2012-02-02, 10:36
Citat:
Jo, men då toppen på hans karriär var guvernör över konkursboet Kalifornien där ingenting kan uträttas, då stora delar av budgeten ligger i klorna på ständiga folkomröstningar, så är han knappast en stark man som t.ex. Mannerheim eller Piłsudski. Han satt på en tron av övermogna bananer, typ.
Ursprungligen postat av Majasoda
Arnold Schwarzenegger är en stark man som tog sig från botten till toppen.
/tråden.
/tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av Majasoda
Om du inte förstår vad jag menar:
Man kan säga att vissa individer är starka men det betyder inte att normen är motssatsen. Man kan också vara varken svag eller stark, typ som dig.
Man kan säga att vissa individer är starka men det betyder inte att normen är motssatsen. Man kan också vara varken svag eller stark, typ som dig.
Visst. Men säg nu att jag gör upp en liten femårsplan där jag skall börja plugga, spara massa pengar och bli av med de där trivselkilona. Och planen fungerar nöjaktigt. Givetvis så kommer min omgivning inte att se mig som stark, inte ens halvstark. För skulle de det så sägs det implicit att plugg, sparande och träning inte är svårt för just mig (för jag klarade ju faktiskt av det), utan att det är något så oerhört svårt för en större grupp personer att det måste utmärkas.
Citat:
Näh, men använder folk sig verkligen av uttrycken normalstar, normalbra etc?
Ursprungligen postat av MoLoK
Nej normen är att vara normalstark.
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Tankevurpa?
Citat:
Men om vi säger att en man avstår från att bilda familj för att kunna ägna sig åt konst så får han beröm för sin hängivenhet. Om en kvinna gör samma sak så är det Ett Stort Samhällsproblem. Och inte nog med det, hon kan få gliringar om att hon ägnar sig åt konst för att hon inte har barn. Som om kvinnor bildar familj för att de inte kan måla!
Ursprungligen postat av lillskrot
Jag är trött på "starka" kvinnor men av annan anledning.
Vem faan som är stark springer omkring och gapar om det hela tiden? Om en man skulle gapa om hur "stark" han är så skulle omgivningen narcissistförklara honom. Varför uppmuntras unga kvinnor och flickor till självupptagenhet och narcissism? På vilket vis är det positivt för landets framtid?
Jag anser att det måste finnas balans mellan att ge och ta. Det har feministrörelsen och i stor del svenska kvinnor slentrianmässigt vant sig av med. Skandal.
Vem faan som är stark springer omkring och gapar om det hela tiden? Om en man skulle gapa om hur "stark" han är så skulle omgivningen narcissistförklara honom. Varför uppmuntras unga kvinnor och flickor till självupptagenhet och narcissism? På vilket vis är det positivt för landets framtid?
Jag anser att det måste finnas balans mellan att ge och ta. Det har feministrörelsen och i stor del svenska kvinnor slentrianmässigt vant sig av med. Skandal.
Citat:
Men du vill väl inte ha ett våp som inte ens kan byta proppar.
För övrigt är "starka" kvinnor fullständigt osexiga.

Citat:
Men problemet är väl att hon tillåter andra att sätta fast etiketter på henne. Att man utgår ifrån att hon egentligen inte ens kan spela "Björnen sover" på piano och häpnas över hennes musik. Ergo: Hon måste vara "stark".
Laleh måhända gör musik som tilltalar många men hon verkar inte särskilt intellektuellt begåvad och ganska ointressant både som person och kvinna. Men så är det i kulturvä'nsterSverige, kan du plinka några ackord så har du plötsligt mandat att uttala dig om politik, filosofi eller vilket ämnesområde som helst där du saknar insikt och kompetens men "plötsligt" blivit en auktoritet på.
Blaha, blaha.
Blaha, blaha.
Halvrelaterat: The Onion driver med tänket bakom gayikoner.
Citat:
Gudarna skall veta att undertecknad har fnissat rått åt många av hans skriverier. Men detta samt hans utseende är väl irrelevant nu?
Virtanen verkar för övrigt vara oerhört korkad och självupptagen. Ful är han dessutom.
Rent allmänt så kom jag på att talet om "starka kvinnor" är ett enkelt sätt att kvotera bort kvinnor, på samma sätt som "tjeband" är det. Dvs när kvoten av "starka kvinnor" är fylld så är det sedan nej tack till alla andra kvinnor. För det finns ju kvinnor som faktiskt är småtrista och faktiskt medelmåttiga inom sitt gebit, men som ändå kan bidra. Eller så är de väldigt bra, men inte tillräckligt bra för att vara "starka".
Senast redigerad av Herr Lindholm 2012-02-02 kl. 10:45.
Senast redigerad av Herr Lindholm 2012-02-02 kl. 10:45.