2012-01-21, 22:20
Medlem
Hej! Ska redigera lite film och sedan sätta ihop det till en dvd med menyer osv. till ett projektarbete. Undrar vilket program som är bäst att använda vet att många föredrar Sony Vegas eller MAGIX men är de verkligen de bästa??
Citera
2012-01-21, 22:37
Medlem
I.Am.Legends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DCMCG
Hej! Ska redigera lite film och sedan sätta ihop det till en dvd med menyer osv. till ett projektarbete. Undrar vilket program som är bäst att använda vet att många föredrar Sony Vegas eller MAGIX men är de verkligen de bästa??
Beror lite på. De jag föredrar är helt klart Vegas och After Effects. Om jag bara ska klippa filmer och så (inte lägga till massa effekter) så använder jag vegas (går även att använda adobe premier) men om jag ska lägga till effekter och så, så är det after effects alla dar i veckan
Citera
2012-01-21, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I.Am.Legend
Beror lite på. De jag föredrar är helt klart Vegas och After Effects. Om jag bara ska klippa filmer och så (inte lägga till massa effekter) så använder jag vegas (går även att använda adobe premier) men om jag ska lägga till effekter och så, så är det after effects alla dar i veckan

Funkar det att göra menyer och sånt bra?
Citera
2012-01-21, 22:43
Medlem
I.Am.Legends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DCMCG
Funkar det att göra menyer och sånt bra?
Ja, finns massa tutorials på youtube, men jag har själv aldrig gjort dvd menyer så jag vet inte vilken av programmen som det är enklast med.
Citera
2012-01-21, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I.Am.Legend
Ja, finns massa tutorials på youtube, men jag har själv aldrig gjort dvd menyer så jag vet inte vilken av programmen som det är enklast med.

Tack för hjälpen!
Citera
2012-01-21, 22:56
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> ÖIT

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto