2012-06-28, 05:37
Medlem
steven88s avatar
Finns INGA! såna smålån som är bra...
Citera
2012-06-28, 07:06
Medlem
Happymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainbowface
Det konstiga är att de hade mina personuppgifter, frågan är vart fan de fått tag på dem?

http://www.statenspersonadressregister.se/

Konstigare än så är det inte, staten säljer personuppgifter.
Citera
2012-06-28, 07:07
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainbowface
Samma här, fick ett "engångserbjudande" "ta redan chansen idag" skit. Ungefärligt samma som ett sms lån/blancolån. Det konstiga är att de hade mina personuppgifter, frågan är vart fan de fått tag på dem?

Källa skall anges och det brukar vara "SPAR" - statens adressregister någonting. Det brukar dimpa ner sådana "erbjudanden" med jämna mellanrum hos alla som har en inkomst över ~130k gissar jag.

De brukar väl vara snäppet bättre än smslån men fortfarande betydligt mycket dyrare än att gå till sin bank och fråga efter ett blancolån.
Citera
2012-06-28, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocotin
Tänkte låna 10,000 SEK, ränta 1,53% i månaden (årsränta 18,3 % och den effektiva räntan 19,92%).

Återbetalningstid är 6 år och jag kan lösa in lånet när som helst utan extra kommande avgifter. Inga aviavgifter eller uppläggningsavgifter. Allt enligt information från dem på Moneypal.

Säker på detta?

http://www.moneypal.se/Villkor

Det står att lånet är ett annuitetslån, dvs när du tar krediten så räknas det ut hur mycket hela lånet kommer kosta och så får man en månadskostnad.

Om man i förtid vill betala av lånet så kollar de helt enkelt på månadeskostnaden och så får man betala vad man hade gjort om man betalat av under hela löptiden.

Jag är mycket skeptiskt till att man kan ta ett annuitetslån på 10.000 och 6 års avbetalning och sedan betala tillbaka nästa månad och bara betala lånebeloppet och ränta för 1 månad.
Citera
2012-06-28, 07:35
Medlem
sucuks avatar
"Utan extra kommande avgifter" betyder att det inte tillkommer några kostnader utöver det låntagaren redan kommit överrens om, de runt 20% ränta som man kommit överrens om får han betala oavsett om han betalar enligt plan eller snabbare.

Så tror jag att det funkar, inget låneföretag är intresserade av att låna ut pengar för någon enstaka procents ränta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in