2012-01-20, 19:57
Medlem
Hej alla användare.

På kvällarna när det är dags att sova kan jag känna en viss otrygghet, det känns som att det är någon som är i mitt rum. Jag får för mig att jag hör saker, inbillar mig att t.ex sängen skakar osv, och blir vid detta tillfälle väldigt känslig för ljud. Ibland blir det som att det låser sig i kroppen på grund av att jag upplever det som att någon står vid sidan om mig.

Detta sker periodvis.. Tar lång tid för mig att somna då jag inte kan koncentrera mig.

Den enda som gått bort i min närhet är min kusin, om ni undrar...

Jag är väldigt tacksam om ni kan hjälpa mig med vad som helst, tips osv.

/ TS
Citera
2012-01-20, 19:59
Medlem
Lys avatar
Inse att du bara inbillar dig. Tänd en lampa, ha radion på. Titta på mörkret och se att alla föremål är samma som det du ser när det är ljust, inget har förändrats mer än att det är mörkt. Och är det mörkt kan man få för sig saker, men det är bara inbillning.
Citera
2012-01-20, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ly
Inse att du bara inbillar dig. Tänd en lampa, ha radion på. Titta på mörkret och se att alla föremål är samma som det du ser när det är ljust, inget har förändrats mer än att det är mörkt.

Ja det brukar hjälpa lite grann. Men efter en stund så fortsätter de iaf..
Citera
2012-01-20, 20:02
Medlem
Det enda som spökar är din hjärna.
Citera
2012-01-20, 20:02
Medlem
Lys avatar
Säg åt dina störande tankar att lämna dig ifred. Tänk på något helt annat, ett bra minne av sommaren eller nåt.
Citera
2012-01-20, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fishcakee
Det enda som spökar är din hjärna.

Jo det tror jag också hörredu.
Citera
2012-01-20, 20:23
Avslutad
nikoglas jag har varit med om exakt samma sak. Trodde faktiskt jag var galen eller att något onaturligt faktiskt skedde tills jag fick reda på att det var sömnparalys jag hade:http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys
Citera
2012-01-20, 20:33
Medlem
QCMAGs avatar
Be att alla spöken ska komma fram så ska du se att ingenting händer.
Citera
2012-01-20, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QCMAG
Be att alla spöken ska komma fram så ska du se att ingenting händer.

Ah, ska göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in