2012-02-03, 03:07
Medlem
Debatt handlade om våldet och alla dödsskjutningar i Malmö. Pappan till den 15-åring som sköts på Rosengård var där. Han tyckte att det blivit så hemskt i Malmö att han funderade på att flytta tillbaka till Irak, det kan man ju förstå. Tydligen hade familjen svenskt medborgarskap. Det som var konstigt var att han inte talade någon svenska utan hade en tolk med sej. Har man hunnit bli svenska medborgare har man väl bott här några år och borde kunna lite svenska? Är det inte dessutom ett villkor att man kan svenska för att bli svensk medborgare?
Citera
2012-02-03, 03:18
Medlem
gempochis avatar
är rent av ett skämtprogram, hur ska man kunna diskutera ett sånt ämne som malmö på typ 20min, och med så mycket folk

konstigt att man kan se sig som svenskt medborgare när man inte ens kan prata med någon svensk

dessutom nämnde han att hans son var 15 och hade jobbat och betalat skatt O.o
såg nån nämna att familjen bott här i Sverige i 8 år
Citera
2012-02-03, 04:18
Medlem
souvlaki6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Är det inte dessutom ett villkor att man kan svenska för att bli svensk medborgare?
Nej, det borde inte vara ett villkor for att bli medborgare. Svenska ar ju inte ens Sveriges officiella sprak. Darfor kan svenskakunskaper knappast vara ett krav.

Men att den aggressive blattegubben kan se sig som svensk ar for mig ett mysterium. Ar man arab sa ar man arab, ar man svensk sa ar man svensk - man kan liksom inte blanda det dar med nationalitet.

Enligt Benedict Anderson ("Imagined Communities") sa ar nationalitet en social konstruktion med spraket som ursprung och grund. Att kunna tala svenska ar definitivt det mest grundlaggande for att kunna identifiera sig sjalv som svensk, enligt mig.

Blattegubben borjade med floskler om hur mycket han alskade Sverige, men efter en stund borjade han att blotta sitt hat. Retorik kan inte dolja de mest djupt rotade asikter och kanslor. Skamligt hur han utnyttjar sin kriminelle sons dod for att na ut med sitt svenskfientliga budskap, for ovrigt.
Citera
2012-02-03, 06:57
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Sverigedemokraten blev avbruten för att programledaren påpekade att Sverigedemokraten var just Sverigedemokrat. Det verkade vara skäl nog. Programledaren försökte sedan skapa en motbild mot Sverigedemokratens bild om att Malmö hade havererat. Då vände sig programledaren till en invandrare som tyvärr(för programledarens del) bekräftade att Malmö hade havererat.

Innan programmet funderade jag på hur hur lång tid det skulle ta innan någon fittvänster skulle börja prata om fritidsgårdar. Det tog inte speciellt lång tid innan det orginella (40-åriga) förslaget om fler fritidsgårdar kom.

Något som jag dock tyckte var positivt med programmet var att all vänster, invandrare, sverigedemokrater mm uttryckte ett brinnande förakt och hat mot de etablerade politikerna. Beatrice Ask och Reepalu fanns inte på plats. De vill helst inte veta av vad som händer i Malmö och de vill framför allt inte inse att de är ytterst ansvariga för situationen.
Senast redigerad av Nalin_Pekgul 2012-02-03 kl. 07:00.
Citera
2012-02-03, 07:10
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Sverige måste avvika på något sätt, det är helt otroligt hur ett lands 3:e största stad har tagits över av importerad brottslighet och arabiska gäng. Skottlossning på gatan, mord, brandbomber mot polis, postväsende, bussar och brandkår. Hela stadsdelar som förvandlats till Irak/Somalia, nedgångna överbefolkade och med skyhög arbetslöshet.

Så anordnas ett debattprogram i TV där man ska tala om detta: Och inte en enda, inte en enda gång nämns ordet invandrare, kultur eller att invandringen kanske varit för stor. Jo en enda gång, oerhört försiktigt inlindat av en Sverigedemokrat. Med resultatet att denne person blir kallad för Nazist.

Sverige är helt otroligt, och förlorat på något sätt ....
Citera
2012-02-03, 09:07
Medlem
KapabelApas avatar
Felpost -- Tog detta i den andra tråden.
Citera
2012-02-03, 17:55
Medlem
Aleh09s avatar
15 år och måste ha tolk? Okej om han kunnat engelska och på så sett skulle kunnat prata men vad i helvete? Vad fan kan gubben arbeta med? Sen att hans "jag ångrar nästan att ja lämnade Irak"-snack, jo det gör jag också jävla idiot.

Sen klassdebatten visar blattarna och kommunisterna sin sanna intelligens.. Blir så jävla irriterad att det är svårt att beskriva hur mycket jag hatar och föraktar dom.
Citera
2012-02-03, 18:43
Medlem
När Eva ringde till polisen så sa dom att hon skulle flytta. Polisens lösning är att dom som upplever hot och våldsamheter i sin omgivning skall flytta! Polisen i studions ordbajseri gav inga vettiga svar. Nissen från p3 är ungefär på den här låga nivån i sitt resonemang:
http://www.youtube.com/watch?v=WMZdA-b2Vdw
Senast redigerad av YingYang- 2012-02-03 kl. 18:46.
Citera
2012-02-03, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleh09
Sen klassdebatten visar blattarna och kommunisterna sin sanna intelligens.. Blir så jävla irriterad att det är svårt att beskriva hur mycket jag hatar och föraktar dom.
Kommunistanklagelserna är patetiska. Eva är ingen kommunist och hon sa helt rätt att när politikerna skulle komma på besök i hennes förort var det ett enormt säkerhetspådrag just för att dom inte kände sig säkra medan dom snackar skit, sänker skatterna för dom rika och enorma nedskärningar i äldre och sjukvården. Hur mycket räcker för dom rika?
Citera
2012-02-04, 01:10
Medlem
Man får trösta sej med att det blivit 8 st kriminella bidragstagare mindre de senaste månaderna i Malmö. Att de tar kål på varandra är väl ok bara det inte drabbar vanligt hederligt folk.
Citera
2012-02-04, 01:15
Medlem
Hade dessa kriminella straffats med omedelbar utvisning för dem själva och hela deras släkt och förbud mot att någonsin sätta sin fot på svensk mark igen, så hade all sådan kriminalitet försvunnit.
Det är det värsta straffet de kan tänka sej, tänk att behöva lämna mjölk-kon Sverige som dryper av mjölk och honung och oändliga möjligheter till kriminell verksamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in