Heter han möjligtvis Christian Bellander? Jag sökte på en lägenhet, en 2a på östermalm imorse och fick också tillbaka ett svar om internetgiro och att han befann sig i Umeå och skulle åka ner om 2 veckor.
"Hej.
Tack för att du visat intresse för lägenheten men jag kan tyvärr inte visa lägenheten förrän tidigast den 20:e februari då jag är uppe i Umeå just nu men är åter hemma om cirka två veckor. Men det finns en lösning där jag kan hålla lägenheten just åt dig tills jag kommer tillbaka men då vill jag att vi använder av oss en tjänst som har ett samarbete med Blocket.se.
Tjänsten heter internetgirot.se och fungerar som en säkerhet för både hyresgäst och uthyrare, följande villkor som jag har är att 2 månadshyror (7490kr som avser för mars månad och 7490kr som avser för deposition) betalas in i förskott till Internetgirot så jag känner mig säker på att jag har en eventuellt seriös spekulant och att jag inte kommer till Stockholm utan att ha en seriös hyresgäst som skall komma och titta på lägenheten, dessutom är det ett säkert sätt för hyresgästen att inte bli lurad på några förskottspengar. Betalningen måste ske så fort vi kommit överens och du som hyresgäst upprättat ett ärende.
För mer information om tjänsten finner du på
www.internetgirot.se och där kan du fylla i samtliga dina uppgifter, belopp samt hyran som skall betalas in (ingen handpenning). När jag kommer ner till Stockholm för visning får du givetvis bestämma dig om lägenheten passar dig och skriver givetvis ett hyresavtal/kontrakt på plats. När du som hyresgäst skrivit på kontrakt och godkänt allting så kommer internetgirot att göra utbetalningen till mig. Jag vill gärna att du läser vad internetgirot innebär så att det inte blir några missförstånd om att jag skall ha några pengar i förskott innan något är påskrivet, som sagt det är inga pengar som jag erhåller utan det är endast en garanti för mig så att jag inte drabbas av någon oseriös hyresgäst.
Läs gärna om hur internetgirot fungerar innan du hör av dig till mig. Om intresset finns kvar för lägenheten får du gärna upprätta ett ärende hos internetgirot så jag kan bekräfta uthyrningen samt att garanterar jag dig visningen och ger dig förtur såklart. Du kan enklast nå mig på mobilen eller mejlen om du har några frågor.
(Jag ska under morgondagen eller ikväll ta bort annonsen för att jag har fått mail från ca: 4 personer som visat intresse och det är givetvis först till kvarn som gäller)
Med Vänliga hälsningar
Christian Bellander"