2012-01-21, 09:52
Medlem
DanteAlighieris avatar
Parnevik är inte i närheten av Lidas eller Sudden. Skulle nog säga att Parnevik är rätt nära att vara pank.
Citera
2012-01-21, 11:28
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Parnevik är inte i närheten av Lidas eller Sudden. Skulle nog säga att Parnevik är rätt nära att vara pank.

Han såg inte så pank ut när Carina Berg var och hälsade på i hans hus i TV-programmet "Carina Berg flyttar in".
Citera
2012-01-21, 11:35
Medlem
debbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Han såg inte så pank ut när Carina Berg var och hälsade på i hans hus i TV-programmet "Carina Berg flyttar in".
Bluestep..

Skämtåsido, jag tror på Lidström. Angående hur mycket pengar spelarna har kvar idag, så tror jag att gemene hockeyspelare förvaltar sina pengar 1000% effektivare än Z. Z har däremot ett större värde och passar bättre som sell-out än t.ex. Lidström.
Citera
2012-01-21, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior

Nej, ytan är ju allt, eller hur?

Där sade han ju faktiskt att han var tvungen att börja spela (tom BRA) golf igen om de vill ha kvar huset.

Sitter inte på någon större förmögenhet inte.
Citera
2012-01-21, 11:39
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debben
Bluestep..

Skämtåsido, jag tror på Lidström. Angående hur mycket pengar spelarna har kvar idag, så tror jag att gemene hockeyspelare förvaltar sina pengar 1000% effektivare än Z. Z har däremot ett större värde och passar bättre som sell-out än t.ex. Lidström.

Zlatan får hjälp av frugan ska du veta. Han lyckas nog sparar bra mycket mer än många andra stjärnor.
Citera
2012-01-21, 11:47
Medlem
Den tidigare världsettan i tennis Stefan Edberg från Västervik, har förvaltat sitt inspelade kapital från tenniskarriären på ett framgångsrikt sätt och är snart god för 500 miljoner kronor, uppger Idrottens Affärer.
Citera
2012-01-21, 11:51
Medlem
Parnevik lever på fallrepet då han spenderar mycket mer dollar än vad han drar in. Han har ett dyrt leverne med många barn och fint hus samtidigt som karriären står stilla.

Någon som vet vad Henke L tjänade på H&S-reklamen? Där sålde han ju verkligen sin själ till djävulen
Citera
2012-01-21, 11:55
Medlem
Annika Sörenstams inspelade pengar från LPGA touren är ganska blysamma: $22,573,192.00
Sen tillkommer allt annat men så himla mycket pengar tjänade hon inte som aktiv ialla fall.

Källa: LPGA.com

Enligt Golf Digest så tjänade Annika förra året som inaktiv golf spelare $5,750,000

Så hon tjänar bra på mammaledighet, golfakademi och sponsorpengar ändå.
Senast redigerad av Naughtyboy 2012-01-21 kl. 12:10.
Citera
2012-01-21, 11:55
Medlem
Shepard25s avatar
Tror på Zlatan, möjligtvis Lidström. Kan tänka mig att man bör vara god för minst en halv miljard.
Zlatan har en mindre lön nu än vad han hade i både Inter och Barca.. Sedan Zlatan kom till Inter 2006 har han kanske snittat cirka 90 miljoner per säsong (endast uppskattning då han som sagt tjänar mindre nu än i Inter & Barca). I sådant fall skulle han tills i slutet av säsongen 2010/2011 tjänat 90*5=450.
Sen har jag för mig att italienska klubbar skattar lönerna, pengarna har får från t.ex. Milan nu är således redan skattade.
Lägg där till att han haft reklamkontrakt med Nike under minst lika lång tid.
Peter Forsberg bör också vara god för liknande summor.
Senast redigerad av Shepard25 2012-01-21 kl. 12:09.
Citera
2012-01-21, 11:57
Medlem
Ostmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Är det Mats Sundin, Zlatan eller någon annan som tjänat in mest under sin karriär? nån som vet?
Leif "Honken" Holmqvist tror jag!
Citera
2012-01-21, 12:01
Medlem
En del av Peter Forsbergs förmögenhet på minst en halv miljard kronor kan hamna i den svenska statskassan.
Hur stor del staten kniper, beror på hur Foppa har placerat sina pengar.
Det är inte känt hur mycket pengar Peter Forsberg har i ishockeystiftelser knutna till främst NHL-klubben Colorado Avalanche. Men rimligen rör det sig om en stor del av hockeystjärnans samlade förmögenhet på minst 500 miljoner kronor.

http://www.expressen.se/ekonomi/1.137280/sa-har-foppa-placerat-sin-formogenhet

Själv har Peter Forsberg en anseenlig förmögenhet. Elva år i NHL, plus bonusar och reklamkontrakt har enligt beräkningar gett honom någonstans runt 700 miljoner kronor.

http://www.idrottensaffarer.se/affarer/2009/10/foppa-tvingas-tacka-affarsunderskott
Citera
2012-01-21, 12:23
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xram
Är inte intäkterna från Zlatans bok kaffepengar i sammanhanget? Känns inte som att de pengarna avgör om han tjänat mest eller ej.
Zlatans bok är en fis i rymden i det här sammanhanget. Jag vet inte hur mycket han får, men det är garanterat inte mer än 30 kr per sålt exemplar. Den gör inte så många månadslöners skillnad för honom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in