Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-01-21, 13:03
Medlem
MelvinFrohikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrottareGustav
(Fanns ingen som satte sig på knä och bugade, så denna får duga!)

Äntligen lite ordning på forumet Men tycker fortfarande att tråden ska fogas ihop med den stora tråden om hackade sidor

Varför? Där står det tex X sida har blivit hackad, punkt slut. Detta exempel var en diskussion där den person som dumpat databasen finns i tråden och de är diskussioner om hur detta gick till, hur lönsenorden var hashade OSV. Att personer i tråden kanske börjat med "Jippi nu får vi hacka 40 åriga tanters facebook wiho!", de inläggen får ju gärna tas bort men har svårt att se hur 7 sidor med inlägg där alla är irrelevanta till topic. Finns ju flera exempel på detta tex megaupload nertagningen diskuterades i en tråd i IT säk men låstes sedan, nu har det fan varje dag ploppat upp en ny tråd om detta ämne istället.
Citera
2012-03-04, 14:35
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Tycker att det börjar bli väldigt mycket lek i IT-Säkerhetsforumet. Konstant är det nya medlemmar (och gamla för den delen) som spammar trådar om hur dom har hackat hemsidor och sen länkas en databas som denna medlem har släppt (och hackat sig till själv).

Det som stör mest tycker jag är alla pundhuvuden som betraktar precis ALLT dom postar, som IT-säkerhet - det kan handla om att någon tror de fått bluff-fakturor från något företag, eller nåt annat som är helt avlägset kategorin.

Jag skulle vilja veta hur fan man får folk att läsa och fatta vad det är dom postar... Så svårt kan det ju verkligen inte vara att lyckas posta ett jävla inlägg rätt...
Citera
2012-03-04, 14:50
Medlem
BrottareGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMM
Det som stör mest tycker jag är alla pundhuvuden som betraktar precis ALLT dom postar, som IT-säkerhet - det kan handla om att någon tror de fått bluff-fakturor från något företag, eller nåt annat som är helt avlägset kategorin.

Jag skulle vilja veta hur fan man får folk att läsa och fatta vad det är dom postar... Så svårt kan det ju verkligen inte vara att lyckas posta ett jävla inlägg rätt...

Japp, ligger mycket sanning i det. Tycker dock att moderatorerna har fått eld i röven sen den här tråden kom till, man måste ju förstå att de inte kan sitta på flashback 24/7 (som vi andra gör ) och moderera.

Tycker dock att man, på något vis, borde ge en tydlig riktlinje på vad IT-Säkerhet egentligen innebär.
Citera
2012-03-04, 15:05
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Tycker att det börjar bli väldigt mycket lek i IT-Säkerhetsforumet. Konstant är det nya medlemmar (och gamla för den delen) som spammar trådar om hur dom har hackat hemsidor och sen länkas en databas som denna medlem har släppt (och hackat sig till själv).

1. Det finns en tråd där alla "hackade" sidor ska samlas, varför tar det ibland veckor för mods att sammanfoga tråden? Ibland händer det inte alls.

2. Är det verkligen tillåtet att släppa databasdumpar på Flashback forum? I vilket fall så finns det redan en tråd där man kan requesta redan släppta dumpar, men den används sällan. Om folk ej vill använda den tråden så borde det komma en samlingstråd med dumpar som ej förr är släppta, så man slipper alla spamtrådar.
Jadu. Pojkarna (och flickorna) är oavlönade och det är inte ovanligt att moderatorer (i allmänhet) lägger timmar varje dag till moderatorsarbete. Och då räknar jag inte in vanlig forumaktvitet (dvs där man skriver i trådar för att man finner diskussionen intressant). Samtidigt rör dig sig om i princip 100 individer och forumet är skandinaviens största. Där har du svaret.

När modereringen löper på snabbt kan man se det som en fin bonus.
Citera
2012-03-13, 21:14
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Japp, ligger mycket sanning i det. Tycker dock att moderatorerna har fått eld i röven sen den här tråden kom till, man måste ju förstå att de inte kan sitta på flashback 24/7 (som vi andra gör ) och moderera.

Tycker dock att man, på något vis, borde ge en tydlig riktlinje på vad IT-Säkerhet egentligen innebär.

Jag gillar också tanken med tydliga riktlinjer, men att få någon att läsa och förstå såna är nog praktiskt taget omöjligt och jag tycker verkligen IT-säkerhetsforumet blir väldigt nedskräpat av efterblivna nollor som inte förstår vad en säkerhetsfråga egentligen innebär. Det måste finnas något sätt att få bukt med problemet. Kan det verkligen vara så jävla svårt att läsa innantill innan man postar ett inlägg??
Citera
2012-03-14, 07:18
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Upplever ni fortfarande detta som ett problem nu?
Citera
2012-03-14, 11:46
Medlem
BrottareGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Upplever ni fortfarande detta som ett problem nu?

Idioter finns det gott om, men du har då kommit som en skänk från ovan för att rensa alla dåliga posts

Jag rapporterar som satan, säg gärna till om de jag rapporterar är fel, då ska jag lägga av. Tycker dock att allt jag rapporterat på IT-Säkerhet verkligen är Trams/OT.

Svar på frågan, nja, mods sköter sig bra, inte användarna dock.
Citera
2012-03-14, 13:11
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Hellre rapporter än inga alls. Är någon rapport felaktig som anses tycka så får tråd/inlägget vara kvar.

Men som sagt, vi är tacksamma för inkomna rapporter.
Citera
2012-03-14, 14:43
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Idioter finns det gott om, men du har då kommit som en skänk från ovan för att rensa alla dåliga posts

Jag rapporterar som satan, säg gärna till om de jag rapporterar är fel, då ska jag lägga av. Tycker dock att allt jag rapporterat på IT-Säkerhet verkligen är Trams/OT.

Svar på frågan, nja, mods sköter sig bra, inte användarna dock.

Precis.

Tycker dock att det har blivit en markant ökning av idioter i det forumet på sistone. Det är verkligen hål i huvudet på vissa inlägg, tyvärr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in