2012-01-27, 18:55
Bannlyst
Ja precis som rubriken lyder väsktjuv skyllde på sin son.. Hur efterbliven kan man vara egentligen att skylla på sin egen son. Jag tror fadern ville slippa fängelse genom att lägga skyllden på sin son eftersom den fyra årige sonen kan ju knappast få fängelse. vad tror ni själva?
Citera
2012-01-27, 18:59
Medlem
Xiztecs avatar
Moraliskt fel och oerhört dumt att skylla på sin son. Men visst kommer han undan straff utifall det faktiskt var sonen - tror inte direkt socialen kallas in direkt utifall en fyråring råkar sno någonting.

Vore väl snarare kanske en liten lektion om vad som är ens eget.
Och givetvis beror det på förhållandena hemma, har pappa ett brottregister på en massa olagligheter kanske det finns misstanke om att sonen inte får en speciellt bra uppfostran och därmed tas också förmyndarskapet bort ifrån far.

Nu yrar jag mest. Men men. Svårt att sätta sig in utan mer information!
Citera
2012-01-27, 19:00
Bannlyst
http://www.sydsvenskan.se/lund/article1604213/Vasktjuv-skyllde-pa-sin-fyraarige-son.html
Citera
2012-01-27, 21:28
Medlem
Pirzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellcon
Ja precis som rubriken lyder väsktjuv skyllde på sin son.. Hur efterbliven kan man vara egentligen att skylla på sin egen son. Jag tror fadern ville slippa fängelse genom att lägga skyllden på sin son eftersom den fyra årige sonen kan ju knappast få fängelse. vad tror ni själva?

1. Hur vet reportern att Fadern är väsktjuv, har han stulit väskor tidigare?
2. Tycker snarare han verkar klipsk och libertin. Ett perfekt politikerämne med andra ord.
3. Jag tror även att du har uppfunnit ett nytt ord, skål och grattis!
4. Att fadern förhoppningsvis kommer till insikt i cellen om han älskar sitt barn?
(Förutsätter att det inte var ett lånat barn?)

Ps. Glöm inte kontakta Birgitta Lindgren, nyordsansvarig på Språkrådet.
Kanske man blir omnämnd, vad vet jag.

Och nu...party, party
Citera
2012-01-27, 22:03
Medlem
Pirzons avatar
Sydsvenskans reporter "glömde" visst i sin pk-iver att avsluta med dessa ord...
"Mannen är tidigare dömd till fängelse för olika brott, men frigavs villkorligt förra våren."
...var han möjligen av utländsk härkomst eller var det för att lägga fokus på barnet?

I vilket fall som helst, detta ställer ju saken i en helt annan dager.
Det får mig att inse att 1 månad räcker nog inte för att fadern ska komma till insikt.

Och nu, skååål på er!
Senast redigerad av Pirzon 2012-01-27 kl. 22:07. Anledning: Glömde infoga länk
Citera
2012-01-28, 17:57
Medlem
Zigenare som lär upp den nya generationen. Vem hade någonsin kunnat ana det?

http://www.realisten.se/2012/01/28/zigenare-larde-sin-fyraaring-att-stjala/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in