märke till de försa gångerna har sett den ett par hundra gånger.
Sen kan jag inte slita mig från mannen som slutade röka, p.g.a hur sanslöst vacker Grynet Molivig är i den filmen.
Lite samma med Cat Baloue om man nu gillar vackra kvinnor.
Citera
2022-01-22, 23:05
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Finns det sådana filmer ?

Det finns filmer som jag verkligen älskar, men tyvärr "sett sönder", och kan dom utan och innan.
Lite synd, för jag tycker verkligen om dom.

North by Northwest (1959)
En dödsdömd har rymt (1956)
Scarlett street (1945)
Citera
2022-01-23, 07:35
Medlem
BlackMetals avatar
Enligt statistik från letterboxd så verkar det som att de två filmer som jag har sett flest gånger de senaste åren är Lost in Translation (2003) och Our Little Sister (2015). Den första är en av mina favoritfilmer och har troligtvis passerat tio tittar vid det här laget så föga förvånande. När det kommer till sistnämnda så tycker jag inte ens det är en av Koreedas allra bästa men likt Lost in Translation så har den en viss stämning och kommer nära inpå karaktärer man tycker om.
Citera
2022-01-31, 01:50
Medlem
Brukar se Terminator 1 och 2 minst en gång årligen. Har gjort det sedan i slutet på 90-talet. Full metal jacket har jag sett många gånger när jag förfestat, ca 20+ skulle jag tro. Mulholland drive såg jag flera gånger i månaden i ungefär ett års tid, blev helt besatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in