2011-11-25, 13:39
Medlem
Terminator 1 och 2!
Citera
2011-11-26, 02:42
Medlem
Kiggzors avatar
Indiana Jones-serien
Star Wars-serien
James Bond-serien

Allihopa serier med en hel del action man bara kan luta sig tillbaka och bara njuta av, även om man redan sett det förr
Citera
2011-11-26, 03:56
Medlem
Professorn.s avatar
Star Wars 4-6.
Scott Pilgrim vs the world
Lord of the rings (Med lagom mellanrum för dom är ju så satans långa)
Lock stock and two smoking barrels
Citera
2011-11-26, 10:27
Medlem
E.Looses avatar
Human traffic
The dark knight,
Der baader meinhof komplex...
Citera
2011-11-26, 11:32
Medlem
Kiggzors avatar
The Big Lebowski och Eurotrip kan jag också lägga till, även om man aldrig skrattar lika mycket som första gången så kan man ändå uppskatta dem, 2 av de bästa komedierna som någonsin gjorts
Citera
2011-11-26, 12:16
Medlem
Dokumentären Doper i vilken bland andra Jim Van Bebber haft ett par fingrar med i kan jag se hur mycket som helst. Dess speltid är endast 20 minuter vilket gör den till en perfekt liten film att se när man inte har ett skit att göra. I korta drag får man följa en stoner och får en inblick i hans vardag med människorna runt omkring, intervjuer med hans kollegor som i det närmaste ser honom som den perfekta anställda samt fredagskvällsaktiviteter som bland annat innefattar att dricka öl och röka gräs.
Citera
2011-11-26, 12:51
Medlem
trehundras avatar
Waterworld (1995) - IMDb
www.imdb.com/title/tt0114898/

bara älskar den filmen. . .
Citera
2011-11-26, 12:57
Medlem
FarbrorKjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jo, det roliga är dessutom att om man beskriver filmen för någon, så lär de inte tycka att den verkar kul för fem öre. Men jag sitter som trollbunden när jag ser den.
Vad kul att det finns fler som uppskattar den.
Jo, det är sant, beskrivningen blir lite tafflig: - Jo, det är en kille som flyr från ett fängelse.
Men det är hur han gör det, spänningen med alla små, helt avgörande ljud, som gör att även jag sitter trollbunden, trots att jag sett den fyra-fem gånger.
Går du på cinemateket ?
Citera
2011-11-26, 13:02
Medlem
Professorn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trehundra
Waterworld (1995) - IMDb
www.imdb.com/title/tt0114898/

bara älskar den filmen. . .

ÅH! ja förfan, den såg jag minst en gång i veckan när jag var yngre, har inte sett den på några år nu, tror det är dags igen
Citera
2011-11-27, 08:57
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorKjell
Vad kul att det finns fler som uppskattar den.
Jo, det är sant, beskrivningen blir lite tafflig: - Jo, det är en kille som flyr från ett fängelse.
Men det är hur han gör det, spänningen med alla små, helt avgörande ljud, som gör att även jag sitter trollbunden, trots att jag sett den fyra-fem gånger.
Går du på cinemateket ?

Jo, jag såg den för första gången på Cinemateket. Den filmen sticker ut på något sätt, trots att den till berättarstilen är så pass lågmäld.
Citera
2011-11-27, 22:26
Medlem
FarbrorKjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jo, jag såg den för första gången på Cinemateket. Den filmen sticker ut på något sätt, trots att den till berättarstilen är så pass lågmäld.

Anade det, den visades i TV någon gång för väldigt länge sedan, och kanske, kanske var det den filmen som gjorde att jag sökte mig till cinemateket här i Stockholm, det bör ha varit 1975 eller 76.
Ja, det är makalöst hur det kan vara spännande med en kille som karvar på en trädörr, och gör den till stor byggsats, mycket mer händer ju inte, egentligen.
Citera
2011-11-28, 16:32
Medlem
De rullar jag sett om flest gånger och ännu inte tröttnat på är nog:

The Dark Knight (kan typ 85% av replikerna utantill)

'Sagan om Ringen'-trilogin (samma som med ovanstående mer eller mindre)

Ace Ventura 2

Gladiator (får en klump i halsen varje gång mot slutet )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in