Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-02, 14:16
Medlem
8-Bitars avatar
Från tidig ålder stod en gammal trojänare av model jag nu glömt bort i hemmet. Mitt första egna datorköp skedde dock vid 16 års ålder då jag införskaffade en Imac 24'. Den byttes senare bort mot en MBP i syftet av att använda mig den på jobbet.

För några månader sen dog min kära MPB och jag stod inför valet att införskaffa en ny dator. Mina prioriteringar hade sakta men säkert börjat skifta över till spel och mer spel. Diablo 3, BF3 och Skyrim har fått mig att drömma om pcspelande igen. För några dagar sedan slog jag mynt i saken och beställde en Asus G74x från Alina.

Efter liten research har jag förstått att den kommer kunna möta mina behov samt även fungera oerhört mycket bättre än en trött Macbook för detta syfte. Nu står jag dock inför ett landskap jag inte beträtt på länge. Os X är oerhört intuitivt och lätt navigerat och jag vill minnas att senast jag och Windows bekantades var när XP var flagskeppet.

Där av söker jag lite råd från er med erfarenhet och kunnande av Windowsmiljön. Bör jag införskaffa ett antivirus program? Vilket är bäst? Vilka program MÅSTE jag ha jag tänker (vlc, torrentprogram ochi dylikt). Drivrutiner, hur funkar det nuförtiden? Skulle vara grymt tacksam för råd och tips..
Citera
2012-02-02, 14:20
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du kan börjar med att nämna vilken av Windows som ska användas.
Citera
2012-02-02, 14:21
Medlem
8-Bitars avatar
Miss från min sida, Windows 7.
Citera
2012-02-02, 14:26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Ok, då förmodar jag att du kommer använda en 64Bit.

Vad ska du göra med datorn? Kommer datorn användas som en ren speldator? Eller en multimedia, d.v.s musik, film? Eller rent av bara en surfdator?

Ge oss lite information så blir det lättare att tipsa om program, säkerhetsprogram, hur man uppdaterar, underhåll av datorn, med mera.
Citera
2012-02-02, 14:37
Medlem
8-Bitars avatar
Förmodligen alla dom tre nämnda kategorierna. Spel, surf, media. Inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in