Citat:
Ursprungligen postat av
123PELLSON321
Har fortfarande svårt att fatta hur limitering kan vara juridiskt tillåtet, jag tror fan inte heller att det är det..Hur som som helst, om man inte pallar dra ut i eko-tvister så är spelarnas fördel ju att de nu finns 100-tals bookies att spela på, och den ena släpper ut mer korkade odds än den andra för tillfället. Dock har många så undermåliga webbsidor att det är smärtsamt att försöka uträtta något där.
I Sverige är det ju inte tillåtet, därför limiterar inte Svenska Spel. Det blir kul att se hur det blir i framtiden när "monopolet" faller.
Med tanke på samhällsklimatet så BORDE det ju bli så att ingen får limitera någon, det skulle vara diskriminering och med tanke på kränkthetsindustrin så borde inte det här vara genomförbart.
Problemet med det här är att det skulle röra så få invidider att det aldrig skulle riskera att komma upp till ytan och bli ett problem. Om så vore fallet så skulle Svenska Spel också börja limitera, förmodligen. Väljer staten att släppa "monopolet" så finns det ju ingen som helst anledning för det statliga Svenska Spel att ge bort tiotals miljoner varje år till vinnande spelare.
Det andra alternativet är att ingen får limitera, här kan jag se problem i att jag tror vissa bolag nästan skulle dra sig för att flytta till Sverige då de inte har möjlighet att göra skillnad på kund och kund. Det skulle kunna bli extremt kostsamt om sharps skulle kunna sitta och spela 50K på extrema överodds, hur många gånger de vill, varje dag.
Något mellanalternativ skulle jag nog kunna tänka mig, typ att staten spärrar spelsidor och att det fungerar ungefär som idag fast de utländska bolagen blir tvunga att betala en avgift för att fortsatt bedriva in verksamhet utomlands fast ha tillgång till svenska kunder.
Fotnot: Danska Spel limiterar sina kunder.