2008-03-02, 12:55
Medlem
Drunkpunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degen013
Jurassic Park! Har sett alla filmer ett tiotal gånger. Helt oslagbara
synd bara att barnen i första filmen är så förbannat störiga i 1:an

Helt ok äventyrsfilmer annars
Citera
2008-03-02, 12:55
Medlem
Madsedeselgons avatar
Fight Club
Diktatorn
Batman Begins
Donnie Darko
The Machinist
Superbad
Monty Phytons Life Of Brian
Monty Phyton And The Holy Grail
Boondock Saints
Bang Bang You're Dead
Se7en
The Game
The Benchwarmers

Några jag kom att tänka på just nu
Citera
2008-03-02, 13:13
Medlem
Titanic & Crossroads
Citera
2008-03-02, 13:31
Bannlyst
Varför har ingen nämnt Natural born killers ? den kan man se om hur många gånger som helst och alltid hitta nåt nytt i det =)
Citera
2008-03-02, 16:23
Medlem
didde719s avatar
shawshank redemption
Citera
2008-03-02, 16:23
Medlem
takkkos avatar
Donnie Darco , The butterfly effect och Primer måste man i princip se om för att förstå
Citera
2008-03-02, 16:33
Medlem
fnuskes avatar
TS inlägg var mycket bra, bland komedier som tål att ses om vill jag lägga in Anchorman dock.
Citera
2008-03-02, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Fight Club är utan tvekan den film som är mest "omsebar" om ni förstår vad jag menar.

svårt att hålla med där. när det blir en sådan twist och slut som i denna, så när iaf jag ser den igen så blir jag inte lika exalterad eftersom jag vet.

inget ont om filmen, den är riktigt riktigt bra. ett annat bra exempel är Lucky Number Slevin. också en film jag gillar väldigt mycket men som jag bara kunnat se två gånger pga twisten.

okej, för bra twist = ej omsebar. någon som håller med?
Citera
2008-03-02, 19:24
Medlem
takkkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daaim
svårt att hålla med där. när det blir en sådan twist och slut som i denna, så när iaf jag ser den igen så blir jag inte lika exalterad eftersom jag vet.

inget ont om filmen, den är riktigt riktigt bra. ett annat bra exempel är Lucky Number Slevin. också en film jag gillar väldigt mycket men som jag bara kunnat se två gånger pga twisten.

okej, för bra twist = ej omsebar. någon som håller med?

Ja jag håller helt klart med dig om Lucky number Slevin , första gången oh vilken upplevelse med twisten. Tänkte den var så satans bra så jag såg den igen , man var itne i närheten av samma upplevelse iochmed att man vet hur det slutar.
Citera
2008-03-02, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takkko
Ja jag håller helt klart med dig om Lucky number Slevin , första gången oh vilken upplevelse med twisten. Tänkte den var så satans bra så jag såg den igen , man var itne i närheten av samma upplevelse iochmed att man vet hur det slutar.

OT: Med all respekt, twisten i Slevin är så fruktansvärt uppenbar att det nästan är pinsamt. Det var länge sen jag såg den, men kommer ihåg att jag bara satt och vänta på "den otroliga sanningen" som skulle chocka oss tittare.
Vilket givetvis förstörde det mesta av underhållningen av en annars helt okej rulle.

De flesta rikitgt bra filmer har säkert blivit nämnda men vill slå ett extra slag för Snatch som är jävligt fräsig. Pusher 1 och 2 har jag också sett ett antal gånger, gillar verkligen stämningen i dem.
Citera
2008-03-02, 19:45
Medlem
Starship Troopers, Star Wars, Shaun of the Dead, Romero's trilogi, i stort sett alla Lucio Fulci, Hellraiser 1-3, Lion King, 28 Days Later, A Clockwork Orange, Bram Stoker's Dracula, The Last Man on Earth, Laputa: Castle in the Sky, Princess Mononoke, Spirited Away, Liar Liar, Akira, The Machinist, Merlin, Battle Royale. Några snabba från mig.
Citera
2008-03-02, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lat jävel
OT: Med all respekt, twisten i Slevin är så fruktansvärt uppenbar att det nästan är pinsamt. Det var länge sen jag såg den, men kommer ihåg att jag bara satt och vänta på "den otroliga sanningen" som skulle chocka oss tittare.
Vilket givetvis förstörde det mesta av underhållningen av en annars helt okej rulle.

De flesta rikitgt bra filmer har säkert blivit nämnda men vill slå ett extra slag för Snatch som är jävligt fräsig. Pusher 1 och 2 har jag också sett ett antal gånger, gillar verkligen stämningen i dem.

Jag tyckte faktiskt inte att den var så uppenbar, och då har jag en tendens till att förutse twists. Varför var den så uppenbar tycker du?

Robocop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in