2012-01-29, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av towatowa
Det beror på vad du menar med kvalitetsgodis, utveckla gärna så blir det lättare att hjälpa dig. Gottcenter har ett brett sortiment och de kända godissorterna kommer från rätt tillverkare, dvs inga dåliga kopior. Däremot är det lite si och så med godishanteringen där, ffa på sommaren så är lokalen lite för fuktig vilket leder till att en hel del av det salta godiset klibbar ihop. Det är synd, för jag har hittills inte hittat någon affär med bättre sortiment i Sthlm.

Om du med kvalitetsgodis menar att du är ute efter lite bättre praliner så kan du ju tex uppsöka Chokladfabriken eller någon annan chokladbutik. Tidigare nämnda Birkagodis har också en hel del. Söker du lakrits kan Lakritsroten på Sveavägen rekommenderas, underbart sortiment även om jag stör mig rejält på att de inte säljer på lösvikt.

Handlade alltid på "gottcenter" när vi var kids och skulle på rigoletto men vill minnas att det är som du sa att hanteringen var ganska kass, "turkkioskstandard".

Jag vill att det ska finnas massor av choklad^^ och allt ska vara fräscht, som på hemmakväll.
Citera
2012-01-30, 01:28
Medlem
Typ såhär önskar jag att det ser ut: http://www.frontviewclub.se/guide.asp?PresentationId=139&IndustryId=15&Categor yId=0
Citera
2012-01-30, 21:36
Medlem
Ichtudirwehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoingPro
Typ såhär önskar jag att det ser ut: http://www.frontviewclub.se/guide.asp?PresentationId=139&IndustryId=15&Categor yId=0

Ser det inte ut så på Caramella?

Finns ju en jävligt bra godisaffär på vägen mellan Sthlm-Västerås minns ej namnet men de har ca 500 sorter.
Det ska även finnas en godisbutik med ca 500 sorter ute i Veddesta, dock är jag osäker på vart den ligger, har bara sett en reklamskylt för butiken i fråga..
Citera
2012-01-31, 00:00
Medlem
Har man vägarna förbi Kungens Kurva så ligger det rakt över gatan från ikea där, ja vad kan den mataffären nu heta..Ligger i samma byggnad som Expert iaf. Dom har riktigt bra utbud, alltid varit färskt när jag varit där.
Citera
2012-01-31, 02:45
Medlem
har hört att det ska vara riktigt bra på någon affär i norsborg en vän brukar åka dit och handla. någon som har koll på vad det kan va han menar för affär ? puss..
Citera
2012-01-31, 12:08
Medlem
Finns det inte en godisaffär mer 300+ sorter i Lindhagen?
Citera
2012-01-31, 16:11
Medlem
PastorPrimariuss avatar
Gäller frågan bra godis eller vill ni hitta 700 sorters färgat socker med tveksam kvalitet?
Citera
2012-01-31, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PastorPrimarius
Gäller frågan bra godis eller vill ni hitta 700 sorters färgat socker med tveksam kvalitet?

Gärna 700 sorters BRA godis.. För TS vet jag inte men jag eftersöker BRA godis!
Citera
2012-02-01, 01:22
Medlem
.carls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Finns det inte en godisaffär mer 300+ sorter i Lindhagen?

...med det fantasifulla namnet "GODIS 500 SORTER"...
Citera
2012-02-01, 04:53
Medlem
Dumbusens avatar
Det finns en nyöpnad affär för USA godis på Upplandsgatan södra änden, Inte samma godis som karamellkungen m.fl, hurvida deras är godare eller inte får väl var och en bestämma tycke och smak ni vet
Citera
2012-02-14, 12:00
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .carl
...med det fantasifulla namnet "GODIS 500 SORTER"...

Menar du butiken som ligger ovanför Ica Maxi där i samma byggnad?
Citera
2012-02-14, 21:14
Medlem
kung-olofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
Godiscity vid slussen håller hög kvalitet

vet inte om någon frågat det innan, men var vid slussen finns den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in