2012-02-01, 03:51
Medlem
diskretpunkts avatar
hej.

jag har under cirka ett års tid varit deprimerad. i början "självmedicinerade" jag med alkohol och droger, och det var inte kul när ångesten fick utlopp i fyllan. Renderade i polisanmälningar mot mig, och ångesten sköt i höjden och jag kände att nu är jag på botten och orkar snart inte mer.
Har börjat plugga i en annan stad för cirka ett halvår sen och det går skit, klarar ingenting och orkar inte plugga och nu har jag inga pengar kvar.
Testade ett tag med att gå till psykolog, vet inte riktigt hur han ska råda bot på mina problem som jag har men jag testade iallafall, fick anti depp citalopram och fick SJUKA drömmar av dom, var som att jag var levande i varje dröm och sen kunde jag sova cirka 15 timmar om dygnet på dom och ändå vara trött.

insåg att det inte skulle funka när jag gick en avancerad linje (civilingenjör maskinteknik), tankarna rusar iväg på annat när jag pluggar och citalopramen gjorde mig avtrubbad och jag misstänkte att det påverkade mitt minne.
Men jag måste ta mig igenom en utbildning, blir vansinnigt deprimerad av att ta skitjobb samtidigt som jag har kraven hemifrån som är skyhöga.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Men något måste jag göra. Finns det några anti-depp som man kan äta samtidigt som man pluggar utan att det påverkar ens studieresultat negativt? Går det plugga när man käkar benzo?

hoppas på tips och tankar, jag vet inte vart jag ska vända mig.

mvh
Citera
2012-02-01, 05:33
Medlem
Det är rätt vanligt att man drömmer mycket och konstigt av antidepp, särskilt den första tiden.
om du tog dom bara en kort period har kanske den antidepressiva effekten satt in, eller så är det fel medicin för dig. SSRI kan ju som du säger göra att man blir trött.

Kanske skulle SNRI vara bättre för dig, alltså serotonin- och noradrenalinåteruppptagshämmare,
t ex Efexor eller Cymbalta. Noradrenalin påverkar bl a vakenhet och koncentrationsförmåga.