Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-03, 13:39
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Sibyllas hamburgare är helt överlägsna..och ger många möjligheter att påverka sin egen burgare..

Eller prova att beställa en dubbelburgare på MCDonalds med stekt lök, Inlagd paprika och räksallad.
MCd stirrar fånigt på dig då du vill ha något extra på din burgare..samma med MAX och BK vafaan jag vill ha det jag önskar på min burgare..inte något som någon arbetsgrupp har bestämt skall vara på en viss burgare..

I min lokala kiosk har jag flera gånger beställt en 150 grammare med stekt ägg sk. äggburgare Skitgott.
Jag föredrar även stekt lök vilket aldrig är några problem.. Varför får man inte mos på macdonalds ?

Så Sibylla alla dagar i veckan.. där får man iaf det man önskar på burgaren..

Tja, för det första så föredrar jag pommes frites till hamburgaren. Sibylla serverar väl fortfarande pulvermos för övrigt? Jag gillar inte det. Men just pommes frites är ju ett så vanligt tillbehör till hamburgare. Mos förknippar nog de flesta med korv, vilket också serveras på Sibylla. Det är antagligen varför Sibylla säljer mos och även räksallad.

För det andra, alla vill inte ha "specialhamburgare". I alla fall inte sådana hamburgare som du vill ha. Jag skulle exempelvis aldrig vilja ha räksallad på mina hamburgare. Men det går att göra specialbeställningar på de andra ställena ändå. Vill man exempel ha en hamburgare med endast ost, inga problem. Att lägga till eller ta bort saker brukar funka bra. Däremot kan man i vissa fall behöva betala extra för det, särskilt om man vill lägga till saker.

För det tredje, jag avskyr verkligen Sibyllas hamburgare. Alltså själva köttet. Så jag undviker Sibylla.
Citera
2017-10-03, 13:47
  #98
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Tja, för det första så föredrar jag pommes frites till hamburgaren. Sibylla serverar väl fortfarande pulvermos för övrigt? Jag gillar inte det. Men just pommes frites är ju ett så vanligt tillbehör till hamburgare. Mos förknippar nog de flesta med korv, vilket också serveras på Sibylla. Det är antagligen varför Sibylla säljer mos och även räksallad.

För det andra, alla vill inte ha "specialhamburgare". I alla fall inte sådana hamburgare som du vill ha. Jag skulle exempelvis aldrig vilja ha räksallad på mina hamburgare. Men det går att göra specialbeställningar på de andra ställena ändå. Vill man exempel ha en hamburgare med endast ost, inga problem. Att lägga till eller ta bort saker brukar funka bra. Däremot kan man i vissa fall behöva betala extra för det, särskilt om man vill lägga till saker.

För det tredje, jag avskyr verkligen Sibyllas hamburgare. Alltså själva köttet. Så jag undviker Sibylla.

Som vanligt så har vi olika preferenser, vi olika personer, vilket är i sin ordning.
Vill bara säga att Sibylla varierar kraftigt mellan olika ställen.
Själv är jag bortskämd med ett par suveräna Sibyllakiosker i min närhet.
(Masens)
Den enda stora kedjan som kommer i närheten av Sibylla är Burger King.

Detta är enligt min smak.
Citera
2017-10-03, 14:11
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Sibyllas hamburgare är helt överlägsna..och ger många möjligheter att påverka sin egen burgare..

Eller prova att beställa en dubbelburgare på MCDonalds med stekt lök, Inlagd paprika och räksallad.
MCd stirrar fånigt på dig då du vill ha något extra på din burgare..samma med MAX och BK vafaan jag vill ha det jag önskar på min burgare..inte något som någon arbetsgrupp har bestämt skall vara på en viss burgare..

I min lokala kiosk har jag flera gånger beställt en 150 grammare med stekt ägg sk. äggburgare Skitgott.
Jag föredrar även stekt lök vilket aldrig är några problem.. Varför får man inte mos på macdonalds ?

Så Sibylla alla dagar i veckan.. där får man iaf det man önskar på burgaren..

På McDonalds är det bara unga som jobbar, om du vill lägga till eller ta bort något så krävs de en prestation/något man måste lägga energi på för att åstadkomma. Det gillar inte dessa ynglingar.

Lite äldre mer kundvänliga som jobbar på Sibylla.
Citera
2017-10-03, 16:01
  #100
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Tja, för det första så föredrar jag pommes frites till hamburgaren. Sibylla serverar väl fortfarande pulvermos för övrigt? Jag gillar inte det. Men just pommes frites är ju ett så vanligt tillbehör till hamburgare. Mos förknippar nog de flesta med korv, vilket också serveras på Sibylla. Det är antagligen varför Sibylla säljer mos och även räksallad.

För det andra, alla vill inte ha "specialhamburgare". I alla fall inte sådana hamburgare som du vill ha. Jag skulle exempelvis aldrig vilja ha räksallad på mina hamburgare. Men det går att göra specialbeställningar på de andra ställena ändå. Vill man exempel ha en hamburgare med endast ost, inga problem. Att lägga till eller ta bort saker brukar funka bra. Däremot kan man i vissa fall behöva betala extra för det, särskilt om man vill lägga till saker.

För det tredje, jag avskyr verkligen Sibyllas hamburgare. Alltså själva köttet. Så jag undviker Sibylla.

Vilken snabbmatsrestaurang har bäst kött, enligt dig?
Citera
2017-10-14, 03:15
  #101
Medlem
Som vegetarian måste jag faktiskt säga att Sibylla ligger etta på min ranking

Tvåa är Max.

Trea BK.

Mc Donalds suger apröv på vegetariskt.
Citera
2017-10-14, 21:46
  #102
Medlem
mjukmjukares avatar
Tacka vet jag vad en liten fabrik är när den är en liten fabrik.
Sibylla kör rent. Inget konstlat annat än att allt är Sibylla!!
Köp det eller gå där ifrån!
Variation.

Tack för alternativ som korvar, köttbullar, mos, lingon m.m. till burgare och korv.
Skönt brett sortiment.
Inget burgarhaken kan konkurrera med öht!!!

Burgare, 90 eller 150 gram?


´
Citera
2017-10-14, 22:02
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Tacka vet jag vad en liten fabrik är när den är en liten fabrik.
Sibylla kör rent. Inget konstlat annat än att allt är Sibylla!!
Köp det eller gå där ifrån!
Variation.

Tack för alternativ som korvar, köttbullar, mos, lingon m.m. till burgare och korv.
Skönt brett sortiment.
Inget burgarhaken kan konkurrera med öht!!!

Burgare, 90 eller 150 gram?


´

Vad menar du med liten fabrik? Menar du att Sibylla räknas dit? På vilket sätt?

Nyfiken eftersom det finns hundratals Sibylla utspridda över hela Sverige, samtidigt som jag har sett deras varmkorv säljas i butik. De är störst på gatuköksmarknaden. Nu vet jag inte var deras mat kommer ifrån, men knappast en liten fabrik i alla fall.

Sedan är det svårt att jämföra gatukök (Sibylla) med ett hamburgarhak, eftersom de trots allt har olika utbud när det gäller menyn. Gatukök ska servera korv, mos och liknande. Medan det inte är hamburgarhakens koncept.
Citera
2017-10-14, 22:17
  #104
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fushsia
Vad menar du med liten fabrik? Menar du att Sibylla räknas dit? På vilket sätt?

Nyfiken eftersom det finns hundratals Sibylla utspridda över hela Sverige, samtidigt som jag har sett deras varmkorv säljas i butik. De är störst på gatuköksmarknaden. Nu vet jag inte var deras mat kommer ifrån, men knappast en liten fabrik i alla fall.

Sedan är det svårt att jämföra gatukök (Sibylla) med ett hamburgarhak, eftersom de trots allt har olika utbud när det gäller menyn. Gatukök ska servera korv, mos och liknande. Medan det inte är hamburgarhakens koncept.


Ja, för att inte orka älta alla och allt så är, ja, Sibylla litet jämfört med de större amerikanska kedjorna svenskt bra. Så menar jag.
Dom alla amerikanska är enorma.
Tack för en mosbricka med lingon. Tack för köttbullarna.
Tack för det småskaliga eller det större om du vill ha det.
Tack Sibylla.


´
Citera
2017-10-15, 20:21
  #105
Medlem
Novus4212s avatar
En hamburgare från Sibylla slår McDonalds och Burger King med hästlängder.

Har aldrig varit en stor fan av McDonalds utan mer en BK freak back in the dy men tycker att BK har tappat enormt mycket både i smak och storlek.

Varken BK eller McDonalds ger något större värde för pengarna.
Citera
2017-10-15, 22:48
  #106
Medlem
CygneRouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Tacka vet jag vad en liten fabrik är när den är en liten fabrik.
Sibylla kör rent. Inget konstlat annat än att allt är Sibylla!!
Köp det eller gå där ifrån!
Variation.

Tack för alternativ som korvar, köttbullar, mos, lingon m.m. till burgare och korv.
Skönt brett sortiment.
Inget burgarhaken kan konkurrera med öht!!!

Burgare, 90 eller 150 gram?


´
Rent? Sibylla som marknadsföring grundades av Lithells som ville hitta nya sätt att kränga korv på. Det har aldrig varit något litet familjeföretag.
Köttet i SAMTLIGA kedjeburgare är dåligt. Sibylla, Max, Frasses och Solna korv ligger på precis över 80% i kötthalt. Vad McD och BK kör för kemisk voodoo i sina burgare vill jag inte ens tänka på.
Sibyllas (och Solna korvs) fördel är att den enskilde korvmojsägaren inte har samma regelverk som Max (och Frasses) att lyda; han kan ge sina burgare en rejäl stekyta och servera vilka tillbehör han vill. Sibylla/Solna korv är inte lika jämna i kvaliteten som Max/Frasses så har du hittat en favorit: Stöd den.
Citera
2017-10-16, 09:05
  #107
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CygneRouge
Rent? Sibylla som marknadsföring grundades av Lithells som ville hitta nya sätt att kränga korv på. Det har aldrig varit något litet familjeföretag.
Köttet i SAMTLIGA kedjeburgare är dåligt. Sibylla, Max, Frasses och Solna korv ligger på precis över 80% i kötthalt. Vad McD och BK kör för kemisk voodoo i sina burgare vill jag inte ens tänka på.
Sibyllas (och Solna korvs) fördel är att den enskilde korvmojsägaren inte har samma regelverk som Max (och Frasses) att lyda; han kan ge sina burgare en rejäl stekyta och servera vilka tillbehör han vill. Sibylla/Solna korv är inte lika jämna i kvaliteten som Max/Frasses så har du hittat en favorit: Stöd den.

BK och McD kör 100% nötkött i sina hamburgare.
Citera
2017-10-16, 17:07
  #108
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Tacka vet jag vad en liten fabrik är när den är en liten fabrik.
Sibylla kör rent. Inget konstlat annat än att allt är Sibylla!!
Köp det eller gå där ifrån!
Variation.

Tack för alternativ som korvar, köttbullar, mos, lingon m.m. till burgare och korv.
Skönt brett sortiment.
Inget burgarhaken kan konkurrera med öht!!!

Burgare, 90 eller 150 gram?


´

Fabrik?
Sibylla är en franchisekedja, där varje gatukök/snabbmatsrestaurang ägs och drivs av franchisetagaren.
Det är allt annat en en fabrik.

Vet du vad en fabrik innebär?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback