2012-02-03, 20:57
Medlem
von-Utfalls avatar
Det finns ju "tvillingsjälar" eller själar som har ett speciellt band, tex att två människor i ett tidigare liv var bästa vänner och efter det livet nån gång möts igen och de får jättebra kontakt med en gång för att själarna känner varandra.
Men finns motsatsen, själar som är fullständigt inkompatibla med varandra att de kan skada varandra både ofrivilligt och frivilligt?

Det är så att jag träffat en tjej 2 gånger på ett halvår. Första gången drogs jag till henne, gick fram och pratade med henne och det var jag väldigt nöjd över eftersom jag vanligtvis är blyg. Men direkt efteråt när vi gick skilda vägar så kom ett vemod, nästan deprimerande känsla över mig och det höll på i en vecka.
Nu såg jag henne igen men gick bara förbi henne några gånger och då kom den här känslan tillbaka, dock inte lika stark.

Så är det möjligt att våra själar är inkompatibla på ett sätt så att hon omedvetet får mig att må dåligt? Kan det i ett tidigare liv hänt nåt så djupt att själarna för alltid kommer bete sig så?
Senast redigerad av von-Utfall 2012-02-03 kl. 21:24.
Citera
2012-02-03, 21:03
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von-Utfall
Det finns ju "tvillingsjälar" eller själar som har ett speciellt band, tex att två människor i ett tidigare liv var bästa vänner och efter det livet nån gång möts igen och de får jättebra kontakt med en gång för att själarna känner varandra.

Nej, det finns det inte.
Citera
2012-02-03, 21:14
Medlem
von-Utfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Nej, det finns det inte.

Detta är inte om själar existerar utan gäller min fråga. Good bye, non-believer
Citera
2012-02-03, 21:19
Medlem
QCMAGs avatar
Citat:

Good morning kvantfysik. Nej jag tror inte det. Jag tror snarare att du inte kunde charma henne tillräckligt. En utav mina närmaste är tvärtemot mig, men vi kommer överens, så jag tror tyvärr att det var någons fel. Det handlar om hur man agerar, inte "själen".
Citera
2012-02-03, 21:23
Medlem
von-Utfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QCMAG
Good morning kvantfysik. Nej jag tror inte det. Jag tror snarare att du inte kunde charma henne tillräckligt. En utav mina närmaste är tvärtemot mig, men vi kommer överens, så jag tror tyvärr att det var någons fel. Det handlar om hur man agerar, inte "själen".

Det här har inget med raggningsförsök att göra, det här är nåt substanslöst än så länge. Hon var trevlig mot mig och vice versa men direkt efter kände jag mig som ett känslomässigt vrak. Det här är på ett djupare stadie än den medvetna vänskapen som du nämner.
Citera
2012-02-03, 21:27
Medlem
Citat:
Jo du har rätt, man kan se en för en helt obekant på gatan och ända fryser man till och tittar på varandra, då är det själarna som känner igen varandra. Vi väljer ofta att gå ner med fler än en vän förutom familjen. Kan vara så att hon tex var din dotter i ett tidigare liv och att du då förlorade henne. Då minns själen detta utan att din hjärna kan förknippa det med något som hänt, du kan genom regression försöka få tag på något liv där hon fanns.

Ibland tycker man att man känner en människa fast man inget vet om den personen, då är det oftast en andevän som man råkat på. Jag tycker att du ska ta kontakt med tjejen och fråga om hon känner något då ni träffas, du får förklara vad du tror.

Ibland kan ett tidigare liv dyka upp när man pratar med varandra och man vet vad som hände.
Senast redigerad av skellefteewa 2012-02-03 kl. 21:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in