2012-02-01, 21:52
Medlem
lithionits avatar
Köpte dermasilk handskar (det är handskar gjorda av speciellt medicinskt silke som är antibakteriellt, dödar organismer och bakterier som ofta förekommer i eksem) ska vara väldigt skonsamt mot huden.

Har använt dom av och till ,har 2 par som börjar bli rätt uttöjda, har mest eksem på knogarna och de hjälper ju knappast när handsken inte längre ligger mot skinnet. Och den här årstiden känns det extra hopplöst iom. att eksem blir värre av kyla. Har testat att ha dom och smörja med betnovat salva över natten, händerna ser rätt fina ut när man vaknar men såfort man kommit igång, tvättat händerna så är det same old story =(

Hur har er effekt varit (ni som testat dermasilk produkter)? har det varit likvärdigt kortison?
Hur tvättar ni era dermasilkprodukter? Jag har handtvättat dom i tvål för jag tänkte att det är det som borde ge minst slitage mot att stoppa dom i tvättmaskinen. Överväger att köpa några nya handskar men de kostar typ 250 kr paret så jag är lite ambivalent om jag ska spendera pengar på det i nuläget eller inte.
Citera
2012-10-10, 23:42
Bannlyst
Funderar också på att beställa dem. Någon mer med erfarenhet? Hur hållbara är de egentligen? Vill ju inte att det ska bli helt uttöjda och hål i dem efter en vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in