2013-09-16, 20:39
Medlem
Fight Club
Citera
2013-09-16, 22:00
Medlem
kalkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Jag har nog sett Brian De Palmas "Scarface" flest gånger. En gång såg jag den bara för att räkna antalet "fuck" som Al Pacino slängde ur sig...
Håller med om att man kan se Scarface hur många gånger som helst, ett riktigt mästerverk. Även Gudfadern filmerna ligger bra till.
Var du tvungen att säga det med att räkna hur många gånger Al säger fuck... måste själv göra det nu, vilka idér du ger mig.
Citera
2013-09-21, 14:43
Medlem
DudeitsEmils avatar
Space Jam, går inte tröttna på Snurre sprätt och hans gäng lirar Basket med världens bästa spelare genom tiderna! Mästerverk

Rush Hour
The big Lebowski
Lotr
The Last samurai
Är filmer man tittat igenom sjukt många gånger.
Även serien Community, har säkert varvat den mer än 5 gånger
Citera
2013-09-21, 14:47
Medlem
timoshenkos avatar
Nuförtiden är det faktiskt Gudfadern för mig. Trots att jag såg den bara för någon månad sen så känner jag alltid ett sug att se om den igen och igen och då inkl 2an och ibland 3an
Citera
2013-09-21, 20:35
Medlem
MasterBaits avatar
Har sett A Clockwork Orange säkert mer än 20 ggr. A Chinese Ghost Story har jag sett minst 15 ggr. Och sen en massa bondfilmer säkert 10 ggr.
Citera
2013-09-21, 21:26
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DudeitsEmil
Space Jam, går inte tröttna på Snurre sprätt och hans gäng lirar Basket med världens bästa spelare genom tiderna! Mästerverk

Rush Hour
The big Lebowski
Lotr
The Last samurai
Är filmer man tittat igenom sjukt många gånger.
Även serien Community, har säkert varvat den mer än 5 gånger

Haha, håller med dig angående Space Jam. Riktig nostalgi varje gång man slår på den.
Citera
2013-09-22, 18:43
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Repmånad
Sällskapsresan 1-5
Samtliga Bondfilmer
Nyckeln till Frihet
Sagan om Ringen triologin
The Green Mile
Citera
2013-09-22, 19:00
Avslutad
En på miljonen är ju rätt mysig, om inte för den underbara chilenske (?) taxichauffören.

Finns understryket talat inget som slår en bra svensk film.

En liten fundering, kommer inte våra filmer bli sämre om vi importerar människor till Sverige? Känns ju inte så intressant om 56 iranier gör en "svensk" film i Sverige. Då kan de väl istället göra en iransk film i Iran, eller en svensk film i Iran. Bara en liten tankeställare. Ibland kan det ju faktiskt vara bra om vi är Medvetna om de val vi gör, så att vi inte vid olyckan om den infinner sig undrar vad vi gjorde fel.
Citera
2013-09-22, 19:38
Medlem
BillTheButchers avatar
Tröttnar aldrig på Dödligt Vapen-serien.
Citera
2013-09-22, 21:05
Medlem
Ola Schuberts avatar
Fight club, (för helheten)

Matrix reloaded, (för det filosofiska djupsinnigheterna, varav en del kan bli aktuella inom 10 år)

Aticrist,(För att den är så politiskt inkorrekt)

Bladerunner, (För att den är en modern klassiker och för att scenariot mycket väl kan bli aktuellt inom 10 år)

East Wind, (En närmast okänd film där scenen med den tysk/ryske general, där han gör mos av de ryska förhandlarna kan ses om hur många gånger som helst. Japp jag måste se om den scenen nu igen!)
Citera
2013-09-22, 22:07
Medlem
Stercoriuss avatar
Känns som att jag kan se "Apocalypse Now" om och om igen, vilket jag även gjort under åren. Jag tror att det är något med det relativt långsamma tempot i filmen som jag föredrar.

"The Big Lebowski" har jag även sett om många gånger, här är det också ett långsamt (laidback) tempo som jag tycker om, med mycket sköna karaktärer och minnesvärda scener också såklart.
Citera
2013-09-22, 22:18
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stercorius
Känns som att jag kan se "Apocalypse Now" om och om igen, vilket jag även gjort under åren. Jag tror att det är något med det relativt långsamma tempot i filmen som jag föredrar.

Brukar också återkomma till den med jämna mellanrum!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in